כולם מדברים על "מזון על", אבל מה זה בעצם והאם הוא באמת קיים או שמדובר בסופרלטיבים מוגזמים רק כדי לייקר את המוצרים? ד"ר מאיה רוזמן ענתה על כל השאלות וחשפה את האמת מאחורי התדמית של הסופר פוד.

איך לצרוך מזון על? זאת השיטה הכי טובה לאכול זרעי צ'יה
רוצים לעצור את הזמן? זה מה שאתם צריכים לאכול

האם יש באמת מזון על?

מי המציא את ההגדרה הזו? 'כוחות על' יש רק בסרטים, ומזונות על... בעיקר בפרסומות. מזונות שמוגדרים 'סופר פוד' עולים יותר ממצרכים רגילים, אבל הם בעלי תכונות תזונתיות דומות, ומבטיחים לנו ניסים ונפלאות, בלי מחקרים שתומכים בכך.

מאקה, גוג'יברי, ספירולינה, כלורלה, עשב חיטה, ועוד... המחקרים שבוצעו לא הוכיחו יעילות כלשהי מעבר למזון רגיל. אז האם יש מאכלים כאלו שהם טובים מאחרים?

מה זה בעצם מזון על?

אין הגדרה חד משמעית או פירוש מדויק. מה שכן נאמר זה ש'הסופר פוד שתצרפו למזון יגרום לכם לחיים יותר טובים, לשינה יותר רגועה, ליותר אנרגיות'.

האם באמת יש מזון אחד כזה?

צריך להקפיד על תזונה נכונה באופן כללי, עם כמה שפחות מוצרים מתועשים וכמה שיותר ירקות, פירות, אגוזים, קטניות, עלים, ושאר אוצרות הטבע.

דוגמאות למזונות בהם ריכוז גבוה יותר של ערך תזונתי:

ביצה מכילה את כל מה שצריך כדי שבעל חיים שלם יתפתח. יש בה חלבונים איכותיים – הכי איכותיים מכל המזונות, ויטמין B12, אבץ, ברזל, לציטין ועוד הרבה דברים חשובים. בעיקר בחלמון של הביצה ולא בלבן.

טחינה גולמית משומשום מלא – מכילה כמות ענקית של ויטמינים מקבוצה B, המון סידן, מגנזיום, ברזל, ועוד מינרלים חשובים. באותה מידה גם חמאת בוטנים או חמאת שקדים.

ולגבי פירות וירקות – מילת המפתח היא גיוון! הם כולם 'מזון על'.