אנו נמצאים בתקופת זמן מבלבלת - מצד אחד שעון הקיץ כבר כמעט מתחלף והשמש אמורה להפציע, אך מצד שני פוקד אותנו גל קור קיצוני לעונה. פרופסור רפי קרסו הסביר בשיחה עם מעריב כי בהתאם לחילופי מזג האוויר, גם הגוף שלנו הוא חלק מהטבע, מושפע ישירות מהשינויים ומבטא זאת בדרכים שונות. "כמו שהעצים מלבלבים באביב, כמו שיש עונות לזיווג לבעלי חיים וכמו שדובים נכנסים לתרדמת חורף, כך שמזג האוויר משתנה זה משפיע באופן ישיר גם עלינו", אמר הפרופסור. 

לדבריו, ידוע כי שהמחזורים הביולוגים קשורים "לשעון הפנימי" (צירקדי), שהוא השעון שמווסת מחזורי ימים, שינה או פעולות מעיים. ממחקרים שאספו נתונים מכמויות גדולות של אנשים ניתן היה לראות כי ישנם  גם מחזורים עונתיים המשפיעים על ההתנהלות ההורמונלית, ביניהם הורמון בלוטת המגן, בלוטת התריס, T3T4, הורמוני המין ועוד.

הבלוטה שאחראית על חלק גדול מהבלוטות היא בלוטת ההיפופיזה (יותרת המוח). מסריקות MRI עלו ממצאים המראים כי הגודל הממוצע של בלוטה זו משתנה במחזוריות שנתית ועונתית, כאשר בקיץ היא גדולה יותר ובחורף קטנה יותר. השינוי ההורמונלי בבלוטות השונות בגופנו גורם גם לתופעות לוואי משתנות שאנו מרגישים על בשרנו, כמו למשל אלרגיות המורגשות בעיקר באביב בעקבות הפרשת פולן ויש יותר חומרי פריחה באוויר או מחלות האופייניות לחורף ולקור. 

כאשר מזג האוויר משתנה בקיצוניות, בין ימים שמשיים לחמים אל קור קיצוני, הגוף יכול להשתגע. פרופ' קרסו הסביר: "ככל שאנו מבוגרים יותר התחושה היא חזקה יותר ולגוף לוקח יותר זמן להסתגל". לדבריו, עונת החורף בדרך כלל קיצונית יותר מהקיץ בתופעות הלוואי המלוות לה. כמה דברים שיכול לעזור לנו לשמור על הגוף שלנו בזמן חילופי העונות הם הקפדה על תזונה נכונה וים תיכונית, צריכה של הרבה דגנים וירקות, שמירה על שגרה, ביצוע פעילות גופנית ובעיקר שתיית הרבה מים.