למה עדיף לבצע פעילות גופנית בשעות הבוקר ולא בערב?
"כשמבצעים פעילות גופנית בשעות הערב, היא גורמת לעלייה בקצב הלב ובמטבוליזם של הגוף. ההשפעה של הפעילות הגופנית נמשכת גם שעות אחר כך ויורדת בהדרגה. אנשים שסובלים מקשיים בהירדמות - ההמלצה היא לעשות פעילות גופנית עד ארבע שעות לפני שהולכים לישון. אגב, אנשים עם קשיים בהירדמות שישלבו פעילות גופנית דווקא בשעות הבוקר, צפויים לישון שינה טובה יותר.

מחקר שפורסם לאחרונה בירחון לקרדיולוגיה בדק אם יש קשר בין מחלות לב ובין השעה שבה מבצעים פעילות גופנית. במחקר השתמשו בנתונים של מעל 86 אלף אנשים במשקל תקין או בעודף משקל קל, ובדקו במשך שש שנים את תדירות מחלות הלב והתקפי הלב בטווח הזמן הזה.

מה הם המזונות שמסייעים לשמירה על הזיכרון? | ד"ר מאיה רוזמן
מאיה רוזמן מנפצת את אחד המיתוסים הגדולים בעולם הדיאטות

המדד שאליו התייחסו הפעם היה מתי הם ביצעו פעילות גופנית - בבוקר, באמצע היום, או דווקא בשעות הערב. לפי התוצאות, פעילות גופנית בשעות הבוקר תרמה לסיכון נמוך משמעותית למחלות לב והתקפי לב, בלי שום קשר לכמות הפעילות שהאנשים ביצעו. מעבר לזה, פעילות בבוקר גם תרמה לשינה טובה יותר. לכן החוקרים המליצו להוסיף הנחיה לפעילות בבוקר לכל מי שסובל מסיכון למחלות לב".

האם שתיית כוס מים עם לימון בבוקר תורמת לשריפת קלוריות?
"מים עם לימון לא גורמים לעלייה בשריפת הקלוריות בשום אופן. מבחינה הגיונית אין שום סיבה שהם יעשו זאת. החומציות שנמצאת בקיבה הרבה יותר חזקה מהחומציות שיש בלימון - קל וחומר כשהוא מדולל במים. יש קצת בלבול בכל הקשור למושג מטבוליזם, ורבים חושבים ששריפת קלוריות קשורה דווקא לפעילות מעי. אם סובלים מעצירות, כוס מים קרים על הבוקר, בעדיפות למים קרים מאוד, יכולה להפעיל תנועתיות במעיים. אם רוצים להוסיף מעט לימון אפשר, אבל רק בשביל הטעם.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד נקודה שצריך לשים לב אליה היא שהרבה פעמים אנחנו מתבלבלים בין תחושת רעב לתחושת צמא - אנחנו צמאים מאוד, אבל בטוחים שמדובר ברעב. כוס אחת של מים יכולה לפתור את הבעיה, בלי להכניס אוכל מיותר לגוף שלא לצורך. שווה לנסות את זה. המים ממלאים את הקיבה ותורמים לתחושת שובע. מעבר לשתיית כוס מים בתחילת היום, אני ממליצה להתרגל לשתות גם כוס מים אחת לפני כל ארוחה, כולל לפני ארוחת ביניים.

כוס מים כזו מפחיתה את כמות המזון שאוכלים, ועוזרת לנו לשתות את כמות הנוזלים הדרושה לנו. לתפיסתי, כמות המים שצריך לשתות תלויה בסוג הפעילות שלנו. אני חושבת שזה ממש לא אחראי להגיד שצריך עשר כוסות ליום, כי יש מי שצריך גם פי שלושה מזה. מה גם שיש מי שיכול לספור גם נוזלים אחרים במסגרת הכמות היומית של השתייה שלו".

מתי שורפים יותר קלוריות: באירובי או באימון כוח?
"התשובה ממש לא ברורה מאליה, והכל כמובן בהתאם לשיקולים שלך. למשל, משתתפת בקורס שלי בפייסבוק שאלה מה לבחור אם היא מוגבלת בזמן: אימון כוח לחיזוק השרירים או צעידה? אמרתי לה שעדיף גם וגם, אבל אם אין זמן, וצריך לבחור אחד מהם, אני מאמינה שכדאי לבחור דווקא באימון כוח לשמירה על מסת שריר ועיצוב הגוף, וגם לירידה במשקל. למרות שפעילות אירובית נחשבת לזו שהכי מתאימה לירידה במשקל, הנה כמה עובדות חשובות שכדאי לשים לב אליהן.

למשל, גם כשאנחנו יושבים ליד המחשב וגם כשאנחנו ישנים, אנחנו עדיין שורפים קלוריות. כמות הקלוריות ששורפים בזמן מנוחה תלויה בעיקר בכמות השרירים שיש לנו בגוף. זאת בשל העובדה שהשרירים צורכים הרבה אנרגיה גם כשלא עושים פעילות. ככל שיש יותר שרירים – שורפים יותר קלוריות. פעילות כוח והתנגדות תורמת במידה רבה יותר לבנייה ותוספת מסת שריר לגוף מאשר צעידה. אןמנם בפעילות אירובית יש עלייה בדופק ובשריפת הקלוריות, אבל גם בזמן פעילות כוח מאומצת נכונה – יש עלייה בדופק ובשריפת הקלוריות".