כמדי שבוע, ד"ר מאיה רוזמן שבה אל פינת המחקר על מנת להציג לכם מחקר מפתיע וחדש שיחכים אתכם וייתן לכם כלים נוספים לבנות את התפריט היומי שלכם בצורה הטובה והבריאה ביותר. והפעם: האם תזונה ים תיכונית מפחיתה סיכון לאלצהיימר?

"צעד היסטורי": תרופה חדשה מבטיחה טיפול יעיל במחלת האלצהיימר
מחקר חדש מזהיר: חוסר יכולת לשמור על שיווי משקל עלול לנבא מחלה קשה

"במחקר שפורסם לפני כמה ימים בירחון לנוירולוגיה, ובו השתתפו 581 אנשים אותם בדקו במשך מעל ל-20 שנה ואת התזונה שלהם, נמצא שבקרב אנשים שצרכו תזונה ים תיכונית, היו 40% פחות צברים עמילואידים, מה שגורם לאלצהיימר, במיפוי מוח", ציינה המומחית .

עוד הוסיפה כי "מבין כל המזונות, ההשפעה הגדולה ביותר היתה לתוספת של ירקות ועלים ירוקים לתפריט. אנשים שאכלו יותר מאפים, סוכרים ומאכלים מטוגנים היו אלו עם הכי הרבה צברים עמילואידים במוח, כלומר, עם הסיכון הגבוה ביותר לאלצהיימר".

"הדיאטה הים תיכונית זוכה במקום הראשון מבחינה בריאותית, כמעט בכל הדירוגים שעורכים בכל העולם כבר עשרות שנים. היא נחשבת לתזונה שמפחיתה סיכון למחלות לב, מאריכה חיים ומעכבת הזדקנות, מפחיתה סיכון לסוכרת, סרטן, ועכשיו מסתבר שגם לאלצהיימר", חשפה ד"ר רוזמן.

בהמשך, הבהירה: "במדינות בים התיכון התזונה לא ממש דומה - האוכל האיטלקי לא דומה לצרפתי, ועוד מחקר לאחרונה הראה שהתזונה הישראלית דומה יותר לזו שבאמריקה, ופחות לים תיכונית. אפשר שבין כל המדינות בים התיכון הכי תואמת את ההגדרות של 'תזונה ים תיכונית' זו דווקא יוון: הרבה ירקות - בעיקר עגבניות ועלים ירוקים, הרבה דגים - מעט מאוד עוף ובשרים אחרים, כוס יין אדום או פירות יער. שמן זית איכותי על בסיס יומי, וזיתים. יוגורט, לאבנה, אבל יחסית מעט מוצרי חלב, ושימוש בחומרי גלם טבעיים, כמעט ללא מזונות מעובדים, סוכרים מאפים ומטוגנים״. 

לבסוף, ציינה כי "אחד מן ההרגלים הבולטים הקשורים לתזונה הים תיכונית הוא אכילה איטית, לעיסה טובה, והקדשת זמן לארוחה. כשלועסים טוב, מקלים על פעילות מערכת העיכול, וגם מאפשרים לתחושת השובע להופיע תוך כדי הארוחה, ולצריכה נמוכה יותר של קלוריות, לוויסות רמות הסוכר בדם והפחתת הסיכון להשמנה ומחלות".

לאתר של מאיה רוזמן