כל הורה מכיר את הבעיה הבאה: הילדים לא רוצים לאכול. הבעיה גדלה כשהם לא רוצים לאכול אוכל בריא כמו ירקות ופירות. למרות שאתם מרגישים מתוסכלים או חרדים כאשר ילדיכם דוחים ירק או פרי, חשוב לזכור כי התנהגות זו היא נורמלית מבחינה אבולוציונית ולעתים קרובות חולפת. על ידי הכנסת מגוון טעמים ומרקמים לצלחת ושיתוף הילדים בתכנון הארוחות או בהכנות, ניתן לטפח עניין באכילה בריאה כבר מגיל צעיר. הקניית הרגלי אכילה בריאים לילד יכולה גם כמובן לעזור לגדילה ולהתפתחות.

מאות מעשי תקיפה והתעללות בפעוטות: כתב אישום חמור נגד סייעת בגן בהוד השרון
בזכות טיפ שלא עולה כסף: כך בן 90 נראה 30 שנה פחות מגילו

הנה שבעה טיפים שפורסמו על ידי מומחים ב-"Health Shots", ויעזרו לילד עקשן לאכול בריא ומאוזן.

ויסות דפוסי אכילה: כדי לשמור על תזונה אופטימלית ולמנוע תנודות במצב הרוח אצל ילדים, יש לספק תזונה מובנית המורכבת משלוש ארוחות, ושני חטיפים וצריכת נוזלים נאותה כל שלוש עד ארבע שעות. 

ארוחות מאוזנות: ניתן לשמור על איזון בארוחות באמצעות דגנים מלאים כגון לחם, אורז, ירקות וחלבון כמו גבינה או שעועית.

שמירה על ניטרליות: מומחים ממליצים לנסות לשמור על גישה ניטרלית ולהימנע מתצפיות על סוגי וכמויות המזון שהילד אוכל. יש לזכור כי ההורים "מילאו" את חלקם על ידי מתן ארוחות מזינות, וזה תלוי בילדים להחליט מה לאכול. אם ההורים כל הזמן מדריכים ודוחקים לסיים ירקות, למשל, הם צפויים להיתקל בהתנגדות מצד ילדיהם.

עניין של זמן: זה נורמלי שילדים נרתעים מטעמים לא מוכרים. ילדים לפעמים צריכים קצת זמן להסתגל לפני שהם מעריכים את הטעם של מזונות מסוימים.

יצירתיות: נסו להגיש את האוכל בצורה יצירתית על הצלחת. צרו פרצוף מצחיק או חיה חמודה מירקות צבעוניים. חתכו ירקות ופירות לצורות מעניינות כמו כוכבים, לבבות וכו'. זה יכול לעשות את העבודה.

שתפו את הילד: באמצעות שיתוף הילד בתהליך הבחירה של המזון או הכנת הארוחות, הוא יכול להגביר את העניין שלו באכילת מה שתרם לבחירתו או להכנתו. ניתן לקחת את הילד לסופרמרקט, שם יוכל לבחור מוצרים בהשגחת ההורים. אם הוא בגיל מתאים, ניתן לאפשר לו לקצוץ ירקות ולהשתתף בהכנת הסלט. בדרך זו, הילד יפתח עניין בבישול כמו גם באכילה.

אפשרו אכילה של מזונות מועדפים: עם כל הרצון שהילד יאכל בריא, יש לאפשר לו לאכול את המאכלים האהובים עליו כגון פיצה, המבורגר, צ'יפס וכו' מדי פעם. 

אם מתעורר בכם חשש שהילד לא מקבל מספיק חומרים מזינים, כדאי להתייעץ עם רופא הילדים שלכם בנושא.