חורף עכשיו וקר (יחסית) וזה לא רק העת לתרופות סבתא שמרפאות מחלות, אלא גם לתיאוריות שמסבירות איך למנוע אותן. ד"ר מאיה רוזמן דיברה בתוכניתה על כך ש"איכשהו תמיד בסוף מוצאים שכל התיאוריות של הסבתות נכונות. אחת מהן היתה להלביש ממש טוב את הילדים לפני שיוצאים לקור, בחורף, כי הקור גורם להתקררות, כלומר שפעת".

לא רק תרופות סבתא: המאכלים שיגנו על גופכם בחורף | מאיה רוזמן

היא הסבירה: "הטענות נגד אמירה זו היו שהכל תלוי במערכת החיסון שלנו – אם היא חזקה או לא, וגם אם נחשפנו לווירוסים. אם לא נחשפנו לווירוס אז כמה קר שלא יהיה – לא נהיה חולים. וזה נכון, אבל האוויר הקר, לפי מחקר חדש, מפחית את כמות תאי מערכת החיסון שנמצאים באף, בערך ב־50 אחוזים, וגורמים לכך שהסיכון להיות חולים גבוה יותר".

עוד סיפרה התזונאית כי "המחקר שפורסם בירחון המדעי לחיסוניות ואלרגיות, בדק רק את התאים החיסוניים שנמצאים באזור האף, כי הרי משם אנחנו נושמים, ומשם הווירוסים יכולים לחדור לגוף. התאים האלו הושפעו מן הקור, כאמור, ונשימת אוויר קר – בלי קשר אם לבשנו מעיל או לא – גרמה לסיכון גבוה יותר".

"אז מפה אני מקשרת את העניין לתזונה", הצהירה, והמשיכה: "ויטמין A, שנמצא בכמות גדולה בירקות כתומים ובעיקר גזר, הוא זה שאחראי על ריריות הגוף ומשפיע על תפקוד מערכת החיסון באף. הוא זמין לגוף גם מגזר מבושל או ירקות כתומים בתנור או מרק כתום. חובה לשלב כל יום בתפריט גם מבוגרים וגם ילדים".