הדרך למערכת יחסים טובה אינה קלה עבור רבים מהגברים, שכן עליהם להתמודד לא פעם עם שאלות קשות, לדבר מול אנשים ולמשוך את תשומת הלב של הצד השני. אילנית קורן, מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה, קיבצה את הטיפים החשובים ביותר לגבר הביישן והמופנם, על מנת ללמוד כיצד להתגבר על רגעי הלחץ והמבוכה.

גברים, שימו לב: זה המשפט שנשים הכי שונאות לשמוע בתחילת הקשר

"אני שומעת המון את המשפט 'אבל אני מופנם', או 'אני ביישן', ואני מבינה את זה. גם אני, לצערי, מופנמת וביישנית", היא מודה. "העולם מלא באנשים שצריכים לראות אותך, להכיר אותך באופן אישי, וכאלה שאתה צריך להרשים בזמן אמת וברגע. זה לא משהו שאתה יכול לעשות כשאתה מתעקש לחיות חיים מרוחקים ועטופים מאחורי מחשב נייד".

"אל תבינו אותי לא נכון", מבהירה קורן, "אני לא אחת מאותם אנשים שמרגישים מתביישים בביישנות שלהם. אני עדיין ביישנית, אך יודעת להתנהל נכון יותר. אני פשוט לא חושבת שצריך לקבל זאת כגורל ולהניח לחיים ולהזדמנויות לברוח ע”י הימנעות מהאינטראקציות החברתיות המביכות הללו".

להסתכל בעיניים (צילום: ingimage ASAP)
להסתכל בעיניים (צילום: ingimage ASAP)

לדבריה, "תמיד יהיו סיטואציות כמו ראיון עבודה חשוב שנתרגש לפניו, דייט ראשון, שיחת הנפש הקשה במערכת היחסים, או אותה הזדמנות פתאומית שאנחנו חייבים לתפוס מהר והיא זו שיכולה לקדם אותנו. אם אנחנו רוצים להצליח בעולם, אנחנו צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם האנשים שבו".

"למזלנו", היא מדגישה, "אין קשר בין כריזמה להיותך אדם קולני או השקט ביותר בחדר. במידה ניכרת הכריזמה תלויה בביטחון שלך, בכמה אתה מקרין תחושה של אמון, אותנטיות ונוחות עם מי אתה. העקרון הוא לתרום לשיח, לא להיות מבקר או עובר אורח. ובמילים אחרות, להיות האדם שיש לו משהו להוסיף, ולא רק לפסול רעיונות או להיות הצופה מן הצד. אנשים אשר מוערכים ע”י הסביבה שלהם הם אנשים שמביאים את היתרון שלהם על פני אחרים, והם אלה שיסייעו בפתרון בעיות".

שני העקרונות המרכזיים שיסייעו לך להתגבר על הביישנות:

1. להיות נוכח יותר: קורן מסבירה כי "ככל שאתה מתמקד ברגע הזה, תוכל יותר להתחבר למישהי. כשאתה מסתכל לה בעיניים, אתה נותן לה הרגשה שאתה קשוב לכל מילה שהיא אומרת. הרעיון הוא להיות כאן ועכשיו. אנשים כריזמטיים מסוגלים להתמסר באופן מלא לרגע, הם תמיד יגרמו לאחרים להרגיש מוערכים בשיחה על ידי הקשבה למה שיש להם לומר, והם אלו שישאלו את השאלות הטובות, המעניינות והאכפתיות יותר מאחרים".

2. להיות מוכן לתרגל סיכונים חברתיים: לדברי קורן, "להיות אדם כריזמטי זה להיות אדם שמוכן לקחת את הסיכון, כמו להיות נוכח בשיחה הקשה, לשאול את השאלה שאחרים עלולים לפחד לשאול, ולהסתכן עם בדיחה שעלולה להיות “על הפנים”. כל זה דורש תירגול".

 אילנית קורן היא מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה. לפרטים נוספים