הטירוף מהצד של השטח
הסיבה לטירוף, לדברי נועה, נעוצה בניגוד המושלם: "מצד אחד הוויאנס - מותג שמזוהה עם הנוחות, החופשה, הרחוב. מצד שני דולצ'ה וגבנה - עיצוב מוגזם, צבעוני, איטלקי, דומיננטי. זה ניגוד שהופך את הפריט ליותר ממוצר - הוא הופך לסמל."
מה שקורה מאחורי הקלעים
הקולקציה החדשה כולל עיצובים חדשים עם פרינטים של חיות בר - נמרים וזברות - לצד רצועות פרווה מלאכותית ופרטי זהב. יש גם דגמים עם פרחים טרופיים שחוגגים את האומנות הברזילאית, הכל במחירים שמתחילים מ-650 ש"ח ומגיעים ל-1,000 ש"ח לדגמים המיוחדים ביותר. אבל כאן מתחילה הבעיה: את הדגמים היקרים יותר - אלה עם רצועות הפרווה והזהב - כבר אי אפשר להשיג. הם נמכרו בתוך שעות ספורות.
תופעת ה-FOMO
אבל זה לא רק עניין של מותג, מסבירה נועה. "זה ה-FOMO. זה לדעת שאתה מחזיק פריט שכולם מדברים עליו, שהוא מהדורה מוגבלת, שאי אפשר להשיג יותר ברגע שנגמר. אנשים לא רוצים רק לנעול כפכפים - הם רוצים להיות חלק משיחה."
מה שמעניין במיוחד, לדברי נועה, זה שהפריט הזה "גורם ללקוחות לשאול לפני שהוא בכלל מגיע. אפילו יותר מתיקים או נעליים 'רציניות' - בגלל שהוא כל כך יוצא דופן ומעלף".
הנתונים מדברים בעד עצמם: בברזיל, 94% מהאוכלוסייה מחזיקה לפחות זוג הוויאנס אחד בבית. החברה מוכרת יותר מ-230 מיליון זוגות בשנה ברחבי העולם. כשמותג כזה נפגש עם האסתטיקה המוגזמת של דולצ'ה וגבאנה, התוצאה כמעט בלתי נמנעת.
מהפכה בעולם האופנה
שיתופי פעולה כאלה משרתים את שני הצדדים, מסבירה נועה: "שיתופי פעולה כאלה עוזרים למותג יוקרה להיראות נגיש, צעיר ורלוונטי - ולעומת זאת, למותג הרחוב הם נותנים סוג של יוקרה בהשאלה". במקרה הזה, הוויאנס - שזוהה עשרות שנים עם החוף הברזילאי והנוחות - פתאום מוצאות עצמן על רגליים של אפשרות עם סטייל.
שורה תחתונה
בעולם שבו צריכת אופנה הפכה לצריכת חוויות, הכפכפים של דולצ'ה וגבאנה x הוויאנס מייצגים משהו עמוק יותר מטרנד עובר. הם סמל לכך שאופנה באה היום בצורות חדשות לגמרי, שהגבולות בין יוקרה לרחוב כבר לא קיימים, ושלפעמים הפריט הכי פשוט יכול להפוך לסטייטמנט הכי חזק.