פינת "טוב לדעת": בשנים האחרונות נכנסו לחיינו בסערה הגוג'י ברי וזרעי הצ'יה, ונטען שוב ושוב שיש להם יתרונות בריאותיים מכאן ועד הודעה חדשה. אבל, האם באמת הכצעקתה? הדיאטנית המומחית של 103fm, ד"ר מאיה רוזמן, שוחחה עם מאזינה שתהתה על קנקנם של הגרגרים המיוחדים, וענתה על כל מה שכדאי לדעת.

המאזינה סיפרה שכף ביום של זרעי צ'יה גרמה לה לקיבה רכה, רוזמן טענה שזה לא דבר כזה נורא, וטענה שאין מגבלה על כמה אפשר לאכול: "לצ'יה יש כמה יתרונות. זה מקור טוב לשומנים איכותיים. מתוך השומנים האלה יש כמות אומגה 3 גדולה. בכף אחת יש יותר אומגה 3 מאשר בדג סלמון. זה נספג לגוף יותר טוב אם את טוחנת את הצ'יה לפני שאת צורכת וגם אם משרה את זה במשהו וזה יוצר סוג של ג'ל".

יתרון נוסף של הצ'יה לפי הדיאטנית: "שמתי צ'יה בשליש כוס חלב סויה עם קצת תמצית וניל וסוכרלוז וקינמון והשריתי את זה כל הלילה במקרר. למחרת זה נהיה פודינג סמיך. הג'ל הזה שנוצר בהשריית הצ'יה תורם למעיים הרכים, ליציאות רכות ולמניעת עצירות. יש גם הרבה סיבים תזונתיים וחלבונים איכותיים זה דבר נפלא לשלב כל יום בכמות של כף זה רק יתרונות".

גוג'י ברי (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
גוג'י ברי (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

ומה באשר לסופר-פוד נוסף, גוג'י ברי? רוזמן נדרשה גם לשאלה הזו, וכך ענתה: "נתייחס לזה קצת כמו מיתוס. אנשים חושבים שזה מזון על. זה פרי יבש עם נוגדי חימצון, שאני לא יודעת אם יותר מחמוציות, אני לא בטוחה. או מאשר פירות כתומים אדומים סגולים אחרים שיש להם את היתרונות שלהם. זה פרי לכל דבר. אם את רוצה לאכול את זה במקום מנת פרי צריך לשקול בסביבות 35 ג' יבש, שזה בערך 2 כפות שטוחות. זה נחשב במקום תפוח, בננה או פרי אחר".

רוזמן טענה באוזני המאזינה שיש אינטרס שיווקי מאחורי כינוי של מזונות מסוימים "מזונות על" - ולא בצדק. אז יש לגוג'י ברי יתרונות? "יש, אבל לא יותר מפירות יער או פירות יבשים אחרים אורגניים ללא סוכר. באותה מידה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm