מאזין שעלה לשידור בתכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ברדיו 103FM ביקש לשאול על הערכים התזונתיים של גבינות הריקוטה והצהובה, ועל כמות החלבון בהן.

"דיברת בערב שבועות על ריקוטה שעשירה בסידן וחלבון, מי גבינה וכו'. אחרי זה הסתכלתי, וגבינה צהובה חזקה הרבה יותר. החלבון בריקוטה הוא שבעה אחוזים ובגבינה צהובה זה מעל 20", אמר המאזין. ד"ר מאיה רוזמן הביאה את ההנחיות לבדיקה מדויקת של כמויות החלבון: "אני לא משווה 100 גרם ל־100 גרם. אני משווה 100 קלוריות ל־100 קלוריות". 

"100 קלוריות של גבינה צהובה זו פרוסה אחת ששוקלת כ־25 עד 30 גרם. בפרוסת גבינה צהובה יש 300 מ"ג סידן, ב־100 גרם גבינת ריקוטה שזה שלוש כפות יש 500 מ"ג סידן. בריקוטה, בכמות כזאת יש נניח 15 גרם חלבון, ובגבינה צהובה בכמות כזאת, יש שישה גרם חלבון", הסבירה ד"ר רוזמן. 

בהמשך, תהה המאזין לגבי מחקר שפורסם ב'מעריב' על הסוכרלוז, ובכותרת נכתב: 'זה פוגע בדי אן איי'. ד"ר רוזמן הבהירה: "הייתי לוקחת בעירבון מוגבל מחקר אחד מחכה לראות אם יש עוד. כשאנחנו מסיקים מסקנה לגבי משהו, אם כן לאכול אותו או לא, אנחנו צריכים לבדוק מגוון רחב של מחקרים שבוצעו ולא אחד ספציפי, גם אם אותו אחד לא היה ממומן נניח". 

לדבריה, "פעם אחת, לפני עשר שנים הייתה כתבה על זה שיש באורז מלא ארסן - 'לא לאכול אורז מלא', זו כתבה אחת שהייתה ותפסה המון רייטינג כי ארסן זה רעיל. אז הציגו משהו שהוא אמת חלקית, יש ארסן במלא גידולים חקלאיים והיתרונות של האורז המלא עם פי 5,000 מאשר אורז לבן. בקיצור, אנשים נבהלים ומפחיתים דברים שהם עם ערך תזונתי יחסית גבוה".