בין מזרח למערב

קסטרו, שכבר שנים מרימה את הדגל של ספקית טרנדים מקומית, הציגה לאחרונה את קולקציית האביב־קיץ שלה. ההשראה – חופשות ריזורט מפנקות, אווירה אוריינטלית ומפגש בין מזרח למערב – אין כאן משהו חדש, ואם תעשו סקר קצר תראו שכמעט כל מותג אופנה בשנים האחרונות השתמש בהשראה הזאת.
ולעניינו, הקולקציה של קסטרו מחולקת לכמה תת־קבוצות, אחת מהן היא Urban Warrior, מה שגרם לי לחשוב על הלוחמת הפרטית של הרשת, גל גדות. זוהי תת־הקולקציה המשלבת בין הצבעים חאקי, שחור, כסף וזהב, ותוכלו לראות בה אלמנטים צבאיים, אוברולים ודגמ”חים (כן, משום מה הגזרה הזאת עושה קאמבק). תת־קולקציה נוספת היא Rock Princess, המשלבת את מראה שנות ה־90 עם בנות ההרג׳וקו היפניות. זה מתבטא בשילובים של אלמנטים מתקתקים עם מראה יותר קשוח. תת־קולקציה אחרת (וצפויה) מתייחסת לפסטיבלי המוזיקה הגדולים. ובקסטרו זה מתבטא בהרבה בדים נשפכים (בעיקר שמלות מקסי), שילובי צבעים של לבן וכחול, תחרות, סריגות, פרחים ושאר סממנים של שנות ה־70. תת־קולקציה נוספת היא הריזורט, המתייחסת למראה המלחים (שכבר ראינו אצלם בקיץ שעבר), ושאר פריטים שאתם בדרך כלל דוחפים למזוודה לפני חופשת הקיץ. הדגש הוא בעיקר על טקסטורות וצבעים שמחים (קורל, טורקיז, שמנת), הרבה גזרות גדולות ובדים קלילים. תת־הקולקציה האחרונה היא Modern Love, המשלבת אלמנטים מהמראה המחויט. הדגש כאן הוא על קפלים כמו פליסה וגזרות גיאומטריות – שמלה בקפלי פליסה, שמלה עם מחשוף מסתובב וחצאית תחרה.
קולקציית הגברים של קסטרו הרבה יותר בסיסית, ובמרכזה ניתן לראות הרבה טישירטים ומכנסיים עם כל מיני אבזורים. ההשראות העיקריות בקולקציה הגברית הן עולם הפופ־ארט, התייחסות למראה האופנוען שיוצא למסע במזרח, מראה שנות ה־90 ועולם המלחים. כמו כן, קסטרו השיקה גם תת־הקולקציה “סאמר טוקסידו” שמתאימה לעונת האירועים, ומציעה חליפות קיץ קלילות.

אהבנו: קסטרו יודעת לעשות הרבה שואו, ובאמת אפשר לראות את זה כשמסתכלים איך תצוגה אחת של רשת ישראלית מצליחה למשוך את כל מפורסמי ארצנו. לא בטוח שהם ממהרים ללבוש קסטרו, אבל הם בטוח מראים נוכחות. בהתאם למה שמצופה מהרשת, היא הצליחה להציג קולקציה רחבה שתקלע להרבה קהלים (לא לשמנות כמובן, אבל כבר דיברנו על זה בעבר). הצבעים קיציים, ובהחלט עושים חשק להזמין כרטיס טיסה או לפחות לחלום על החופשה הבאה.
אהבנו פחות: הדבר הכי בולט כשבוחנים את קולקציית הקיץ, גם בצד הנשי וגם בצד הגברי, הוא שאין חדש תחת השמש. הקולקציה השנה לא מחדשת כמעט דבר. הבגדים נראים טוב על המסלול, אך לא היה שם משהו שכבר לא ראינו בעבר. זה נכון לגבי הגזרות ואפילו לגבי ההדפסים. שוב מראה המלחים השחוק, שוב משחקים של שחור ולבן ושוב שמלות בגזרות A, שנמצאות אצלנו בארון כבר משנה שעברה.
טווח מחירים: 39.90־399 שקלים.
להשיג בסניפי הרשת

בסגנון אוריינטלי


רשת האופנה השוודית H&M משיקה את קולקציית H&M Studio לאביב־קיץ 2016, והיא צפויה להיכנס לחנויות בארץ היום. הקולקציה עוסקת בחופש ובכל מה שאנחנו חווים בדרך אליו. “הנערה שלנו תמיד בודקת תחומים חדשים. היא מערבבת פונקציונליות עם נשיות, ספורטיביות עם פריטי מסיבות, וכל פריט שתלבש ייראה בלתי מתאמץ ונינוח”, אומרת פרנילה וולפהארט, ראש צוות העיצוב של הרשת. הפירוש הוא סגנון בוהמי עם המון הדפסים אוריינטליים דומיננטיים ומשחקי שכבות. בהרבה מהפריטים בקולקציה אפשר לראות עיטורים מיוחדים, טלאים ועוד אלמנטים שמעשירים את התנועה של הבד. בקולקציה ניתן לראות גם פריטים פונקציונליים, ואף שמדובר בקולקציית אביב־קיץ, תמצאו מעילים עם קפוצ'ון וז'קטים קלילים שאפשר לזרוק מעל שמלה כשמתקרר בערבים. לצד אלה יש מגוון רחב של שמלות עם כתפיות ספגטי, כפתנים, חצאיות ארוכות ועוד גזרות אובר־סייז. הדגש הוא על משחק בין המראה הספורטיבי למראה הנשי הרך והאופטימי. בעצם, כל מה שאתן יכולות לזרוק לתיק גב ולצאת איתו לדרך לא ידועה: שמלות מתנופפות, חולצות קולר, ביקיני, מכנסיים קצרים, מכנסי טייטס וקפוצ'ונים. מבחינת הבדים, חלק גדול מהפריטים בקולקציה מיוצרים מ־100% כותנה אורגנית, פשתן ומשי.

הקולקציה של H&M. צילום: הנס מוריץ
אהבנו: הקולקציה מאוד כיפית, ואם משלבים יותר מפריט אחד בה, אפשר ליצור לוק אורבני מגניב. כמו כן, הקולקציה עשירה באקססוריז ממש מגניבים להשלמת הלוק, כשהפריט הכי אהוב עלי הוא הביקיני הא־סימטרי של הרשת שמגיע בשני הדפסים.
אהבנו פחות: למרות הלוק האוריינטלי של הקולקציה ושילובי האדום, הצהוב והכתום, חסרה לי מעט שמחה קיצית וצבעים אופטימיים. מבחינת הגזרות, מלבד החזרה למראה הא־סימטרי וגזרות האובר־סייז, אין יותר מדי חידושים.
טווח מחירים: 29.90־999 שקלים.
להשיג בסניפי הרשת

רטרו חדשני


אף על פי שאנחנו כבר עמוק בתוך העולם הדיגיטלי, יש משהו קורץ כשנזכרים בתקופת הפרו־סלפי. מי שזוכר את תקופת הזוהר של המצלמות בוודאי ישמח לשמוע שמצלמות הפולרואיד של פוג'י, שהיו פופולריות בשנות ה־90, חזרו בעיצוב רטרו חדשני. מצלמות הפולרואיד, למי שלא זוכר, מאפשרות הדפסת צילום במקום בתוך שתי שניות על גבי עותק קשיח. ומכיוון שאנחנו בעניין של אופנה, מה שחשוב לדעת הוא שהיא צבועה בצבעי פסטל: ורוד, צהוב, אדום, סגול, תכלת, לבן ושחור. הואיל והיא קומפקטית, אפשר לדחוף אותה כמעט לכל תיק, והיא בהחלט יכולה להפוך את הסלפי שלכם לחוויה הרבה יותר מגניבה. 
מחיר: 499 שקלים.
להשיג ברשת חנויות הצילום הלד