שיבולת שועל נחשבת לאחת הפחמימות הטובות. מלבד העבודה שהיא תורמת לשובע ולאנרגיה, יש בה ערכים תזונתיים רבים. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לשיבולת השועל בתשובה לשאלת מאזינה בתוכניתה ב-103FM והסבירה מדוע כדאי להוסיף אותה למאכלים שונים. 

המאזינה: "רציתי לשאול שתי שאלות די קטנות: אני עושה דיאטה דלת פחמימות ויורדת יפה. מבחינת ערך של פחמימה, שיבולת שועל נחשבת כפחמימה נכון?"

נכון, פחמימה טובה.
"זאת אומרת אם אניח מוסיפה לקציצות במקום פירורי לחם, או קצת לסמיכות של מרק זה בסדר להוסיף כף או שתיים?".

מה עדיף - הצהוב או הלבן? כל מה שצריך לדעת על ביצים

זאת פחמימה איכותית וטובה, את מוסיפה בכמות יחסית קטנה אם לכל המרק יש שתי כפות או בכל הקציצות יש שתי כפות זה לא נחשב שאכלת פחמימה. זה עדיין נקרא שאת בדיאטת חלבונים. יש לי פשטידה מסוימת של פרח חצילים שנתתי בקורס ואמרתי שאפשרי לאכול את זה בחלבונים ומישהי כתבה יש חצי כוס קמח. אבל זו חצי כוס קמח לעשר מנות אז זה בסדר גמור.
"אם אני עושה פלפלים ממולאים או קישואים ממולאים, מה עדיף לשים – בורגול, קינואה או אורז חום בתוספת לבשר?"

אלה האופציות?
"כן".

למה לא ירקות?
"יותר טוב. בשר עם ירקות יותר טוב?".

יותר דל קלוריות. משלושתם הייתי לוקחת כנראה את הקינואה שיש בו אחוז חלבון טיפה יותר גבוה ויותר איכותי.
"היוגורט החדש של 20 גרם חלבון, למה עדיף אחוז וחצי שומן ולא 0? כי זה נספג טוב יותר?"

יש מיתוס כזה, זה מיתוס לגמרי. אם את עושה דיאטה ורוצה לחסוך בקלוריות של השומן שיש ביוגורט 0 אחוז פחות מאשר ביוגורט של 3 אחוז זה מצוין. מה שקורה זה שלספיגת הסידן דרוש ויטמין D מסיס שומן.
"אני לוקחת אותו".

הוא נמצא במוצרי חלב, דגים וגבינות שמנות. נניח שמי שלא לוקח ויטמין D, יש לנו מאגר בעור לא פעיל שהופך לפעיל בשמש, ואז לא משנה איזה אחוז מוצר החלב, הסידן ייספג. לגבי ספיגת חלבון אין לזה קשר לאחוז השומן
"לא משנה אם 0 או אחוז וחצי?".

ממש לא, אם את בדיאטה עדיף 0%.
"עדיף להוסיף פירות ליוגורט או לקנות יוגורט מוכן עם פרי?".

אם את בודקת ברשימת הרכיבים יש סיכוי שהיוגורט עם הפירות בפנים לא מכיל משהו יוצא דופן. אבל אם תיקחי תותים טריים יהיו לך יותר ויטמינים מאשר מה ששמים ביוגורט.