ארוחת בוקר בהחלט יכולה להעניק לנו תחושת שובע עד שעות הצהריים ולתת לנו את האנרגיה הנדרשת כדי להתחיל את היום ברגל ימין. אך האם זה נכון שאם נדלג מעליה, זה יגרום לנו לבעיות בריאותיות? מאיה רוזמן ענתה בתוכניתה ב-103 FM.

חשבתם שטחינה תעשה לכם רק טוב? מאיה רוזמן מנפצת מיתוס

היא הסבירה: "ארוחת הבוקר נחשבת לארוחה הבריאה ביותר במשך היום, גם הרמב"ם אמר את זה. היא מספקת אנרגיה גם לגוף וגם למוח, נותנת כוח להמשך הפעילות במהלך היום, מונעת השמנה ועוד. אבל חשוב לדעת שמבחינה מדעית לא נמצאה הוכחה שדילוג על ארוחת בוקר פוגע בבריאות".

עד כמה ארוחת הבוקר באמת חשובה? (צילום: אינגאימג)
עד כמה ארוחת הבוקר באמת חשובה? (צילום: אינגאימג)

"לאחרונה פורסם מחקר בירחון האמריקאי לתזונה קלינית, שם העריכו את הרגלי האכילה של 4,000 אנשים מעל גיל 65. בדקו מי אוכל ארוחת בוקר ובאיזו שעה מול הסיכון להתקפי לב ולסוכרת. לא נמצא קשר בכלל בין אלה שאכלו ארוחת בוקר לאלה שלא אכלו, לבין הסיכון לחלות בסוכרת - אך הסיכון היה נמוך יותר בין אלה שדחו את ארוחת הבוקר שלהם לאחרי השעה 9:00 בבוקר", הוסיפה ד"ר רוזמן.

"לא נולדנו עם שעון על היד. הרבה יותר חשוב להקשיב לגוף. אם אנחנו רעבים בבוקר אז כמובן לאכול, אם לא אז אפשר לדחות את הארוחה. מי שקם בחמש בבוקר ורעב רק לקראת שמונה או תשע אז זה גם בסדר. אין בעיה לאכול גם רק אחה"צ או בערב או מתי שזה לא יהיה, העיקר לשמור על כמות קלוריות זהה בכל יום".