חנוכה אומנם מאחורינו, אבל אוכל מטוגן הוא עדיין אחד הדברים הכי טעימים. השאלה היא איך מטגנים ובאיזו תדירות מחליפים את השמן. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בתשובה לשלאלת מאזין והשוותה בין שמן עמוק לבין חומרי מאכל סינתתיים. 

המאזין: "אני יודע שטיגון הוא לא בריא, השאלה היא כמה? צבעי מאכל זה כמו רעל, אני לא אגע בזה. קמח לבן זה  לא בריא, אבל אוכלים את זה. השאלה עד כמה צריך להתרחק מזה?"

מאיה: זה נורא תלוי. אם אתה לוקח לך שמן, מחמם אותו חצי שעה ומטגן כמה סופגניות – זה לא יהרוג אותך. שאלתי פעם את הילדים שעובדים ברשתות הבורגרים, כל כמה זמן מחליפים את השמן? הם אמרו לי פעם בעשרה ימים או פעם בשבוע. זה עומד לחימום כמה שעות ביום במשך שישה ימים. בלילה תהליך ההיווצרות של הרדיקלים החופשיים ממשיך. אתה אוכל משהו שספוג בחומרים רעילים ברמה מאוד גבוהה. את זה הייתי מוציאה מחוץ לתחום. טיגון של חביתה במשך שתי דקות זה כלום.
המאזין: "מה לגבי שניצלים? את מכינה?"

מאיה: קודם כל אני צמחונית.
המאזין: "לילד שלך".

מאיה: יש לי שלושה בנים. הגדול והקטן צמחוניים והאמצעי אוהב מאוד בשר אבל לא זכור לי שהכנתי לו שניצל. אם הכנתי שניצלים זה לא היה בטיגון עמוק. פעם עשיתי כתבה לטלוויזיה והשף שאול בן אדרת הכין שניצלים והוא מילא את המחבת במלא שמן.
המאזין: "עדיף עמוק לא? זה יותר מהיר".

מאיה: לא יודעת אם זה יותר מהיר בצורה משמעותית. זה היה נראה לי דבר נורא לא בריא. הוא עשה לנו לכתבה שלושה שניצלים וזהו. כמות החומרים הרעילים שיש שם היא קטנה. כל כמה זמן אתה אוכל שניצלים? כל יום?.
המאזין: "כל יום. זה מה שאני רוצה לשמוע, כמה זה נורא?"

מאיה: אז לא כל יום. אם אני צריכה לדרג לפי סדר עולה ויורד, אז אני מסכימה שצבעי המאכל הסינטטיים במקום הראשון. במקום השני את החומרים המשמרים הסינטטיים, במקום השלישי את הממתיקים המלאכותיים הסינטטיים, ורק אז במקום הרביעי את השמן שמחומם פעם אחת. יש דברים יותר גרועים.