זרעי צ'יה נחשבים למזון על בעל יתרונות בריאותיים רבים, אך איך הכי טוב לצרוך אותו? על כך שוחחה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM עם מאזין שביקש להין איך הצ'יה נספגת הכי טוב בגוף - בטחינה או בהשרייה. ד"ר רוזמן הודתה: "אין מחקרים שבדקו ספיגה של דברים, אני יכולה להגיד לך לפי ההיגיון שלי. יש דברים שלא נספג מהם כלום אם לא טוחנים אותם, כמו גרעיני שומשום. אחרי שטוחנים אותם, שזה טחינה בעצם, כל המרכיבים זמינים לגוף, אבל כשאתה אוכל שומשום על בייגלה הרבה פעמים הוא יוצא מהגוף כמו שהוא. במקרה של הצ'יה, הוא מתנפח קצת עם הנוזלים של מערכת העיכול".

רוצים לעצור את הזמן? זה מה שאתם צריכים לאכול
החלטתם על דיאטה ונשברתם בערב? זאת הסיבה

"בטחון נספג יותר, אבל העניין הוא שככל שאתה מחכה יותר זמן עם הטחון זה קצת מתפרק. עד כמה שאני מבינה אין הבדל משמעותי. אותו דבר עם פשתן", הדגישה.

לצ'יה יש כמה יתרונות. זה מקור טוב לשומנים איכותיים. מתוך השומנים האלה יש כמות אומגה 3 גדולה. בכף אחת יש יותר אומגה 3 מאשר בדג סלמון. יתרון נוסף של הצ'יה לפי הדיאטנית: "שמתי צ'יה בשליש כוס חלב סויה עם קצת תמצית וניל וסוכרלוז וקינמון והשריתי את זה כל הלילה במקרר. למחרת זה נהיה פודינג סמיך. הג'ל הזה שנוצר בהשריית הצ'יה תורם למעיים הרכים, ליציאות רכות ולמניעת עצירות. יש גם הרבה סיבים תזונתיים וחלבונים איכותיים זה דבר נפלא לשלב כל יום בכמות של כף זה רק יתרונות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בהמשך, שאל המאזין בנוגע לאבקת החלבון. "זה מתאים לכולם אם רוצים תוספת חלבון", הסבירה רוזמן, והוסיפה: "אבקת חלבון מיוצרת ממי גבינה. מי הגבינה זה כביכול היה מוצר לוואי ופתאום גילו שיש שם חלבונים ממש איכותיים, ייבשו את זה ואמרו 'נעשה אבקה'. בשביל לשפר לזה את הטעם מוסיפים לזה קצת סוכרלוז, וניל, ואז אנשים יכולים לעשות מזה שייק ולשתות את זה כחלבון נוסף. אין הבדל גדול בין זה למטרנה לתינוקות, זה פשוט ממקור אחר. יש אבקות חלבון שאני מסתכלת על רשימת הרכיבים ואני לא מתה עליהם בגלל שהסוג ממתיקים בהם לא מי יודע מה. כל עוד אתה בוחר כאלה שיש להם נניח רק סוכרלוז אין איתן בעיה בריאותית".

"אני לוקחת את אבקת החלבון, שמה שתי כפות מים ועושה פנקייק", סיפרה. 

סייעה בעריכה: שני רומנו