חופש גדול, הילדים בבית, הכוח לשמור על תזונה מאוזנת שואפת כבר לאפס והולכים פשוט על הכי קל – ג'אנק. לכל זה יש כמובן השלכות ובזמן שכולנו חוגגים (או אולי מתים כבר ש"החגיגות" ייגמרו), הקלוריות מתאפסות לאפטר-פארטי. ועכשיו, זה בדיוק הזמן לחזור לכושר. למשימה הלא פשוטה הזאת ביקשנו את עזרתן של המדא"גיות מבסיס שיזפון, מגדוד 195 בחטיבה 460 של חיל השריון, שצילמו את הסרטון הבא עבורכם: 

להיכנס לכושר עם המדא"גיות של גדוד 195 בחטיבה 460 בחיל השריון. צילום: גדוד 195

שכיבות סמיכה: תרגיל העובד על פלג הגוף העליון. מחזק בעיקר את היד האחורית ואת שרירי הכתף הקדמית, זאת על ידי פעולת הדחיפה של הגוף מהקרקע. 

הכתפיים צריכות להיות ממוקמות בקו ישר מעל כף היד. תוך החזקה של שרירי הבטן, יש לכופף את המרפקים ולאחר מכן ליישר אותם תוך דחיפה של הגוף מעלה. זהו תרגיל נהדר אשר לא דורש ציוד וניתן לשדרוג בקלות.

שכיבות סמיכה (צילום: גדוד 195 )
שכיבות סמיכה (צילום: גדוד 195 )

סקוואט: תרגיל העובד על פלג הגוף התחתון ועל פעולת פשיטה. הסקוואט מדמה תנועות בסיסיות ויומיומית ובכך עוזר לחיזוק העכוז והשריר הארבע ראשי. 

מיקום הרגליים יהיה בפיסוק גדול במעט מרוחב הכתפיים, יש לדאוג כי הגב זקוף ויש להוציא את האגן כלפי חוץ תוך כדי כיפוף ברכיים עד שהחלק העליון של הברך עובר את מפרק הירך.

המדא''גיות של חטיבה 460 מדגימות (צילום: גדוד 195 )
המדא''גיות של חטיבה 460 מדגימות (צילום: גדוד 195 )

עליות מתח ומתח אוסטרלי: תרגילים מעולים שעובדים על פעולת משיכה. התרגיל מחזק מאוד את היד הקדמית ואת שרירי הגב. יש למשוך את כל הגוף אל הידיים כך שהסנטר יהיה מעל המוט. לאחר שהסנטר עובר את המוט, יש לרדת עד ליישור הידיים ולמשוך מעלה מחדש.

מתח (צילום: גדוד 195 )
מתח (צילום: גדוד 195 )

מתח אוסטרלי זו הגרסה הפשוטה יותר של התרגיל, והוא נועד למי שלא מצליח לבצע עליית מתח רגילה. יש להניח את העקבים על הקרקע ולבצע עליות בחתירה כאשר המרפקים כמעט בגובה הכתפיים.

מתח אוסטרלי (צילום: גדוד 195 )
מתח אוסטרלי (צילום: גדוד 195 )

בטן אופניים: תרגיל המחזק את שרירי הבטן האלכסונית. שרירים אלו מייצבים את הגוף ובהם אנו משתמשים לכלל הפעולות שאנו מבצעים.

כאשר מתרגלים, יש לשמור על גב תחתון צמוד לרצפה ועל השכמות והרגליים מעט מעל הקרקע. לאחר מכן, בכל פעם יש לכופף כל רגל בנפרד ולהצמיד את מרפק ימין לברך שמאל, ולהפך.

בטן אופניים (צילום: גדוד 195 )
בטן אופניים (צילום: גדוד 195 )

מכרעים: עובדים על אותם שרירים עליהם עובד הסקוואט, אך תרגיל זה הינו בדרגת קושי גבוהה יותר, זאת בשל הצורך לשמור על יציבות תוך כדי הפשיטה.

יש לצעוד צעד קדימה ולהעביר משקל מהרגל האחורית לרגל הקדמית תוך שמירה על 90 מעלות בין הירך לשוק. על הברך האחורית להישאר כפופה. יש לוודא כי דורכים על כל כף הרגל הקדמית בעת ביצוע התרגיל. 

מכרעים (צילום: גדוד 195 )
מכרעים (צילום: גדוד 195 )