שיטה חדשה וייחודית לטיפול באלצהיימר ודמנציה. עמותת שילה, המפעילה מרכז יום טיפולי לחולי אלצהיימר ודמנציה בחיפה, הקימה במרכז חדר "סנוזלן", המבוסס על גישה הולנדית המספקת גריה חושית.



חדר ה"סנוזלן" הייחודי המציע טיפול פרטני למצבים התנהגותיים בעייתיים, הושק במסגרת מפגש שנערך עבור מבקרי מרכז היום הסובלים מאלצהיימר ודמנציה ומשפחותיהם, במסגרתו הועברה הרצאה בנושא שיטת הטיפול הייחודי, הוצגו חידושים בטיפול ותכניות חדשות במרכז היום וניתנה הדגמה מעשית.


שיטת הטיפול הייחודית פותחה עבור אנשים הסובלים מלקויות שונות במערכת העצבים המרכזית, כגון לקות אינטלקטואלית, דמנציה, אלצהיימר, מחלות נפש ותופעת הממוקמות על הקשת האוטיסטית.



דניאלה אלרון, מנכ"לית עמותת שילה: "במרכז היום הטיפולי אנו פוגשים באזרחים וותיקים המצויים בשלבים שונים של מחלת האלצהיימר והדמנציה. המשותף לכולם הוא הצורך והזכות לאווירה תומכת ומכבדת המאפשרת שגרת חיים תקינה ככל הניתן. מאחר וכל מבקר במרכז הינו עולם ומלואו, למדנו שישנם מצבים שדורשים התייחסות פרטנית בסביבה שונה מזו שמקיפה אותו ביום-יום, באופן שיסייע לו להתמודד בצורה טובה יותר עם המצב התודעתי בו הוא מצוי".



לדבריה, מחקרים שנעשו ברחבי העולם, העלו כי הסביבה הפיזית משפיעה על התחושות והמעשים של האדם, "לכן בחרנו לאמץ את השיטה של הסנוזלן, כאשר באמצעות הטיפול שיינתן באותה סביבה רב חושית, אנו מקווים לקדם את תחושת הביטחון העצמי ולסייע למבקרי המרכז".