גם אפס זה הרבה: האם הורדת אחוזי השומן ביוגורט גורמת לירידת ערכו התזונתי? המאזינה פנתה לדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, עם השאלה, בעקבות מרשם דיאטה שראתה באתר האינטרנט שלה, האם יוגורטים של 0% שומן, האם הם מומלצים יותר מ-3% שומן?

"זה מיתוס ששווה לנפץ אותו", ענתה רוזמן למאזינה הסקרנית. "גם כשמדובר בגבינה צהובה 9% - אני שומעת כל הזמן 'לא בריא, חומרי פלסטיק', וביוגורטים 0% 'לא נספג סידן ולא נספג חלבון'. אני שומעת כל מיני שטויות כאלה וזה ממש ממש לא נכון, זה מיתוס מטורף", הוסיפה הדיאטנית המומחית. 

"אני אסביר מאיפה נובעת הטעות", המשיכה. "ויטמין D הוא מסיס שומן, זה אומר שהוא נספג עם שומן, באוכל בלי שומן הוא לא ייספג לגוף. ביוגורט 0% לא ייספג ויטמין D, ומיוגורט 18% ייספג. ויטמין D הוא יותר הורמון, בטעות קראו לו 'ויטמין', הוא מסתובב בגוף שלנו כל הזמן, ומספיק שאכלת אתמול משהו עם ויטמין D, או שהיית בשמש בעור שלנו יש ויטמין D שנספג בגוף בעזרת השמש".

"לגבי החלבון אין שום הבדל ביכולת של הגוף להפיק ממנו מה שצריך כדי לבנות שרירים, בין אם זה 0% או 3%", אמרה עוד, "זה מיתוס, ואין שום בעיה עם יוגורטים 0%". רוזמן סיכמה: "כשנמצאים בדיאטה יש עניין של כמויות, ויש אנשים שמעדיפים לאכול יותר. יש אנשים שיעדיפו לאכול יוגורט אחד, ויש כאלה שיעדיפו לאכול שתיים".