"מה לך וליוגה?", תהתה חברה כשסיפרתי לה שאני הולכת לנסות. מודה, אני לא כל כך מתחברת לפילוסופיות רוחניות שמשלבות אימונים, אבל מה אכפת לי לנסות? מיליארד הודים לא טועים. הגעתי לשיעור ויניאסה יוגה במועדון הכושר הולמס פלייס בדיזנגוף סנטר בתל אביב. מדובר בגישה שבה הדגש איננו על שלמות התנוחה אלא בתרגולה, בהתאם ליכולתו ולצרכיו של המתרגל. 



נשכבנו על הגב על המזרן. מתחתינו, לצורך תמיכה, ישנם שני בלוקים - ספוגים קשיחים. מוזיקה רגועה התנגנה ברקע. "ידיים לצדי הגוף", פוקדת המדריכה בלחש. "עוצמים עיניים, לאט־לאט שוכחים מהיום שהיה לנו עד עכשיו, ממה שצפוי אחרי השיעור, ומביאים את תשומת הלב לכאן ועכשיו".
 
אני משתדלת לשכוח מהפגישות והטלפונים הרבים שמחכים לי בתום השיעור ומנסה להתחבר לשקט. המדריכה ממשיכה: "תנשמו לאורך הגוף, לרוחב הגוף, פנימה והחוצה. כווצו את הגרון, תרגישו את האוויר מתחכך עם קנה הנשימה". המשכנו בשיעור עם מחזורים של נשימות ושאיפות. הרגשתי לגמרי נינוחה. המוזיקה השקטה עדיין התנגנה, ואני שקעתי עמוק בתוך חלום. הידיים נשפכות מעבר לראש, ואנחנו נמתחים, נושמים, משחררים - משימות קלות לביצוע, אפילו לי. 

לאחר מכן התבקשנו להוציא את הבלוקים התומכים. הפעם נשכבנו על צד ימין, הידיים מעבר לראש, הרגליים מיושרות, ותוך כדי הקשתה עדינה היינו צריכים להתכווץ לתנוחת עובר. לאחר מכן חזרנו לשכיבה על הגב: מזיזים את הראש מצד לצד, את אצבעות הידיים, בהונות הרגליים וכפות הרגליים. אנחנו אוספים אלינו את הברכיים ומניעים אותן במעגלים. 
 
גם בשלב הבא, המשימות פשוטות: יושבים ישיבה מזרחית, הידיים עולות למעלה, מותחים אותן לאחור, מעבר לראש. מותחים את הכתפיים, את הצלעות, הגב צומח למעלה. עד כאן הכל זרם, אבל לפתע החלו לעוף באוויר מונחים מקצועיים מעולם היוגה שאפילו התקשיתי לבטאם. גם להבין אותם לא כל כך הצלחתי. פתאום הופיעו גם תרגילים עם אלמנטים של מתיחות, שיווי משקל והרבה גמישות. בחלקם הייתי צריכה להפגין כישורים של נערת גומי, שלצערי אין לי. 
 
כשהחבר'ה תרגלו עמידת ידיים ליד הקיר, זה היה האות בשבילי לפרוש בשיא. בסיום שעה רגועה, חזרתי למציאות העמוסה של חיי. 

המיתוס: לארוחת הבוקר יש חשיבות מיוחדת
 
כל ארוחות היום הן חשובות, אבל לארוחת הבוקר חשיבות מיוחדת", מסבירה יעל חן־רביע, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית. "תפקידה של ארוחת הבוקר הוא לספק לגוף אנרגיה לאחר שבשעות הלילה התרוקנו מאגרי הגליקוגן שלנו, כלומר 'הדלק' הזמין. נמצא שארוחת הבוקר מתואמת עם השעון הביולוגי, תורמת להפחתת מתח, קשורה לריכוז ושיפור יכולות למידה בקרב ילדים, ובהתאם להרכבה יכולה גם לתרום לאיזון רמות סוכר וכולסטרול בדם. על פי מרבית המחקרים בנושא, הרי שגם בימינו אמירתו של הרמב"ם, 'בבוקר אכול כמלך, בצהריים כבן מלך ובערב כאביון', עדיין תקפה".