ב-11 בספטמבר כתבתי לכם ש" פוטין הוא חיה פצועה, וככזו הוא מסוכן יותר". אחרי ספטמבר של תבוסות רוסיות, פוטין הכריז על גיוס כללי של מילואים ברוסיה, ויש המעריכים שיגויסו כמיליון חיילים. אלו חיילים חדשים לא מקצועיים, אך פוטין בפאניקה, והוא צריך בשר לתותחים. הוא יורה על שיירות סיוע הומניטריות אוקראיניות, כי הוא מתקשה לפגוע במטרות צבאיות. האם יקצין לכדי שימוש בנשק גרעיני?

לעוד מאמרים בנושא אסטרולוגיה באתר של עמי גוטמן>>>

בתום מלחמת ששת הימים אמר יצחק רבין שהיה הרמטכ"ל של המלחמה, שכל מלחמה שונה מרעותה, ואסור לנו להיות גנרלים המספרים את סיפורי המלחמה, ושאינם מתכוננים למלחמה הבאה. לאחר 6 שנים, במלחמת יום כיפור, גילינו כמה צדק. גם הגנרלים של רוסיה התכוננו למלחמת העולם השנייה, כשאוקראינה הביאה לוחמה מערבית מתקדמת.

כוחות צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)
כוחות צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)

ביום הראשון לתחילת המלחמה היה נדמה שרוסיה תכבוש את אוקראינה כולה בכמה ימים. אבל אחרי 7 חודשים, המגמה התהפכה, ובספטמבר לבדו שחרר צבא אוקראינה כ-6,000 קמ"ר. צריך לזכור שזו טיפה בים. בכל-זאת רוסיה כבשה כ-90,000 קמ"ר מאוקראינה, שזה שטח השווה ל-4 פעמים מדינת ישראל. אבל המגמה התהפכה. בצעד נואש פוטין סיפח את כל המחוזות בהן הוא נמצא, למרות שלא כבש אותן במלואן, ולמרות שהוא סופג שם מהלומות צבאיות. אז האם הסיפוח יחזיק, או שישוחרר לאוקראינה בחזרה?

לרגע ההכרזה על הסיפוח מציבים מפת אירוע. אין לנו זמן מאד מדויק, אבל אנחנו יודעים שזה היה ב-30 בספטמבר סביב שלוש בצהריים שעון מוסקבה. בצער רב נגלה שהזמן הזה מרמז שהסיפוח כאן כדי להישאר. לא בקלות ישוחרר, לפחות לא חלקים משמעותיים ממנו. פוטין מתכוון להגן על השטחים הכבושים בכל מחיר. אבל המחיר יהיה מאד גבוה.

הכנות במוסקבה לקראת ההכרזה על סיפוח השטחים הכבושים באוקראינה לרוסיה (צילום: רויטרס)
הכנות במוסקבה לקראת ההכרזה על סיפוח השטחים הכבושים באוקראינה לרוסיה (צילום: רויטרס)

החיילים שלו יהיו בשר לתותחים, וברוסיה תתגבר התרעומת עליו. הוא אמנם יצליח להחזיק בשטח, אבל איזו תועלת תצא לו מזה? האוכלוסייה שם אינה נאמנה לו, והעולם מטיל עליו סנקציות. השליטה על השטח מסובכת וקשה, והמרמור בתוך רוסיה גובר. הרווחים מהשליטה נמוכים, לעומת מחירים אחרים גבוהים. זה קצת "הניתוח הצליח, אבל החולה מת". פוטין אינו מבין מהן בכלל המטרות הנכונות לרוסיה. הוא מרחיב את שטחה, אך מסבך אותה ביעדים שפוגעים בכוחה.

אנחנו בימים בהם רבים עושים טעויות. אפשר לחוש בכך אישית. המחשבה מעורפלת, הדמיון עובד, ויש מעט היגיון. ביומיום זה לשכוח את הפגישה, את הטלפון או הסיר על האש, וכדומה. זה חוסר הבנה בינאישי ושל המציאות. זה תוכניות או לו"ז שמשתבש, וסתם סרטים בראש. אבל כשאתה נשיא רוסיה, חוסר ראיית המציאות והבנת המטרות הרצויות, מביא לקריסה בכוח המדינה, ובסופו של דבר, גם בכוחו של פוטין עצמו.

ולדימיר פוטין מכריז על סיפוח המחוזות הכבושים באוקראינה (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין מכריז על סיפוח המחוזות הכבושים באוקראינה (צילום: רויטרס)

כחיה פצועה פוטין מוכן לצעדים קיצוניים. בבחינת Desperate times call for desperate measures. אבל פוטין ככל הנראה לא יפעיל נשק גרעיני. ככל הנראה מדובר רק באיום, אבל זה לא צריך להרגיע אותנו עד הסוף. הסיבה היא שהוא יחריף מאד את צעדיו האחרים. האיום נועד כדי להכשיר צעדים אכזריים ולא מקובלים אחרים, וליצור פחד במערב להגיב עליהם. החיה הפצועה פוטין כבר פוצץ צינורות גז לאירופה. יש לו עוד תוכניות.

המלחמה של רוסיה אינה רק באוקראינה, היא בנאט"ו והמערב כולו. המערב אינו מתכוון להתקפל, ולכן נראה עליית שלב. לא צריך להגזים בפרשנות ולדבר על מלחמת עולם שלישית. אבל מלחמה כלכלית ועד כדי פגיעות נקודתיות ממשיות בהחלט נראה. ב-11 בספטמבר כתבתי לכם שפוטין יפעיל "לחץ על אירופה בכל צורה. בין היתר ע"י צמצום נוסף בהזרמת הגז שלו לאירופה, ואולי עד כדי הפסקתו". כדאי לאירופה להתכונן לתרחיש הגרוע, ולצפות לחורף קר. כמו בסדרה "משחקי הכס", על כולם להתכונן כי Winter is Coming. ופוטין כבר מכין את "המתים המהלכים" שהוא מגייס כבשר לתותחים. מרמז לאירופה שכדאי לה לא להרחיב את המלחמה, כי הוא קצת משוגע. בסופו של דבר זה ידחק את אירופה לפשרה, אבל לא מידית.

משחקי הכס (צילום: yes)
משחקי הכס (צילום: yes)

הבשורות הטובות הן שלא צריך לחשוב במושגי קיצון של נשק גרעיני, ושבסופו של תהליך פוטין מאבד מכוחו, ואולי אף את שלטונו. אבל בדרך יהיה יותר רע לפני שיהיה יותר טוב. אירופה צפויה להיפגע, ובעיקר צריך לשים לב לזמן סביב ה-8 בנובמבר בו צפוי ליקוי ירח. לגרמניה זה סימן רע, ורק אחרי מכות קשות, גם אירופה תהיה מוכנה יותר להתפשר, ותרצה בסיום הלחימה. אבל עוד חזון למועד.

ומה בחיינו? איזה חורף צפוי לנו אישית? ואיזו שנה זו תהיה? מוזמנים לקרוא באתר של עמי גוטמן את התחזית האישית שלכם לשנה העברית החדשה:

תחזית שנתית תשפ"ג – עמי גוטמן >>>