המאזינה בת ה-33 סיפרה לפרופ' רפי קרסו ב-103FM כי היא סובלת מצינון שלא נגמר ודולפת מהאף כל הזמן. כאשר היא נוטלת סטרואידים הבעיה חולפת, אך היא לא רוצה לנטול תרופות באופן קבוע מגיל כל כך צעיר. פרופ' קרסו התייחס לתופעה ממנה סובלת המאזינה, והסביר כיצד שינוי תזונתי יכול לסייע.

אני בת 33, לפני כארבע שנים עשיתי CT של מערות הפנים לצורך השתלות עצם בשביל שתלים. שם אבחנו לי מלאות גדולה בסינוסים ועקמת של מחיצת האף. שם זה נעצר, לא המשכתי שם את הטיפול, והרופאה אמר לי שלעקמת יצטרכו ניתוח בהמשך.
"לא בהכרח".

לפני כשנתיים באופן פתאומי התחילו לי בעיות של קוצר נשימה מלווה בשיעול כבד, בעיקר בלילה. מיד אחר כך זה המשיך לבעיה שאני מצוננת כל הזמן. הלכתי לבדוק את זה, והרופא אמר שגם זה מה שגרם לעקמת כי יש לי פוליפים. לאמא שלי בת 75 התפרצה אסתמה בגיל 40, ויש לה גם את אותם פוליפים, ומטופלת בסטרואידים באופן יום יומי, ברמה שאם היא לא לוקחת אותם יום אחד, הפוליפים ממש מציצים החוצה. הלכתי לפרופ' לגבי הפוליפים, שהוא שאמר לי שזה תורשתי ושאין טעם לנתח כי זה יחזור שוב בעוד שלושה חודשים. האופציה היא באמת או לקחת סטרואידים כל יום, ניסיתי שלושה ימים ומידית האף נפתח לי, אך אני לא רוצה בגיל 30 להתחיל לקחת סטרואידים יום יום.
"את צודקת".

אני עם אף סתום לחלוטין, לא מריחה בכלל, ואני ברמה שאני לא יכולה אפילו לרדת לפח בלי לקחת טישו אישי כי אני דולפת 24 שעות.
"ואם את לוקחת ספריי של סטרואידים מקומי?".

זה לא עזר.
"סטייה של מחיצת האף יש לחלק גדול מהאוכלוסיה, המחיצה הפנימית של אף, לא רואים את זה כשמסתכלים על בן אדם, אך בצילום רנטגן רואים שצד אחד עקום וזה למעשה מאפשר לכך שהאוויר נכנס לאף כמעט כולו מנחיר אחד ולא משני. לפעמים אפשר לבדוק את זה אם סותמים נחיר אחד ונושמים, ורואים אם האוויר נכנס בקלות כשהפה סגור, וסותם נחיר שני, נושם ורואה אם האוויר נכנס בקלות. הרבה אנשים עוברים ניתוח שמיישר את מחיצת האף שלא פותר את האלרגיה ולא פותר את הבעיה. אצלך שהאף סתום, זאת כן בעיה. מלאות בסינוסים מראה שיש מצב דלקתי, שהוא יכול להיות זמני או קבוע. כנ"ל לגבי הנזלת שיש לך כל הזמן. זאת שאלה האם ניסו לתת לך, יש כמה דברים שאפשר לתת.

אפשר לפעמים לשנות תזונה כמה שזה נשמע מצחיק, כשמשנים תזונה זה לפעמים עובר. יש לי כמה מטופלים שהמלצתי להם, אני לא רופא אף אוזן גרון, להמליץ לחלוטין עם מוצרי חלב וירקות ממשפחת הסולניים, ותוך כמה ימים המצב השתפר. אז זה דבר ששווה לנסות אותו ולראות. מוצרי חלב לא משפיעים על כולם, חלק מהאנשים יכולים לאכול מוצרי חלב ואין להם שום בעיה עם זה, הם ירגישו מצוין ויתפקדו מצוין. אך אנו נראים שונים אחד מהשנים, הביולוגיה שלנו שונה, וכך גם הרגישויות, ולכן מה שאני אומר יכול לעבוד על אדם אחד ולא על השני. אני מציע לך לנסות להוריד לחלוטין לשלושה שבועות מוצרי חלב ולנסות לראות אם טיפול מקומי יכול לעזור, ולהתייעץ עם רופא נוסף האם יש מקום לניתוח או לא".