את פינת המחקר בתוכניתה ב-103FM הקדישה ד"ר מאיה רוזמן לזרעי המפ. "המפ, הידוע גם בשמו קנאבוס, הוא אחד מהזנים של צמח הקנאביס. משתמשים בצמח הזה בצורה נרחבת בתעשייה, בעיקר לייצור בדים, חבלים, חוטים, צבעים (בעיקר לבן), נייר, קוסמטיקה, כלים חד פעמים מתכלים, וגם היה בו שימוש נרחב כמזון לציפורים", אמרה.

פוטוגניים: מישל גרציג וטיבו קורטואה חוגגים ירח דבש
"טינופת, גבר לבן פריבילג": עימות חריג באופוזיציה, מיכאלי זעמה על לפיד

לדבריה, "יש בקנאבוס קצת מאוד חומרים פעילים כמו שיש בקנאביס שאנחנו מכירים, אבל לא את הרכיב CBD שיש בקנאביס. למרות שאין לחומרים בקנאבוס השפעה פסיכואקטיבית בכמות הזו, הצמח אסור לשימוש במדינות רבות כולל אצלנו פה בארץ. מהקנאבוס מפיקים שמן – שהוא עשיר באומגה 3 ודל באומגה 6, שזה מעולה כי זו המטרה שלנו בתזונה (להפחית אומגה 6 יחסית לכמות אומגה 3 שצורכים). השמן נשרף בטמפרטורות נמוכות ולכן אסור לטגן איתו או בכלל לחמם אותו".

"שמן המפ זה לא שמן קנאביס. הוא לא מרפא מחלות, ואם מוכרים אותו למטרה זו אז זו רמאות מסוכנת מאוד. בנוסף אפשר להשיג זרעי קנאבוס או המפ, וחשוב להדגיש שבזרעים גם של הקנאבוס וגם של הקנאביס אין כמעט חומר פעיל פסיכואקטיבי", אמרה רוזמן והוסיפה כי "גם את הזרעים לא ממש תמצאו בארץ, זה לא חוקי עדיין".

ולפרטים הקטנים: בזרעי המפ יש כמעט 600 קלוריות במאה גרם, 50% מהווים שומן איכותי ו-32% חלבון איכותי. יש בהם אומגה 3 (אבל יותר אומגה 6 שזה חיסרון), יש בהם המון ברזל (8 מ"ג ב-100 גרם), מגנזיום, וגם אבץ.

האם ד"ר רוזמן ממליצה על הזרעים? "תלוי כמה זה עולה. אם זה יקר ממש אז לא צריך. אפשר לקבל הכל בתזונה נכונה גם בלי זה".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד