קחו בקלות: אחרי שחגגנו את חג הפסח בסגר ביתי עם המשפחה הגרעינית, אל לנו לשכוח כי מדובר בתקופה מאתגרת גם מבחינת תזונתית. חוסר המעש לעתים מוביל אותנו למקרר, ולא כדאי לשכוח שגם הרבה מהמאכלים האהובים של פסח הם עתירי קלוריות. לפיכך הנה ארבעה טיפים להתמודדות עם המצב המאתגר מבחינה דיאטטית.

1. בחרו בתפריטים פחות “כבדים” ועתירי קלוריות. אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת כשאנחנו פחות פעילים ונשארים בבית, לכן במרבית ימי החג לא חייבים שכל יום תהיה ארוחה כבדה עם זמן הכנה מרובה שעות, כמו לפני ליל הסדר, לפחות בגרסתו המקורית. בייחוד עכשיו כשמזג האוויר מתחמם, נכון לעבור לתפריטים קלילים שגם יקלו על זמן ההכנה ועל חיי ההורים שחלקם עוד עובדים מהבית בין הבישולים, הניקיונות והדאגה לילדים.

2.תכננו מראש הכנת ארוחה קלילה כפעילות עם הילדים. תוכלו להכין סלטים בריאים, יותר מבימי שגרה, כמו גם פשטידות בריאות או סלטי פירות. השתמשו בגבינות של 3% ו־5% שומן, שניתן להוסיף להן טעמים ולעשות מהן מטבלים לצד ירקות.

3.הימנעו ממאכלים עתירי הקלוריות שכל המשפחה אוהבת במיוחד בפסח: מומלץ מאוד להימנע ממצה בריי המטוגן ועתיר הקלוריות (כ־250 קלוריות), ממצה מצופה בשוקולד (כ־200 קלוריות) ובטח שממצה עם חמאה. מומלץ להחליף את המצה המצופה בשוקולד או חמאה במצה עם ממרחים בריאים יותר, כדוגמת גבינה לבנה, קוטג’ או אבוקדו. ואם כבר שוקולד, אז עדיף לאכול מצה רגילה לא מצופה, ולמרוח עליה שכבה דקה של ממרח שוקולד. חשוב גם לא להגזים ולהסתפק באחת במשך החג.

4. הקפידו על ישיבה משותפת בשולחן המשפחתי לטובת שלוש ארוחות מסודרות ביום, בלי נשנושי ביניים. בסוף כל ארוחה, לאחר פינוי משותף, “סוגרים” ביחד את המטבח עד לארוחה הבאה. 

הכותבת היא המנהלת המדעית בסימילאק גולד