אין עוררין על כך שחנוכה הוא חג המאכלים הרוויים בשמן, זכר לאותו פך שמן קטן. שמן ומוצרים עשירים בשומן הינם חלק מתזונה בריאה ומאוזנת. מקורות השומנים המומלצים הם בעיקר שמנים מהצומח, ופחות שומנים מן החי. דרך הצריכה המומלצת של השמנים היא בצורתם הטבעית, ללא חימום או טיגון. חימום וטיגון שמנים עלולים לייצר רעלנים, כמו גם חומצות שומן מסוג טראנס, המקושרות למחלות לב וכלי דם, כך שלביבות וסופגניות הן דרך בריאה פחות לצרוך שמן.

צריכת השומנים המומלצת באופן רשמי היא עד כ-30% מהקלוריות היומיות. כלומר, שליש מהקלוריות שלנו צריכות להגיע משומן. עם זאת, גרם אחד של שומן מספק כ-9 קלוריות, כך שכמות השומן שיש לאכול כדי להגיע לצריכה הזו אינה גדולה. הדר לנקרי–עקיבא, דיאטנית בקופת חולים מאוחדת מחוז צפון, מביאה לנו ארבעה טיפים מנצחים לאכילה נכונה בחג החנוכה.

אפיה במקום טיגון ובחירה נכונה של שמן

שמונה ימים של חנוכה – את החג אנחנו חוגגים שמונה ימים. נסו לרכז את אכילת הסופגניות לחג עצמו. מרבית הקונדיטוריות כבר החלו במכירת סופגניות, השתדלו שלא להתפתות בטרם עת. 
תכננו כמויות - במהלך החג בחרו לכם יום או יומיים, בהם אתם מחליטים מראש שאתם אוכלים סופגניה. נסו שהלביבות יהיו רק מנה צדדית בליווי סלט ירקות מגוון, או מרק ירקות עשיר. תאכלו, תהנו וזהו. השליטה באכילה חשובה, ומאפשרת אכילה מוגבלת ולא בולמוסית.
נסו לאפות את הלביבות - אמנם בצורתן האפויה ולא המטוגנת הן יכילו פחות שמן, אבל יהיו בריאות יותר. ניתן גם לשלב בלביבות ירקות שיעשירו את טעמן ויוסיפו ערכים תזונתיים (תרד, קישוא, פטרוזיליה). 
השתמשו בשמנים בריאים - אבוקדו, טחינה, שמן זית, שמן קנולה, אגוזים ושקדים – כולם מזונות עתירי שומנים לא רוויים, הבריאים יותר לגופנו. הכינו סלטים מתובלים בשמן זית עם גרעינים שונים, חתכו אבוקדו, תבלו טחינה בלימון, הגישו לקינוח שקדים ואגוזים, והרי לכם ארוחה עתירת שמנים בריאים, ללא טיפת טיגון.