רבים מאלה שגרים אצל ההורים רגילים לקבל את הכביסה שלהם נקייה, רכה, מבושמת ומקופלת  ולא סתם ריח של כביסה נקייה מציף בנו תמיד זיכרונות נעימים מהבית. מיומנות הכביסה נרכשת עם השנים ואחרי פריטים רבים שיוצאים מהמכונה בצבע שונה, מכווצים או בלויים, בגלל 'טעויות של מתחילים'.

אם עולם הכביסה חדש לכם  ואם אתם רוצים להפיק את המרב ממכונת הכביסה שלכם, החל מהתדירות שבה כדאי לכבס בגדים שונים ועד פתרון בעיות במכונת הכביסה – המומחים של Beko מעניקים טיפים שיהפכו אתכם למכבסים מקצוענים, ישפרו את איכות הבגדים שיוצאים מהמכונה וישנו את חווית הכביסה שלכם:

כך תמנעו מטעויות כביסה (צילום: ingimage ASAP)
כך תמנעו מטעויות כביסה (צילום: ingimage ASAP)

גרביים ברשת: כבסו גרביונים, גרבי ירך, גרביים וגרבי ספורט בתוך שקית רשת או בתוך ציפית ישנה. זה מונע מגרביונים וגרביים קטנים להישטף בסוף  מחזור הכביסה ולהיתקע בפילטר של המכונה ואף להרוס אותה. 

רוכסנים למעלה: לפני שאתם מכניסים למכונה פריטים עם רוכסנים, ודאו שכל הרוכסנים רכוסים עד למעלה. רוכסן סגור יבטיח שהוא לא ייתפס בגדים אחרים בזמן שהוא נמצא במכונה.

סיבוב סחיטה נוסף: טיפ זה מועיל במיוחד בחודשי החורף. בעוד שרוב מחזורי הכביסה מסתיימים בסחיטה, מומלץ להעביר את הבגדים שלכם במחזור סחיטה נוסף כדי לסחוט את הטיפות האחרונות של המים החוצה.

השתמשו בחומץ על מנת לטפל בכתמי זיעה על הבגד: שפשפו מעט חומץ לתוך כתמי זיעה שהופיעו על חולצה לבנה, לפני שמכניסים אותה למכונה.  החומץ הוא חומר שנמצא בכל בית וביכולתו להסיר כתמים ביעילות.

נכון, זה נשמע הזוי, אבל חומץ יעשה פלאים (צילום: אינג'אימג')
נכון, זה נשמע הזוי, אבל חומץ יעשה פלאים (צילום: אינג'אימג')

טריק שימושי: העמסת יתר על התוף תשפיע על ביצועי מכונת הכביסה ועלולה גם לקצר את חייה. על מנת לוודא שלא העמסתם את המכונה יתר על המידה, בדקו אם אתם מסוגלים להכניס את כל היד שלכם בנוחות בחלק העליון של התוף לאחר שמילאתם אותו בבגדים. אם לא, מומלץ להוציא כמה פריטים מהתוף ולכבס אותם במחזור הכביסה הבא.

הפכו את הג'ינס מבפנים החוצה: פעולה זו מונעת את דהייתו ומפחיתה את הסיכוי שיצבע ויכתים פריטים אחרים באותו מחזור כביסה.

בדיקת צבע: חוששים שהבגד החדש שקניתם יכתים בגדים אחרים? הרטיבו במעט מים אזור מסוים של הבגד, קחו מטלית לבנה נקייה ושפשפו את האזור הרטוב. אם צבע כלשהו עובר, מומלץ לכבס את הבגד בנפרד מהבגדים האחרים.

שימו בגדי צמר במקפיא לפני הכיבוס: אם אתם צריכים לכבס בגד שעשוי מצמר רך, הכניסו אותו למקפיא לפני הכנסתו למכונה. פעולה זו תפחית את האפשרות שהצמר ישאיר סיבים על הבגדים האחרים או שייווצרו עליו כדוריות.

שימו בגדי צמר במקפיא (צילום: אינג'אימג')
שימו בגדי צמר במקפיא (צילום: אינג'אימג')

מג'ינס ועד מצעים: באיזו תדירות כדאי לכבס?

יש כמה פריטים שפשוט לא דורשים כביסה אחרי כל פעם שלובשים ומשתמשים בהם, ויש כאלה שחובה לכבס לאחר כל שימוש:

ג'ינס: רבים מאיתנו לא דואגים לכבס את הג'ינסים שלהם אחרי כל לבישה, במיוחד אם הם עשויים מבד דנים. סקר שנערך בבריטניה חשף כי -59% מהנשאלים מכבסים את הג'ינס שלהם פעם בשבוע וש- 8% מכניסים את הג'ינס שלהם למכונה רק פעם בשנה. האמת היא שג'ינס גולמי יישמר באופן הטוב ביותר אם תכבסו אותו בכביסה ידנית באופן שוטף, ורק פעם בחצי שנה תכניסו אותו למכונת הכביסה.

מצעים: אנחנו מבלים שמונה שעות (בתקווה) בלילה בשינה במיטה, ולכן חשוב שנשמור על ניקיון המצעים. לפי מיקרוביולוגים שחקרו את התחום, מומלץ לכבס סדינים, ציפיות וציפות פעם בשבוע.

מצעים יש לכבס אחת לשבוע (צילום: אינג'אימג')
מצעים יש לכבס אחת לשבוע (צילום: אינג'אימג')

חזיות: ניתן ללבוש חזיות בין 3-4 פעמים ולכבס בכביסה ידנית או עדינה. כביסה מוגזמת עלולה להחליש את הגמישות שלהן, כך שלא תוכלו להנות מהן זמן רב.

חולצות: אחרי כל לבישה. החולצות הן קלות משקל ונוחות, אך כאשר אנו מזיעים לאורך היום, הן עלולות להיות מוכתמות ולהיראות פחות רעננות. ודאו שאתם מכניסים את חולצות היום ולכביסה ברגע שהגעתם הביתה. בנוסף, תלו אותם על קולב בגדים כשהן עדיין לחות כדי למנוע קמטים ולתרום לשמירה על צורתן.

בגדי כושר: אחרי כל לבישה. זה יכול להיות מפתה לא להכניס מייד את הבגדים למכונה, אם לא התאמנתם קשה או שלא הזעתם מספיק, אך ההמלצה היא כן לכבס את בגדי הספורט לאחר כל אימון. רוב בגדי הספורט עשויים לייקרה וניילון שהם בדים שעלולים להצמיח חיידקים ולאגור ריחות לא נעימים.

בגדי כושר יש לכבס אחרי כל לבישה (צילום: אינג'אימג')
בגדי כושר יש לכבס אחרי כל לבישה (צילום: אינג'אימג')

בעיות נפוצות במכונת כביסה וטיפים לתיקון

מכונות כביסה הן מכשירים די יציבים, עם זאת, שימוש קבוע עלול לגרום לבלאי ותקלות קטנות שידרשו מכם לבצע תיקון מהיר. הנה כמה מהבעיות הנפוצות ביותר והפתרונות כיצד לסדר אותן:

1. מכונת הכביסה לא מרוקנת את המים: כאשר מכונת הכביסה מלאה במים אך ללא יכולת ניקוז וריקון, כנראה שהגורם לכך הוא סתימה במסנן המשאבה או בצינור הפסולת.

הפתרון: כבו את מכונת הכביסה באמצעות כפתור הבידוד או נתקו אותה, ואתרו את המסנן הנמצא בצד הימני התחתון של המכשיר. על מנת להסיר ולנקות את המסנן קראו את  המדריך שקיבלתם כאשר רכשתם את המכונה. אם הבעיה לא נפתרת, בדקו שצינור הניקוז לא נמחץ, התעקם או התעוות ושהצינור שאליו מכונת הכביסה מחוברת אינו סתום.

כל תטפלו בתקלות במכונת הכביסה (צילום: יחצ)
כל תטפלו בתקלות במכונת הכביסה (צילום: יחצ)

2. דלת מכונת הכביסה לא נפתחת: מה עושים כשהתוכנית הסתיימה, אבל הדלת לא נפתחת?

הפתרון: הוציאו את הכבל של המכונה מהתקע, המתינו 60 שניות ולאחר מכן הפעילו אותה שוב. אם הדלת עדיין לא נפתחת, כנראה שיש מים בתוך התוף ולכן יש לקרוא את ההנחיות שבמדריך ובמידת הצורך להזמין טכנאי. 

3. מכונת הכביסה נעה בזמן הסיבוב: אם המכונה שלך משמיעה רעש רועם ומקפצת בחדר? יש כמה דרכים לתקן בעיה זו.

הפתרון: בדקו אם מכונת הכביסה שלכם עומדת באופן ישר ויציב על כל רגליה ויצבו אותה במידת הצורך. ודאו שהרצפה יציבה ושמכונת הכביסה לא עומדת על השטיח. מכונה שעומדת במנח לא יציב, תזוז במיוחד בזמן הסחיטה, מה שעלול לגרום לנזק.  כמו כן, נסו להימנע מעומס יתר על המכונה, שכן הדבר עלול לגרום לחוסר איזון.

מכונת הכביסה היא אחד ממכשירי החשמל הנחוצים בכל בית (צילום: יח''צ)
מכונת הכביסה היא אחד ממכשירי החשמל הנחוצים בכל בית (צילום: יח''צ)

לסיכום, רבים יסכימו שמכונת הכביסה היא אחד ממכשירי החשמל הנחוצים בכל בית וקשה לנו לחשוב מה היינו עושים בלעדיה. אבל חשוב לדעת שהיכרות עם המכונה שרכשנו, קריאת הוראות ההפעלה, הכרת התוכניות השונות ושימוש נכון במכונה, יכולים להאריך את חייה ולהשיג תוצאות כביסה טובות יותר.