סיר גולש על הכיריים - תופעה נפוצה ומטרידה שעלולה להרוס את מערכת ההצתה, לסתום את פתחי יציאת הגז ולגרום לכתמים קשים לניקוי. כוכבת רשת ותיקה שחולקת טיפים פשוטים ויעילים לבית ולמטבח - חשפה טריק שיסייע לכם למנוע את התופעה זו ולהפוך את הבישול לחוויה נעימה יותר.

טיפ 1: שמן זית – הפתרון הקל והיעיל

ליאן ניילנד, אמא מקווינסלנד, גילתה טריק פשוט למניעת גלישת הנוזלים מהסיר: מריחת שכבת שמן זית דקיקה על שפת הסיר לפני תחילת הבישול. השמן יוצר מחסום דק המונע מהמים להתפשט ולגלוש על הכיריים. טיפ זה יעיל במיוחד בעת בישול אורז, פסטה או כל מאכל אחר המכיל כמות גדולה של מים. טבלו חתיכת נייר בשמן זית ונגבו עימה את שפת הסיר.

מעט נייר סופג טבול בשמן זית (צילום: מתוך אינסטגרם)
מעט נייר סופג טבול בשמן זית (צילום: מתוך אינסטגרם)

טיפ 2: קובית קרח – פתרון מהיר למקרים דחופים

ייתכן שיהיו מקרים בהם תשכחו למרוח שמן זית, או שהסיר יתחיל לרתוח באופן פתאומי. במקרים אלו, אויטה בירגס, מומחית לניקיון, הציעה פתרון מהיר ופשוט: הוסיפו קובית קרח לסיר. הקרח יגרום למים להצטנן באופן מידי ויאט את תהליך הרתיחה, ובכך ימנע את גלישתם.

קוביית קרח היא גם אופציה (צילום: מתוך טיקטוק)
קוביית קרח היא גם אופציה (צילום: מתוך טיקטוק)

טיפים נוספים:

- שימוש בסיר מתאים: בחרו סיר בגודל מתאים לכמות המזון שאתם מבשלים. כך תמנעו מעומס יתר על הסיר, ותפחיתו את הסיכון לגלישת הנוזלים.

- השגחה: הקפידו להישאר בסביבת הסיר בזמן הבישול, במיוחד בעת הכנת מאכלים נוטים לרתיחה.

- בקרת טמפרטורה: כוונו את האש לעוצמה מתאימה, והימנעו מבישול על אש גבוהה מדי.

- ניקוי יסודי: לאחר השימוש, נקו את הכיריים והסיר באופן יסודי. הסירו שאריות מזון ושומן ודאגו לייבש אותו היטב לפני האחסון.