צילום: מיכאל טופיול.



בלימודי עיצוב האופנה בשנקר הבינה תמי בר לב שהכוח שלה לא טמון בבגדים אלא דווקא באביזרים המשלימים. “המורים הרימו גבה ודיברו איתי על שוק ועל ביקוש", מספרת בר לב על ההחלטה לבחור לעצב כובעים והד־פיסים. "התחלתי ללמד את עצמי והמצאתי כל מיני טכניקות. יצרתי בלי גבולות, וכל הזמן התלבטתי אם ללכת ללמוד את זה, אבל פחדתי שזה יגביל את היצירתיות שלי", היא מתוודה. "היום אני מתגעגעת ליצירה הראשונית, ליצור משהו מתוך רעיון שעולה ולא לחשוב בכלל על לקוח קצה. בכל זאת, עברו קצת יותר משבע שנים מאז שהתחלתי".




צילום: מיכאל טופיול.


בר לב (36) הפכה לשם דבר בתעשיית האופנה הישראלית בזכות אביזרי השיער והראש המפוסלים והנועזים שלה. אחד הפרויקטים הראשונים שלה היה בתצוגת האופנה של דודו בר אור, והדרך משם לאור הזרקורים הייתה קצרה. "אמרתי לעצמי 'וואו', אנשים התחילו להגיב לזה. קיבלתי פידבקים די מהר, למרות שהסבירו לי שאין לזה מקום וביקוש בארץ, ורבים לא הבינו מה אני עושה. בעקבות זה החלטתי להתמחות בתחום וטסתי ללונדון ללמוד טכניקות מסורתיות. שם גם הבנתי שמה שהמצאתי לבד יותר מעניין אותי וממש לא רע. לא לקח לי הרבה זמן להבין שאני פשוט עובדת אחרת".




צילום: מיכאל טופיול.



העסק גדל וצבר תאוצה מהר מאוד, וההצעות לשיתופי פעולה מסחריים לא איחרו להגיע. "בחרתי לא להתמסחר. זו האומנות שלי ואני מקפידה על עבודת יד. אני יוצרת כל פיס ומאמינה שבזכות כל הדיוקים וההחלטות האומנותיות זה יוצא שונה ומבודל מכל שאר הכובעים בעולם. יש כוח וערך ליצירה מדויקת ולא מסחרית. ההרגשה שלי היא שלא נכון להעביר את הייצור למפעל כזה או אחר וגם ללקוחות שלי חשוב לדעת שהאומנות שהן קונות נעשתה במיוחד עבורן. זה כמו לשכפל ציור. המקור תמיד יהיה מרשים יותר ובעל ערך הרבה יותר גדול".



צילום: מיכאל טופיול.



ואז, בבוקר אחד, היא קיבלה שיחת טלפון מהמותג "בולגרי" ונתבקשה להכין הד־פיסים בהשראת הבושם החדש לרגל השקתו. "הגעתי לפגישה עם סקיצות וחששתי מאוד. מה שאני עושה שונה לחלוטין מהסטייל הבריטי, וניסיתי ליצור סקיצות בסגנון הזה כי חשבתי שלשם הם מכוונים. הם פסלו את זה ברגע והסבירו לי שהם רוצים אותי ולא סגנון בריטי. הם ביקשו שאעשה מה שאני יודעת בדרך שאני עושה את הדברים. קיבלתי חיזוק והמון ביטחון וגם הפנמתי שזה בסדר לעשות וליצור כמו שאני מרגישה ומבינה. הפרויקט היה סופר־פאן וההוצג בגלריה הכי עמוסה בישראל, בנתב"ג", היא צוחקת.



צילום: מיכאל טופיול.



מאחר שבסופו של יום צריך להתפרנס החליטה בר לב להשיק ליין כלות נגיש יותר. את הבאזז בתחום העמוס הזה היא חייבת לבר רפאלי, שהתמונה ממסיבת הרווקות שלה, חובשת הד־פיס פרפרים, כיכבה בכל תוכנית ומגזין ברחבי העולם. היא גם עיצבה את ההד־פיסים לתצוגות של מירה צבילינגר וברטה בשבועות האופנה לכלות בניו יורק ויצירותיה הופיעו בכתבות ראשיות במגזינים מובילים בתחום כגון Harper’s Bazaar Bride.



צילום: מיכאל טופיול.



היא אהובת הסלבריטאיות, וברשימה אפשר למצוא שמות לוהטים כמאיה ורטהיימר, לירן כוהנר, מור סילבר, עדי הימלבלוי, דון לני גבאי, נועה קירל ומרינה מקסימיליאן, ולקוחותיה פזורות בעולם - באיטליה, בהודו, בלונדון, בקנדה, בארה"ב ובאוסטרליה.



צילום: מיכאל טופיול.



את הקולקציות אפשר למצוא באתר tamibarlev.com או בסטודיו בתל אביב (בתיאום מראש).


טווח המחירים נע בין 350 שקלים ועד 2,500 שקלים ליצירות אומנות לבישות.