אין לי מלח דל: האם מלח דל נתרן בהכרח טוב יותר לבריאות? המאזינה התייעצה עם הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, בתוכניתה השבועית, והפנתה אלייה את השאלה. התשובה אולי תפתיע את חלקכם.

"חלק גדול מהמלחים דלי הנתרן במקום נתרן - שמו שם אשלגן", הסבירה תחילה הדיאטנית. "המלח שאנחנו מכירים הוא נתרן כלורי, והמלח דל נתרן הוא אשלגן כלורי. מתברר שלכמויות גדולות מדי של אשלגן יש השפעה לא טובה על הלב", סיפרה עוד.

"נתרן יכול לגרום להעלאת לחץ הדם וצריכת יתר של מלח עתיר אשלגן - לא טובה גם", טענה רוזמן. "חשוב לדעת שצריך לבדוק את המלח שאנחנו צורכים לאורך כל היום, ולאו דווקא רק בבישול. כלומר, יש מלח בעוד דברים שאנחנו אוכלים – לחם, גבינה רגילה, רטבים, בשר שעבר תהליך של הכשרה, בכמעט כל דבר יש נתרן", הסבירה.

"אם את רוצה לבדוק אם את מגיעה לעודף נתרן זה טעות להסתכל רק על מלח הבישול שנותן לך 10-5 אחוז מצריכת הנתרן היומית. צריך להסתכל על הכול. אם את רוצה להפחית את כמות הנתרן, יש דרכים יותר טובות מאשר לקנות מלח דל נתרן או בלי נתרן בכלל. לדעתי חבל על הכסף ואולי יוצא גם פחות טעים אז בכלל".

מלח (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
מלח (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

לבסוף המליצה רוזמן למאזינה: "תשימי מלח רגיל, תשימי תבלינים אחרים כמו כורכום, פפריקה פלפל שחור, הדברים האלה מפחיתים את הצורך בנתרן ויוצא אוכל טעים. אם את רוצה להפחית נתרן תסתכלי על דברים אחרים, זה לא המקום. זה לא חוסך את כמות הנתרן היומית בצורה משמעותית, לכן תתעכבי על דברים אחרים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm