ילדיכם התחדשו במכשירי שמיעה חדשים מכשירים אלה ישמשו אותם במהלך ארבע השנים הקרובות. על פי מחקרים עדכניים בקרב ילדים, אנו ממליצים על שימוש של לפחות 10 שעות ביום במכשירי השמיעה. במהלך היום, ילדיכם נעים בין סביבות שונות ומשתמשים במכשירי השמיעה שלהם בתנאים של לכלוך, לחות (גם זיעה), טמפרטורות גבוהות, ולעיתים גם נפילות ולכן יש לתחזק אותם, להגן עליהם ואף כדאי לדאוג לאבטח אותם ולהצמידם לבגד. מכשירי השמיעה של הילדים שלכם יקרים ויש לשמור עליהם מכל משמר בכל עת.

להלן מספר הנחיות לשמירה על מכשירי השמיעה של ילדים מכל סוג של נזק או אובדן במיוחד לקראת הקיץ:

ילד עם מכשיר שמיעה (צילום: יח''צ חו''ל)
ילד עם מכשיר שמיעה (צילום: יח''צ חו''ל)

1.      באחריות ההורים לוודא שימוש הילדים במכשירי השמיעה שלהם לאורך זמן ביומיום במסגרת החינוכית ובשעות הפנאי. במידה וישנו גורם מפריע לשימוש במכשירי השמיעה, יש לפנות למכון השמיעה המטפל בכם ולקבל תמיכה בנושא. אם תינוק מושך את מכשירי השמיעה מאוזניו, יש להחזיר אותם בנחישות לאוזניים . אם הילד מתנגד, המתינו מספר דקות לפני שתנסו שוב להרכיב לו את מכשירי השמיעה. המטרה היא ללמד את הילד להאזין וללמוד צלילים חדשים כאשר הוא מרכיב מכשירי השמיעה. כל עוד מכשירי השמיעה הותאמו כהלכה, מרבית הילדים ירצו להרכיב אותם כל היום כי אחרת הם ירגישו שהם מנותקים מהסביבה.

2.      לעגינה טובה של מכשירי השמיעה באוזניים, יש לוודא שהאוזניות נכנסות כהלכה לאוזן, אינן רופפות ואינן רחבות מידי )פוצעות או גורמות ללחץ ואדמומיות(. תינוקות זקוקים לאוזניות חדשות לעיתים קרובות מאחר ומבנה האוזן שלהם משתנה ומתרחב בקצב מהיר.

3.      יש לבדוק שלמכשירי השמיעה עבור תינוקות ופעוטות - מורכב מיני הוק (הוק בזווית חדה יותר) לאחיזה טובה יותר באוזן.

4.      ישנה אפשרות לאבטח את מכשירי השמיעה לבגד עם שרוך וקליפס במגוון דגמים ואפשרויות אורך.

5.      ישנה אפשרות להשתמש בסרט דביק דו-צדדי היפואלרגני או תפסני סיליקון טבעתיים החובקים את המכשיר לאוזן.

6.      אפשרות נוספת לאחיזת מכשירי השמיעה במקום היא באמצעות סרט או כובע מתאימים.

7.      וודאו שמכשירי השמיעה תקינים ואין צורך להחליף להם סוללות/להטעין אותם. מכשיר שאיננו תקין עשוי להפריע לילדיכם.

8.      בדקו שאין שום גורם של כאב/אי נוחות באוזניים של הילדים כמו דלקת או גירוי/גירוד.

9.      .וודאו שהאוזניות נקיות ושהצינוריות של האוזניות רכות וגמישות.

10. מכשירים שאינם בשימוש יש לאחסן אך ורק בקופסא הייעודית להם או בערכת ייבוש המומלצת מאד ומאריכה את חיי המכשירים. בלילה רצוי לאחסן את הקופסא עם המכשירים בתוכה הרחק מהישג ידם של הילדים. כדאי לצייד את הילדים בקופסא גם בילקוט/בתיק הגן למקרה ויהיה צורך להסיר את מכשירי השמיעה במהלך היום (למשל: בזמן מנוחת צהריים בגן(.

11. הולכים לבריכה? לפני הכניסה לבריכה, יש להסיר את מכשיר השמיעה ולאכסנו בקופסא המסופקת עם המכשיר בעת הרכישה. ניתן להניח את המכשיר בכל נרתיק קשיח אחר ולוודא שהנרתיק סגור ואטום.

12. אין להניח את מכשיר השמיעה בתוך מגבת או פריט לבוש, מחשש לאובדן המכשיר או לשבירתו.

13. במקרה ומכשיר השמיעה נפל לבריכה, לים או לכל מקור מים אחר, יש להוציאו בהקדם, לייבשו בצורה טבעית ולהביאו בהקדם לבדיקה במעבדת החברה.

14. לקראת נסיעה לחו"ל, מומלץ לוודא שהמכשיר נקי משעווה ולרכוש מלאי סוללות לכל תקופת הנסיעה. במידה וקיים מכשיר שמיעה ישן או נוסף, מומלץ לקחת גם אותו לנסיעה כמכשיר חלופי. חשוב לציין כי אין השפעה על מכשיר השמיעה כתוצאה מהפרשי לחצים בטיסה.

15. מומלץ להביא את המכשירים למעבדה לטיפול, ניקוי ובדיקה פעם בשנה.