מדריך מיוחד: כמדי שנה, בלילה שבין שישי לשבת ה-25.3.22 נעבור משעון חורף לשעון קיץ, כך שהלילה "יתקצר" בשעה אחת, והיום "יתארך". יש לא מעט חששות סביב ההרדמות של הקטנטנים במצב זה, אבל ההתמודדות היא קצת יותר קלה מאשר בשעון חורף.

בשעון הקיץ נחווה יותר אור בשעות ערב, והילדים לא יהיו מספיק עייפים בשעה הרגילה שלהם. השינוי הולך לאחר לנו את הלו"ז, ובנוסף כולנו נישן שעה אחת פחות - מה שעלול ליצור בלאגן במיוחד אצל פעוטות ותינוקות.

שעון קיץ 2022: מתי מזיזים את מחוגי השעון שעה אחת קדימה? | לכל הפרטים >>>

החלק המעודד הוא שהימים יתארכו ויהיה יותר זמן איכות עם הקטנטנים שלנו, לפני שהיום מסתיים. השמש שוקעת מאוחר יותר ויתכן כי הקימה של הקטנטנים תתאחר אף היא. כדי לדעת איך עושים את המעבר בצורה יותר נעימה התייעצתי עם עמית סמנון, יועצת שינה. שסיכמה לנו כמה טיפים שיעזרו לעבור לשעון הקיץ בקלות.

שעון קיץ 2022: כך תוודאו שהשעה בטלפון החכם תתעדכן בזמן | מדריך >>>

לכוון את השעון הביולוגי בהדרגה

אם אתם יודעים שלקטנטנים שלכם קשה עם שינויים, כדאי להתחיל שבוע מראש, כל יום יומיים הקדימו ברבע שעה את שעת ההשכבה עד שתגיעו לשעה אחת אחורה בשעת ההרדמה. זאת אומרת שניתן להתחיל בתהליך הזזת שעת השינה כבר בשבוע הבא. לדוגמה אם הילד רגיל ללכת לישון ב-19:00 כל ערב, השכיבו אותו לישון בלילה הראשון ב-18:45 וכל יומיים הקדימו את שעת ההשכבה בעוד 10-15 דקות, עד שתגיעו לשעה 18:00, לאחר שינוי השעון ההשכבה תהיה שוב ב-19:00.

שינוי הדרגתי לאחר שינוי השעון

אם פספסתם את ההכנה לקראת הזזת השעון, ניתן לעשות את השינוי ההדרגתי בהתאם גם אחרי המעבר לשעון קיץ, לאחר שינוי השעון אפשר להשכיב כל יום או יומיים רבע שעה אחורה עד השעה הרצויה. כלומר אם לאחר שינוי השעון הילד נרדם ב- 20:00 לאחר שבוע של תזוזה הדרגתית הוא יירדם שוב ב-19:00.

לא לשנות כלום ולא להתכונן

השעון הביולוגי יסונכרן בסוף, נצלו את ימי השמש החמימים וצאו לגינה, לפארק, שתפו את הילדים במשחקי מים כך שהילדים יתעייפו ויירדמו מהר יותר וישנו שינה איכותית וטובה. כשחם אנחנו מבלים יותר בחוץ ויש מגוון מאכלים עתירי סוכר כמו ארטיקים, סוכריות וממתקים נוספים שיש בחנויות. כדאי להרחיק את מאכלי עתירי הסוכר משעת ההשכבה של הילדים כדי שלא יהיו עם אדרנלין גבוה לכן סמוך לשינה כדאי לאכול מאכלים מעודדי שינה כמו בננה, דייסת קוואקר, שקדים אגוזים, חלב, ביצים, דגנים מלאים, דובדבנים ועוד.

שימו לב לסימני עייפות של הילד ותפעלו על פי הם

גם אם בשעה 19:00 עדין יש אור בחוץ הילדים יכולים להיות עייפים לכן כדאי לעמעם אורות בסלון ולהקשיב לסימני עייפות ולהשכיב את הילדים בזמן.

עקבו אחר חלונות העירות שתואמים לגיל

אם התינוק רגיל להתעורר בטווח שעות קבוע ייתכן שיקום הפעם בשעה מאוחרת יותר ובהתאם התנומה הבאה שלו תהיה מאוחרת יותר.
לכן, הימנעו מלהיצמד רק לשעון ותהיו קשובים לילד, לסימני עייפות ולחלונות העירות.