אני מעוניינת להתחיל להשתמש במלח עשיר ביוד, אבל תוהה אם כדאי להעשיר את התזונה שלי במוצרי מזון שבהם יש באופן טבעי כמות גדולה יותר של יוד. מה דעתך?

"יוד הוא יסוד כימי טבעי. בדומה לברזל, אפשר למצוא אותו במוצרי מזון שונים. חוקרים מעריכים ש־30% מהאנשים סובלים ממחסור ביוד ועל כן מפספסים את היתרונות הרבים שלו. יוד דרוש לנו כדי לייצר תהליך תקין של שריפת קלוריות, הוא מאוד חשוב ומשמעותי אצל ילדים ומסייע בהתפתחות תקינה של המוח. חוסר ביוד עלול לגרום לעצירה בירידה במשקל, השמנה, עצירות וגם לתופעות מורכבות וקשות כמו דיכאון, נשירת שיער, עייפות ואקנה. בנוסף חשוב לי לציין שמחסור ביוד עלול לגרום לבעיות פוריות ולפגוע בתפקוד התקין של בלוטת התריס. נוכל למצוא יוד במי ים, דגים, אצות ופירות ים, אבל יש עוד מוצרי מזון שבהם נמצא כמות קטנה יותר של יוד. במנת דג סלמון נוכל למצוא כ־200 מיקרוגרם יוד, הכל תלוי כמובן באזור שבו הוא גדל. בכף אחת של אצות וואקמה נוכל למצוא כ־130 מיקרוגרם של יוד, ואילו בדף אחד של אצת נורי נוכל למצוא כ־40 מיקרוגרם יוד.

תתפלאו לגלות, אבל בקופסה של טונה נוכל למצוא כ־10 מיקרוגרם של יוד, ביוגורט 40 ובכוס חלב כ־9 מיקרוגרם. בביצה אחת נוכל למצוא כ־17 מיקרוגרם של יוד. כמות היוד היומית המומלצת לילדים היא 90 מיקרוגרם. בני נוער צריכים 120 מיקרוגרם ומבוגרים 150 מיקרוגרם. נשים בהריון זקוקות ל־220 מיקרוגרם משום שהיוד חיוני להתפתחות תקינה של העובר. משום שרוב המים ששותים בארץ הם מותפלים ועברו סינון וניקוי של כל המינרלים, כמעט אין בהם יוד. נוסף לכך, רוב המים עוברים סינון נוסף במכשירים ביתיים, כך שהכמות פחותה עוד יותר. גם במים מינרליים ובמשקאות מוגזים יש כמות זניחה של יוד. אנחנו משתמשים בכמות מלח מאוד מצומצמת למזון שלנו, ולכן לדעתי האישית מלח עשיר ביוד לא יצליח לפתור את המחסור התזונתי. חשוב לי לציין שעודף יוד עלול לפגוע בבריאותנו ולהשפיע באופן שלילי על תפקוד בלוטת התריס".
אם אני רוצה לרדת במשקל ולשרוף שומן, עדיף לי לרוץ לאט יותר לזמן ארוך או לרוץ מהר בזמן קצר יותר?

“קיימת תיאוריה שלפיה שורפים קלוריות לפי משקל הגוף ולפי קילומטר ריצה או הליכה - זאת אומרת קלוריה אחת לכל קילומטר. אם את שוקלת 60 קילו, תשרפי 60 קלוריות לכל קילומטר שתרוצי או תלכי, לאט או מהר. אם תרוצי חמישה קילומטר בחצי שעה, תשרפי 300 קלוריות. ואם תצעדי חמישה ק"מ בשעה שלמה, תשרפי את אותה כמות קלוריות בכפול זמן. בסופו של דבר זה לא משנה, כי כמות הקלוריות הנשרפת דומה. עלינו לקחת בחשבון שאם אנחנו מאוד מתאמצים במהלך אימון כושר גופני, הגוף שורף קלוריות גם אחרי הפעילות. זאת אומרת שלאחר אימונים הגוף נמצא במצב התאוששות, וככל שהאימון קשה יותר אנחנו שורפים יותר קלוריות גם אחריו. לדעתי אנשים שרק עכשיו מתחילים להיכנס לכושר צריכים להתחיל מאימון קצת יותר אטי, ולאט־לאט להעלות את הקצב ולהשתפר. בהמשך ההמלצה היא לרוץ ריצה מהירה לזמן קצר יותר”. 

האם כל מה שעשוי מקמח כוסמין בריא יותר?
"קמח הכוסמין עשוי מחיטת הכוסמין, שנחשבת לעתיקה יותר מבין זני החיטה. יש בה קצת פחות גלוטן וקצת יותר חלבון, וככל הנראה היא גם עברה פחות הנדסה גנטית. בדיוק כמו בקמח העשוי מחיטה, גם בכוסמין יש לנו קמח לבן וקמח מלא. זאת אומרת שכשאוכלים מזון העשוי מכוסמין יש לדאוג לאכול כוסמין מלא, כדי שלא נפסיד את הערך התזונתי שלו. לדעתי אם את אוכלת לחם מקמח כוסמין מלא, קחי בחשבון שהוא אינו מוצר בריאות. הוא מכיל בתוכו רשימה ארוכה של חומרים משמרים שלא תמיד נחשבים למאוד בריאים".