דיאטת הפליאו מבוססת על תזונתו של האדם הקדמון בתקופת האבן. עיקריה הם אכילת בשר ודגים ומזון מגידולי שדה אסור. ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM על מה מתבססת התזונה הזאת, מה היתרונות שלה והאם היא מתאימה גם לימינו.

"בשורה התחתונה: תזונת הפליאו יכולה להועיל לבריאות אם לא עושים אותה בצורה קיצונית", טענה ד"ר רוזמן, והוסיפה: "דיאטה זו שמבוססת על תזונת האדם הקדמון בתקופה הפליאוליתית שהיא תקופת האבן, לפני 2.5 מיליון שנה. בתקופה זו האדם היה צייד ואכל בעיקר בשר ודגים. גידולי שדה, חיטה ותבואות נכנסו לתרבות האדם רק לפני 11,000 שנה".

לדבריה, "לפי גישת הפליאו, גוף האדם לא הסתגל לעכל דגנים, לחמים ומאפים וזה לטענתם גורם לרוב המחלות. על פי הגישה, אפשר לאכול בשרים באופן חופשי, ולאכול מעט פירות, ירקות ואגוזים. האדם הקדמון לא אכל לפי שעות כמובן, אלא כשהיה לו אוכל, או כשהיה רעב, ולכן לא מדובר בתפריט מדויק אלא ברשימה של מאכלים שמותר לאכול כמה שרוצים כביכול, ורשימה של מה שאסור. בין מה שמותר זה בשר, דגים, ביצים, כל הירקות כולל ירקות שורש, פירות, אבוקדו, קוקוס, אפשר להוסיף קצת דבש, גם חלב ניגר".

בהמשך, הסבירה כי "רשימת המאכלים האסורים כוללת למשל קפה, סוכר, לחמים, בצקים וכל מזון מתועש או שמכיל חומרים משמרים או צבעי מאכל. בשיטות פליאו מסוימות מרשים גם גבינות, בעיקר גבינות קשות. היתרון הגדול של התזונה הזו הוא שאוכלים רק דברים טבעיים. בלי מוצרים מעובדים או מתועשים, מזון דל מלח, ללא סוכר לבן, בלי תוספים, בלי רשימת רכיבים".

"אצלנו האוכל יכול להגיע עד דלת הבית אפילו בלי שנטריח את עצמנו לקום מהכיסא", אמרה, "האדם הקדמון צד את האוכל שלו, ועשה פעילות גופנית מהבוקר ועד הערב. הוא גם כנראה חי חיים הרבה יותר קצרים משלנו. קצת קשה לקחת תפריט כזה ולהתאים אותו לאורח החיים שלנו, ולרוב האנשים כנראה שקשה להתמיד לאורך זמן בתפריט כזה כי זה בעצם להימנע מהרבה מזונות שרובנו רגילים לאכול".

סייעה בעריכה: שני רומנו