מה דעתך על שיטת המדבקות של משרד הבריאות?
"רפורמת המדבקות של משרד הבריאות נועדה בעצם לעזור לנו להבחין בין מזונות בריאים לבין כאלו שאינם בריאים, אבל אני חוששת שהיא עלולה לבלבל את הציבור ולגרום ליותר נזק מאשר תועלת. במסגרת הרפורמה נבדקים שלושה פרמטרים בכל מוצר: כמות הסוכר, כמות הנתרן וכמות השומן הרווי. הבעיה מתחילה כשמוצר כמו גבינה צהובה, שעשיר בסידן ומכיל חלבון בכמות גבוהה, מקבל מדבקת אזהרה אדומה בגלל שהוא בעל כמות גבוהה של שומן רווי, בעוד לחם לבן, שידוע כמוצר ללא ערך תזונתי, יקבל מדבקה ירוקה וייחשב למזון בריאות. מעבר לזה, עלינו לזכור שבשנים האחרונות יצאו עשרות, אם לא מאות, מחקרים שמוכיחים שככל הנראה אין בעיה בצריכת שומן רווי ואפילו להפך – עדיף שהאנרגיה שלנו תגיע משומן ולא מפחמימות ריקות. על פי המחקרים, הפחמימות הן שגורמות לסוכרת וגם למחלות לב מכיוון שהעלייה ברמות האינסולין בדם גורמת להיצרות עורקים".
האם זה נכון שכשמקלפים ירקות ופירות כמו תפוח ומלפפון מפסידים את כל הוויטמינים?

"קליפת הירקות או הפירות מכילה בחלק קטן מהמקרים יותר סיבים תזונתיים, אבל לא יותר ויטמינים. אז אם מקלפים ירקות ופירות עלולים להפסיד קצת סיבים, אבל זה לא נכון בכל מקרה. מעבר לזה, חשוב לי לציין שבעת אכילת מלפפונים לא אורגניים עדיף אפילו לקלף. בתפוח עץ למשל, מכילה הקליפה הרבה סיבים תזונתיים, כפול מאשר בתפוח עצמו, אבל דווקא ויטמין C נמצא בתוך התפוח עצמו ולאו דווקא בקליפה. חשוב להדגיש שגם תפוח בלי קליפה מכיל כמות יפה של סיבים תזונתיים, כך שעדיף לאכול תפוח מקולף מאשר לא לאכול תפוחים בכלל, וזה נכון בעיקר בקרב קשישים עם בעיות שיניים או בקרב פעוטות שאינם יכולים לנגוס בקליפת התפוח".

 
כמה ביצים אפשר לאכול ביום?
"במשך שנים רבות מומחים הזהירו אותנו מפני אכילת ביצים בטענה שהן עלולות להשפיע על רמות הכולסטרול בדם ולייצר תחלואה קרדיווסקולרית (לבבית). אולם מחקרים מהשנים האחרונות גורסים אחרת: ביצה מכילה את החלבון הכי איכותי מכל המזונות, חלבון שמסייע לגופנו לבנות שרירים. אפשר בהחלט לאכול ביצה אחת או שתיים כל יום. אם סובלים מכולסטרול גבוה כדאי להפחית את כמות הפחמימות, הסוכרים והמוצרים המעובדים. החודש פורסם מחקר בירחון האמריקאי לתזונה קלינית, ובו נבדק הקשר בין צריכת ביצים לבין תפקוד המוח. לתפיסתם, בביצה יש חומר שנקרא 'פוספטידיל כולין', שמשפר את תפקודי המוח".
אני מאוד אוהבת אורז, פסטה ולחם. כמה אפשר לשלב בדיאטה?
"הערך התזונתי של אורז, פסטה ולחם הוא נמוך מאוד: הם דלים בסיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. אם את מעוניינת לשלב את המוצרים הללו בדיאטה תוכלי להשתמש במוצרים מלאים: במקום ארבע כפות אורז לבן, תאכלי ארבע כפות אורז מלא. חשוב לזכור שכשאנחנו רוצים לרדת במשקל עלינו למדוד כמויות. אכילה של כמה כפות אורז לא תעזור לנו לשבוע, אבל אכילת כריך מלחם מלא או פיתה קלה ישביע אותנו יותר. לעתים אני ממליצה למטופלים שלי לאכול תפוח אדמה אחד אפוי על פני כמה כוסות כוסמת". 
האם זה נכון שאני יכולה לאכול סלק חי ללא הגבלה אבל כשמבשלים אותו הוא הופך לפחמימה? 
"הסלק ידוע כירק המכיל כמות מכובדת של אשלגן ונוגדי חמצון ומסייע במניעת מחלות, אבל יש בו גם סוכר. על כן, יש כאלה הטוענים שכאשר מבשלים את הסלק הוא הופך לפחמימה. לדעתי, ירקות חיים אפשר לאכול ללא הגבלה וירקות מבושלים או אפויים כדאי לאכול בהתאם לקלוריות שלהם. נקודה לסיום שחשוב לי שתשימי לב אליה: לסלק אחד גדול יש ערך תזונתי גבוה, אבל לאחר בישול או אפייה הוא מקביל בקלוריות לפרוסת לחם". 
הבת שלי מאוד אוהבת לאכול מלפפונים חמוצים במלח, אבל אני חוששת שזה לא בריא עבורה בגלל כמות המלח הגבוהה. מה דעתך? 
"אנשים נוטים לחשוב כי במלפפונים בחומץ יש הרבה פחות מלח ממלפפונים חמוצים במלח, אבל מדובר במיתוס. הנתון הזה כלל לא נכון. האמת היא שבכל סוגי המלפפונים החמוצים תמצאו בערך את אותה כמות המלח, כחצי כפית מלח בשלושה מלפפונים - תלוי בחברה ובגודל הקופסה".