כשהקיץ כבר כאן והחופש הגדול בפתח, פעילויות הקשורות למים הופכות להיות חלק נכבד מהעברת הזמן של ילדים. כדי למנוע סבל לילדים ולעצמכם, קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להעביר את הקיץ בביטחה ובכיף. הסכנה אגב, היא לא רק של טביעה וכמובן שהיא לא רק בים או בבריכה.

על פי ארגון הבריאות העולמי, טביעה היא הגורם הרביעי למוות בקרב ילדים בגילאי 5-14.

בכל הקשור לביטחון ילדינו, נסו לשמור על כלל האצבע "מספיקה פעם אחת". 
הילדים בבריכה כל כך הרבה פעמים, שתחושת שאננות גוברת על ההיגיון, אבל מספיקה פעם אחת בלבד של חוסר תשומת לב כדי שהילדים יפגעו.

מבוגר אחראי צריך להיות כל הזמן עם העיניים על הילדים. כל הזמן. ולא, האחיינית בת ה-12 שיודעת לשחות ועושה בייביסיטר מעולה לא נחשבת למבוגר אחראי כשיש ילדים קטנים בבריכה. כשהיא תתחיל לקשקש עם חברות בסלולארי, היא כבר לא תהיה אחראית. 
אגב, גם הימצאות מציל לא פותרת אתכם מפיקוח. למציל יש הרבה יותר אנשים לשים לב אליהם, ילד יכול להיעלם מתחת למים בלי שמישהו יראה.

מצופים. תמיד. גם אם הבריכה רדודה. מספיק שהפנים של הילד יהיו בתוך המים לכמה שניות כדי לטבוע. והכי חשוב – אם שמתם לילדים מצופים, זה ממש לא פותר אתכם מלהיות באזור ולהסתכל עליהם.


תמיד לשים לב. צילום: SXC

זהירות ממתנפחים. סירה מתנפחת יכולה לספק הנאה מרובה, אבל אם היא מתהפכת על יושביה, היא יכולה להפוך למלכודת מוות ולמנוע מהילדים להרים את הראש מעל המים. חפץ שטוח ורחב "נדבק" למים וצריך לעיתים לפעיל המון כוח כדי להפוך אותו או להרים אותו מהמים. לכן לא להסיר את העיניים גם אם הילדים נמצאים על סירה או מזרון מתנפח.

זהירות מקפיצות. עם כל הכיף שלנו בבריכה ובקפיצות למים, ילדים רבים רצים לכיוון הבריכה ואז מחליקים ועלולים לקבל מכה חמורה בראש. אם קופצים, אז בעמידה מהמקום ורק משפת הבריכה, מקום שבדרך כלל מצופה בחומר מחוספס שמונע החלקות.


כובע ומגן קרינה. חפשו מסנן קרינה
UVA וגם UVB עם מקדם של 15SPF  לפחות, 30 זה טוב יותר. מרחו את הילדים בערך כל שעתיים וגם כשהם יוצאים מהמים. אגב, תינוקות מתחת לגיל חצי שנה עדיף לא לחשוף לשמש בכלל. אם אתם לוקחים אותם לים, הלבישו אותם מכף רגל ועד ראש בביגוד מלא.

חצי שעה לפני כניסה למים. צילום: SXC

את קרם ההגנה אל תמרחו רגע לפני שהילדים נכנסים למים. את מגן הקרינה מרחו על הגוף 20 דקות עד חצי שעה לפני הכניסה למים כדי שהחומר ייספג בעור. אם הילדים לא יעשו בעיות, נסו לשכנע אותם להישאר עם בגדים גם כשהם מבלים בחוף. לא חייבים לרכוש בגד יקר ש'מונע קרינה' כי גם בגדים רגילים העשויים מספיק טוב מונעים קרינה באותה מידה.


רופאי עור מזהירים אותנו שאנחנו לא מורחים מספיק קרם הגנה על הגוף, מה שכמובן פוגע בנו. הכלל אותו מנחים רופאי העור הוא "כלל הכפית";
כפית קרם הגנה לאזור הראש והצוואר, כפית קרם הגנה לכל יד, שתי כפיות לחזה ולגב ושתי כפיות לכל רגל. לילדים קטנים קצת פחות. כמובן שאתם לא באמת צריכים לקחת איתכם כפית, אבל הערכה גסה של הכמות רק תעשה טוב.

לקפוץ משפת הבריכה. צילום: SXC

שיעורי שחיה. אם מתאפשר לכם, שלחו את הילדים לחוג שחיה או למדו אותם בעצמכם. זה יכול להציל חיים. אם לא שחיה, אז למדו את הילדים התנהגות במים; להיות מאוד רגועים ולדעת איך לצוף ולהחזיק את הראש מעל המים. כשילדים (או מבוגרים) נלחצים במים, הם יכולים לטבוע רק מתנועות גוף לא נכונות בגלל הלחץ.