כמה ביצים אפשר לאכול בשבוע? ד"ר מאיה רוזמן החליטה לעשות סדר אחת ולתמיד ולהשיב בתוכניתה ב-103FM לשאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. לדבריה, "בעיתונים המדעיים שאני מנוייה עליהם יוצאים הרבה מחקרים בעניין, ולאחרונה בכולם בולטת המגמה - אין בהכרח קשר בין כמות הביצים שצורכים לבין מחלות לב. המחקר האחרון שקראתי בדק לאורך זמן את ההבדל בבדיקות הדם בין אנשים שאוכלים פחות מביצה אחת בשבוע לבין כאלו שאוכלים מעל 14 ביצים לשבוע והתוצאות הראו שאין הבדל. צריך לזכור - יש בביצה יתרונות שחבל להפסיד אותם".

חזית נוספת של עימותים? ההתראה הדחופה שנשלחה לשר הביטחון
לואו קוסט באמת? ייתכן שבקרוב תפסיקו לשלם על כבודת היד שלכם

בהמשך הסבירה כי "החלבונים בביצה מדורגים במקום הראשון מכל המזונות מבחינת האיכות וההתאמה שלהם לבניית השרירים שלנו, למערכת החיסון, ואפילו למניעת נשירת שיער. הרכב החלבונים בביצה יותר טוב מבשר, דגים או מוצרי חלב. בסופו של דבר לרוב האנשים כדאי לאכול כל יום ביצה, כשמדובר בצמחונים 3-2 ביצים ביום זה גם בסדר גמור - כמובן בהתאם לתפריט שלנו ולפי ספירת קלוריות וחלבון".

לאחר מכן שוחחה רוזמן עם אלעד לוי, דור רביעי לגידול ביצים, ושאלה האם כאשר החלמון יותר כתום זה אומר שהביצה יותר בריאה.

לדברי לוי, "חלמון כתום תלוי במה שהתרנגולת אוכלת. ככל שהתזונה של התרנגולת יותר עשירה הביצה יותר בריאה, כי היא מקבלת יותר חלבון, סידן ואומגה".

בנוסף ביקשה לדעת מה אומר גודל הביצה M או L והאם ככל שהביצה גדולה יותר יש בה יותר חלבון או ערך תזונתי. לוי הפתיע את רוזמן כשאמר שהערכים התזונתיים והחלבון בביצה בגודל לארג' שווי ערך לאלו שבביצה בגודל מדיום.

לסיום הוסיף כי ככל שהתרנגולת יותר מבוגרת הביצה שלה תהיה יותר גדולה.

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד