לרגל ראש השנה שיחול ביום שישי שיתפה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM בכל הטיפים שיחסכו לכם קלוריות בארוחת החג וכמובן - בלי שתוותרו על המאכלים האהובים עליכם. 

מתי לנתק ובאיזה מצבים לא "לשים על ספיקר": נימוסי טלפון, יש דבר כזה
לכל דבר יש סיבה: למה צבעי הרמזור הם אדום, כתום וירוק?

תפריט ליום החג:

בוקר - כריך קל עם גבינה וירקות.

צוהריים - ביצה וסלט גדול.

אחר הצוהריים לפני שיוצאים - כריך קל עם כל ממרח וירקות ושתיה חמה ממלאת ומשביעה.

בארוחת החג - אפשר לאכול את כל המנות, בסך הכל לא מדובר באוכל משמין. גם את הברכות, גם מרק, גם דג, גם מנת בשר או עוף, ירקות, תוספת מכל סוג ואפילו קינוח. בכל אלו יחד אפשר להגיע לכמות קלוריות סבירה שלא תגרום לעליה במשקל.

אבל, כדי לחסוך קלוריות בארוחה כדאי לשים לב לדברים הבאים:

לפי מחקרים מים לפני ארוחה עוזרים להפחתת כמות הקלוריות שנצרכת בלי ששמים לב, לכן מומלץ לשתות חצי ליטר מים לפני הארוחה.

סדר המנות בארוחה - קודם ירקות וחלבונים, אחר כך תוספות של פחמימות. צריך לזכור שהתפקידים העיקריים של הקיבה זה ללוש את הירקות למחית, וגם לעכל את החלבונים. כשאוכלים ירקות וחלבונים הקיבה עסוקה בתפקידים האלו ותורמת לתחושת שובע ארוכה יותר, מאשר כשאוכלים פחמימות. לכן שווה לחכות עם הפחמימות להמשך הארוחה, תראו שבלי לשים לב הכמות שלהן תרד. הפחמימות הן אלו שתורמות את מירב הקלוריות המיותרות בארוחה.

ממלאים את הצלחת מראש - זה טיפ שנכון לגבי כל הארוחות המשפחתיות ותורם לחיסכון עצום בקלוריות, ברגע ששמים על הצלחת קצת ואז עוד קצת ועוד קצת אין הערכה כמה אכלנו בסוף הערב, וגם - הצלחת נראית לנו ריקה רוב הזמן. ככה אפשר למלא צלחת ענקית וגדושה, ולשבוע מבחינה חשיבתית רק מלראות בעיניים את הכמות שעומדים לאכול. זה יותר מוגדר ומדוד וגם אם זה הרבה - זה פחות מאשר כל פעם קצת.

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד