כל אחד ואחת מאיתנו עבר שלב בחיים בו בחנו את גופנו ורצינו לרדת כמה קילוגרמים. ישנן אין ספור סוגי דיאטות או כללים שבוודאי שמעתם עליהם בעבר שנוגעים לירידה במשקל, אך האם הם באמת היו נכונים או שמדובר רק במיתוס?

אחת התיאוריות הפופולריות בעולם טוענת שאכילה בשעות מאוחרות בלילה עלולה לגרום לנו להשמין. על פי הטענה, אכילה אחרי השעה 20:00 בערב פוגעת בקצב הצירקדי של הגוף – אותו מחזור של 24 שעות שאומר לגוף מתי לישון, לאכול ולהתעורר. 

עם זאת, מחקר חדש מציג אור חדש על התיאוריה לפיו השעה בה תבחרו לאכול אינה משנה דבר, אלא רק מה תבחרו לאכול. המחקר אסף למעלה מ-1,600 ילדים מתחת לגיל 18, ולא הצליח למצוא קשר בין אכילה אחרי השעה 20:00 למשקל עודף. נראה כי העלייה במשקל אצל הצעירים לא התקיימה כתוצאה מאכילה בלילה, אלא רק מסוג המאכל והקלוריות שהוא מכיל. 

מצד שני, אותו המחקר גם הצביע על "בחירות שגויות" של הילדים שאכלו בשעה מאוחרת. הנתונים מראים שאכילה בלילה עשויה להיות בעלת סיכוי גבוה יותר לצרוך מזון לא בריא המכיל ערכים תזונתיים מעטים. יכולות להיות לכך סיבות רבות, אך העיקרית ביניהן היא הגישה המוגבלת למזון בריא בשעות אלו. 

גורם נוסף לבחירת מזון שאינו בריא במהלך שעות הלילה יכול להיות "אכילה רגשית", שכן רבים הצורכים ארוחות מאוחר יותר עושים זאת עקב מתח, חרדה, שעמום או עצב. כמו כן, גם עייפות יכולה להיות קשורה לצריכת מזון עתיר קלוריות, שכן השינויים ההורמונליים שמתרחשים בזמן עייפות יכולים להגביר תיאבון.