אילו נשנושים אפשר לאכול במהלך דיאטה?
“דיאטה נכונה היא כזו שמכילה בתוכה גם מאכלים שאוהבים, כי רק בדרך זו אפשר להתמיד לטווח ארוך מבלי להישבר. בתפריטי הדיאטה שאני מרכיבה למטופלים נשנושי הביניים יכולים להגיע עד שווי של 120 קלוריות, ולכן כל מזון שאפשר לחשב בו את הקלוריות הוא אפשרי. אפשר לשלב נשנושים מתוקים, אפשר מלוחים אם אוהבים. מנת פרי גם היא נשנוש מתוק בריא, אך ייתכן שפחות משביע. נשנושי ביניים משביעים ועם ערך בריאותי גבוה יכולים להיות דייסת שיבולת שועל, או כריך מלחם קל עם גבינה או ריבה במידה ורוצים מתוק. עוד אפשרות שיכולה להיות רלוונטית היא אכילה של שלוש פריכיות אורז מלא עם גבינה או ריבה, וגם כוס חד־פעמית של ברנפלקס עם יוגורט 0% שומן ו־15 שקדים. מעבר לזה, אם את מעוניינת להוסיף לתפריט גם נשנושי ביניים בעלי ערך תזונתי נמוך תוכלי לאכול שני ופלים, שתי עוגיות אוראו, ואפילו שורת קוביות שוקולד, עוגיית שוקולד צ’יפס או חטיף אנרגיה. אם מתחשק לך לגוון ולהוסיף לתפריט היומיומי גם נשנושים מלוחים תוכלי לשלב כוס בייגלה, שלוש כוסות פופקורן או שקית במבה. במידה ורוצים להגדיל את כמות החלבון בתפריט אפשר לבחור ביוגורט בעל כמות חלבון גבוהה או שני מעדנים במקום נשנוש”. 
אני לא בדיאטה אבל מעוניינת להפחית את כמות הנשנושים. מה דעתך?

“את יכולה לשלב ירקות בכל ארוחה. הירקות ממלאים את הקיבה ומשהים את תהליך העיכול, כך שבסופו של דבר הארוחה תשביע לזמן ארוך יותר. מעבר לזה כדאי להקדיש לאוכל תשומת לב יתרה: לא לאכול בעמידה או תוך כדי שעושים משהו, לבוא לארוחה רעבים, ולאכול בצורה מסודרת. אם את נוטה לנשנש בין הארוחות, ולא יכולה להעביר ערב מבלי לנשנש משהו אני ממליצה שתכיני צלחת ירקות גדולה עם ירקות מכל המינים, מעט מלח ולימון. מדובר בנשנוש מאוד בריא שמספיק לכמה שעות, ותתפלאי לגלות שאנשים בסביבה שלך ישמחו מאוד להשתתף בחגיגה ולחסל חלק נכבד מתכולת הצלחת הצבעונית”. 
כמה ערמונים אפשר לשלב כנשנוש ביניים בזמן דיאטה?
“הערמונים שייכים למשפחת האגוזים בשל המראה שלהם וטעמם, אבל הערך התזונתי שלהם דווקא מזכיר תפוחי אדמה. בעוד שבאגוזים יש כ־60% שומן, בערמונים יש כ־2% שומן, וערכם הקלורי הוא פחות משליש בהשוואה לאגוזים. חשוב לי לציין שהערמונים מכילים כמות גדולה של ברזל ואשלגן, ובנוסף יש בהם מעט אומגה 3. נשנוש ביניים בזמן דיאטה עומד על 120 קלוריות, מה שאומר שאפשר לאכול כשישה ערמונים כנשנוש ביניים בזמן דיאטה”. 
האם יש קשר בין המשקל לחוש הטעם?
“לאחרונה פורסם בירחון המדעי לתזונה קלינית מחקר חדש ומרתק, שבו בדקו את העניין בקרב 60 בני נוער. מחציתם היו במשקל קבוע, ומחציתם עלו במשקל והשמינו לאחרונה. במחקר בדקו פעילות חשמלית של אזורים שונים במוח לאחר שתיית מילקשייק מסוגים שונים: עתיר שומן וסוכר או דל שומן וסוכר. על פי התוצאות, העלייה במשקל גרמה לשינויים באזורים במוח שקשורים לטעם ולעלייה בחשק לאכול, בנוסף, נצפתה עלייה גדולה יותר בפעילות החשמלית באזורים במוח שקשורים לתיאבון לאחר חשיפה לתמונות אוכל מגרות. מסקנת המחקר הייתה שהעלייה במשקל בפני עצמה מהווה סיכון להמשך השמנה”.
האם אפשר לאכול אפרסמון כשיש סוכרת?
“האפרסמון עשיר בסוכרים, ולכן בדרך כלל לא מומלץ לחולי סוכרת לכלול אותו בתפריטם. בו בזמן חשוב לזכור שהוא עשיר בסיבים תזונתיים ומינרלים כמו אשלגן, מגנזיום, סידן, ברזל וויטמין A ו־C. לכן לדעתי אפשר, ואפילו מומלץ לחולי סוכרת לאכול אפרסמונים, אבל כמו כל מזון המכיל סוכר, יש לאכול במידה נכונה, לאזן עם חלבונים וירקות בכמויות מתאימות ולבצע חישוב פחמימות בהתאם. אפשר לאכול כל פרי במידה ומשלבים איתו חלבון כמו יוגורט או שקדים, שיתעכלו יחד עם מרכיבי הארוחה, ולא יקפיצו את רמת הסוכר בדם. מעבר לזה חשוב לי להזכיר שקליפת האפרסמון היא מאוד קשה לעיכול, וגורמת לבעיות מעיים אצל רבים. ההמלצה היא לקלף את האפרסמון”.