המאזים התקשר לתוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ב-103FM ותהה לגבי זרעי הצ'יה ומה עושים איתם. לאחר מכן הוא שאל לגבי התירס וממדוע חלקו לא מתעכל כמו שצריך ומהם היתרונות התזונתיים של גרעיני התירס.

המאזין: "אני שומע שאת ממליצה רבות על צ'יה. הבנתי שיש בה גם המון אומגה 3. כמי שלא אוכל דגים, חשבתי לנסות לקחת צ'יה. קיבלתי את זה בצורה של גרגרים קטנטנים. אני לא יודע מה עושים עם זה, ומה המינון עבור בן אדם מבוגר?"

הצ'יה מכילה בכפית אחת יותר אומגה 3 מאשר במנה של דג סלמון. אפשר להוסיף כפית אחת ליוגורט, לסלט או לדייסת שיבולת שועל. אפשר גם להכין דברים אחרים. פעם הכנתי פודינג צ'יה – לקחתי 3 כפות למנה אחת, השריתי את זה בחצי כוס חלב סויה עם קצת ממתיק סוכרלוז ותמצית וניל למשך הלילה, ובמהלך הלילה הצ'יה ספחה את כל הנוזלים וזה נהיה ממש פודינג כזה. 

יש הטוענים שמצ'יה שמותפחת במים, שהיא יותר קלה לעיכול בגוף, ייספג יותר אומגה 3, ויש הטוענים גם שמצ'יה טחונה ייספג יותר אומגה 3. בגלל שהיא מכילה כל כך הרבה אומגה 3 אני חושבת שזה קצת פחות משמעותי כי עדיין תיספג כמות מאוד יפה של אומגה 3. 

אפשר לשלב את זה גם בדברים אחרים. פעם עשיתי לבן שלי עוגיות שמכילות שקדים, אגוזים שיבולת שועל וגם צ'יה וזה יצא טעים.
המאזין: "אפשר גם לשלב את זה בשתייה כמו קפה או תה?"

זה לא יהיה לך טעים. זה סתם יהיה לך גרגרים צפים. אם לא משרים את זה כדי שזה יתפח, זה יוצר ג'ל כזה.
המאזין: "אם אשרה את זה בתה או בקפה, זה יקבל את הטעם של הקפה או התה".

אני לא יודעת אבל שווה לנסות.
המאזין: "עוד שאלה. פעם שמעתי אותך אומרת על תירס, שהוא נכנס ויוצא כמעט אותו דבר".

נכון, כמעט במלואו כי אנחנו לא לועסים את זה טוב.
המאזין: "אם אני לוקח תירס ואני טוחן אותו בפה?".

אתה טוחן אותו ממש טוב בפה?
המאזין: "האמת שעד היום לא שמתי לב. אני טוחן אותו כמו כל דבר".

אני יכולה להגיד לך על עצמי שיש לי נטייה לאכול מאוד מאוד מהר. אני לא לועסת כל כך טוב ואני די בולעת את הסלט או הירקות בתנור. גם אפונה עדינה יכולה לא להתעכל בגלל הקליפה הסיבית בצורה הזו. אפשר לבדוק את זה אחר כך בשירותים וזהו.
המאזין: "הקליפות שלהם לפעמים נדבקות לי לשיניים".

אז כנראה שחלק מזה מתעכל וחלק גדול גם לא.
המאזין: "אבל ממה שמתעכל, מה זה נותן לגוף?".

"יש בזה הרבה מאוד סיבים טובים למערכת העיכול. יש בזה גם כמות גדולה של פחמימות, זה הרוב. ואם אתה אוכל מקופסת שימורים, אז גם כמות נתרן אבל לא גדולה. בגרעיני תירס יש גם הרבה מאוד אשלגן, ברזל וקצת מגנזיום. פחמימה לא רעה דווקא".