סקר חדש שיזמה אמישראגז, חברת הגז המובילה בישראל, לקראת עונת החורף בה נרשמת עליה של מאות אחוזים בביקוש למחמם מים ביתי בגז, חושף ממצאים מפתיעים בנוגע להרגלי המקלחת של הישראלים בעונת חורף. 

לשאלה באיזו תדירות אתה נוהג לעשות מקלחת/אמבטיה, בתקופת החורף? השיבו 69% מהנשאלים כי הם מתקלחים מידי יום. לעומתם 19% העידו כי הם נוהגים בתקופת החורף להתקלח פעם ביומיים ו-6% נוספים הודו כי הם מתקלחים בתקופה זו רק פעם או פעמיים בשבוע. 4% בלבד דיווחו כי הם נוהגים להתקלח פעמיים ביום ו-2% נוספים מהמשיבים לא ידעו להשיב בביטחון לשאלה.

המקלחת בחורף היא לא תמיד חוויה מפנקת. מהסקר עולה כי רוב הישראלים (75%) חוו בחורף מקרים בהם נגמרו להם המים החמים באמצע המקלחת. 48% דיווחו כי מקרה זה התרחש לפחות פעם או פעמים ו-27% דיווחו כי זה קרה להם 3 פעמים ויותר. 25% מהמשיבים ענו כי לא חוו מקרה כזה.

מים חמים כל היום. צילום באדיבות אמישראגז מחמם מים בגז
מים חמים כל היום. צילום באדיבות אמישראגז מחמם מים בגז

השהות במקלחת נחשבת לאינטימית ומפנקת, אך כנראה שסדר היום שלנו עמוס מאד גם בחורף, ורובנו נוהגים להתקלח במהירות ולא מקדישים לכך זמן רב. מהסקר עולה כי משך המקלחת של רוב הישראלים (כ- 70%) לא עולה על 10 דקות. 13% מהנשאלים השיבו כי הם מקדישים עד 5 דקות למקלחת ו-57% דיווחו כי מקדישים עד 10 דקות למקלחת. 24% מהנשאלים דיווחו כי הם מקדישים 15-20 דקות למקלחת ו-2% העידו כי הם מקדישים לכך חצי שעה או יותר. 4% מהמשיבים לא ידעו לאמוד את משך הזמן שהם מקדישים למקלחת.

הסקר ביקש לבדוק האם בעונת החורף הישראלים נאלצים לוותר על מקלחת בגלל שאין מים חמים ואין להם זמן לחכות שהמים יתחממו. כך עולה מהתוצאות: 55% מהישראלים ויתרו על מקלחת בחורף משום שלא היו מים חמים ולא היה להם זמן לחכות שהמים יתחממו. ל-41% זה קרה פעם או פעמיים במהלך החורף ול-14% זה קרה 3 פעמים או יותר. מבין אלה שחוו מקרים אלה, זוהו שיעורים גבוהים יחסית זוהו בקרב גילאי 18-29 (73%) והורים לילדים (61%). 45% מהמשיבים העידו כי לא חוו מקרה כזה.

אחת משאלות הסקר ביקשה לבדוק האם נושא המים החמים במקלחת יכול לעורר ריב או ויכוח בין בני המשפחה. ממצאי הסקר מראים שבהחלט. בקרוב למחצית מהבתים בישראל (44%) התנהל בחורף ויכוח או ריב כי אחד מבני הבית לא השאיר מים חמים למקלחת לאחרים. 28% העידו כי זה קרה פעם אחת או פעמיים ו-16% העידו כי זה קרה 3 פעמים או יותר, ב-56% מהבתים בישראל לא חוו מקרה שכזה.

הסקר נערך על ידי מכון המחקר רושינק ובוצע באופן אינטרנטי, בקרב 502 משיבים המהווים מדגם אקראי ארצי מייצג של גילאי 18 עד 64, המחוברים לאינטרנט