אני מקפידה על אורח חיים בריא מאוד, אוכלת ארוחות מסודרות, ועושה פעילות גופנית כמעט כל יום. לאחרונה הבנתי שכדאי ליטול תוסף של אומגה 3 כדי לשמור על בריאותי. מה דעתך? 
“כשאומרים אומגה 3 מתכוונים לשלוש חומצות שומן חיוניות שהגוף אינו יכול לייצר לבד, ועל כן אנחנו חייבים לקבל אותן ממקור חיצוני. חלק מחומצות השומן נמצא במזונות מהצומח כמו אגוזי מלך, זרעי פשתן וזרעי צ’יה. האחרות נמצאות בדגי ים, בעיקר בסלמון ופורל. חומצות השומן הללו חשובות מאוד לבריאותנו, ולכן רבים ממהרים ליטול אומגה 3. היא משפרת את זרימת הדם, מפחיתה תהליכים של סתימת עורקים ומחלות לב, ומסייעת לפעילות נוירולוגית ולשמירה על הזיכרון. אומגה 3 מסייעת במניעת אלצהיימר, דיכאון, ואף מצמצת מאוד תהליכים דלקתיים בגוף. ניתן היה לצפות שצריכה קבועה של אומגה 3 תשפר את בריאותנו, אולם בפועל אין זה המצב. באף מחקר לא נמצאו ממצאים חד־משמעיים ומבחינה תזונתית, בהחלט מומלץ להכניס לתפריט הקבוע שלנו דגי ים כמו סלמון, טונה, ופורל, במינון של פעמיים־שלוש בשבוע. עבור מרבית האוכלוסייה, הכמות הזו אמורה לספק את כמות האומגה 3 הרצויה. לצמחונים או טבעונים שאינם צורכים דגים אני ממליצה להעשיר את התפריט במזונות מהצומח שבהם יש רמה גבוה של אומגה 3. על פי מחקרים אחרונים אין זה משמעותי אם חומצות השומן הללו הגיעו ממקור צמחי או מדגים”. 
אני הולך לחדר כושר פעמיים בשבוע, ולא מצליח להבין למה כל הליכון נותן לי נתונים שונים. בהליכון אחד כתוב ששרפתי 300 קלוריות בשעת צעידה, ובהליכון אחר כתוב לי 480 קלוריות. 

“לאף הליכון או אפליקציה אין אפשרות לבדוק במדויק את כמות הקלוריות ששרפת, גם אם תזין לתוכו נתונים כמו גובה, משקל וגיל. גם אם תתחבר למכשיר שמודד דופק לא תצליח לדעת כמה קלוריות שרפת מכיוון שכמות הקלוריות שאתה שורף תלויה בעוד הרבה דברים כמו גנטיקה ודיאטות שעשית במהלך החיים והשפיעו על המטבוליזם. ככל שעושים יותר דיאטות בחיים – הגוף הופך ליותר יעיל ושורף פחות קלוריות, ואת הנתונים האלה אף מכשיר ואף אפליקציה לא יכולים לדעת. אז במקום להסתכל על כמות הקלוריות שנשרפה ואחר כך לפרגן לעצמך בפינוק ונשנוש נוסף, עדיף לעשות פעילות גופנית בשביל בריאות הגוף והנפש”.
 

האם הימנעות מפחמימות יכולה להזיק לבריאות?
“אין דבר כזה פחמימות חיוניות, הגוף יודע לייצר אנרגיה בעצמו וצריכה מרובה של פחמימות עלולה להעלות את רמת האינסולין בגוף, לגרום לתהליכי דלקת, ואפילו לגרום להיצרות עורקים ולהתקפי לב. לאחרונה נערכו מחקרים שהוכיחו שצריכת שומנים כמקור אנרגיה במקום פחמימות אינה גורמת למחלות לב ואינה מסוכנת כפי שחשבו בעבר. מעבר לזה, כשבדקו אם דיאטה דלת פחמימות יותר אפקטיבית מדיאטה דלת שומן גילו שהתוצאות טובות יותר כאשר מוותרים על פחמימות”. 
אני עובדת מחוץ לבית ורוב התזונה שלי מבוססת על כריכים. האם אוכל לרדת במשקל? 
“במידה שאת דואגת שהכריכים יהיו מלחם קל - אין שום בעיה. כל פרוסת לחם מכילה כ־40 קלוריות, ולכן שתי פרוסות שוות 80 קלוריות. אם ניקח עוד 40 קלוריות ונשקיע אותם בממרח כמו כף גבינה לבנה, כף חומוס או אפילו פרוסת גבינה צהובה, נגיע ל־120 קלוריות. מה שאומר שחמישה כריכים ביום מכילים רק 600 קלוריות, ואם בערב, כשאת אוכלת ארוחה שמכילה חלבונים וירקות, כמו חזה עוף בתנור או ביצה וקופסת טונה עם סלט ירקות גדול - הגענו לתפריט שמכיל 900 קלוריות בלבד. זה תפריט שמתאים גם לאנשים שאוהבים לחם. מצד שני, צריך לזכור שמחקרים מראים שעדיף להפחית פחמימות לטובת בריאותנו”.
אני מקפידה מאוד על תזונה וברצוני לדעת אם זה נכון שבשר בקר משמין יותר מעוף. 
“רוב חלקי הבקר מכילים כמות קלוריות זהה לכמות הקלוריות בעוף. לתפיסתי, החלקים הדלים בשומן הם כתף בקר וחזה עוף, ואילו אחוז השומן בסינטה ובפילה בקר די דומה לאחוז השומן שאפשר למצוא בפרגית, אבל הם מכילים יותר אבץ, ברזל וויטמינים, כך שמבחינה תזונתית הם עדיפים. יש להיזהר כמובן מאנטרקוט ומבשר כבש, שמכילים הרבה שומן”.