לאחר שבשבוע שעבר התפרסמה תגלית על פריצת דרך במהפכת האנרגיה על ידי חוקרת ישראלית, מסתבר כעת כי ישנו עוד גילוי מעניין, שעשוי להקל על עוד אנשים בעולם. הפיתוח, בשמו המסחרי Z5, מייצר אוויר המועשר בחמצן סינגלטי, שהוא פעיל יותר מחמצן הרגיל, וביכולתו לקטול חיידקים. המערכת ניתנה לכ-20 חולי סרטן בחיפה והתברר כי נשימת החמצן הסינגלטי  שיפרה את איכות חייהם בצורה דרמטית. את המערכת פיתח ציון בדש, סטודנט לפיזיקה ולמדעי המחשב בטכניון, והיא נבדקת בימים אלה באירופה ובישראל.

המערכת החדשנית עשויה להיות פתרון יוצא דופן לחולי סרטן, הסובלים מאנמיה כתוצאה מהטיפולים הכימותרפיים ומההקרנות, כמו גם לחולים במחלות אחרות, הגורמות לתשישות הגוף. המערכת יוצרת חמצן סינגלטי, שהוא פעיל יותר מחמצן במצבו הרגיל ובעל פעילות אנטי-בקטריאלית, בין השאר. המערכת נתרמה לכ-20 חולי סרטן בחיפה, כאשר המטרה המקורית הייתה ליצור להם סביבה נקיה מחיידקים, וזאת מכיוון שמערכת החיסון שלהם מוחלשת כתוצאה מהטיפולים הכימותרפיים ומההקרנות. 

במעקב התברר כי ה-Z5 משפרת באופן דרמטי גם את מצבם הבריאותי ומהווה טיפול יעיל באנמיה ובתופעות הלוואי שלה. בעקבות התוצאות, עתיד להתחיל בקרוב ניסוי, שמטרתו להבין לעומקן את ההשפעות של נשימת חמצן סינגלטי על מצבם של החולים. כ-450 מערכות נוספות נמסרו לשימוש בכמה ממדינות אירופה, וגם שם דווח על שיפור מהיר במצבם של חולים. 
 

את המערכת, שנרשמה כפטנט, פיתח בדש (25), סטודנט לפיזיקה ולמדעי המחשב בטכניון, ומלווה אותה ד"ר יעל אברהם, ד"ר לכימיה, המשמשת כיועצת מדעית. המערכת מבוססת על הזרמת אוויר אטמוספרי דרך כוורת עשויה סגסוגת מתכת, שגורמת לעירור החמצן ממצב טריפלטי, שהוא מצבו הרגיל, למצב סינגלטי הפעיל יותר. חמצן סינגלטי מספק לגוף יותר אנרגיה באופן מיידי למרות האנמיה ומאפשר לו להתאושש ולהחלים, דבר שמוביל לעליה מהירה בספירת הדם, כלומר, להחלמה מהאנמיה. החולים שהשתמשו במערכת נשמו את החמצן הסינגלטי באופן יומיומי.

אחד מחולים אלה הוא י', שסבל כתוצאה מהאנמיה מכאבי פרקים, מעייפות כרונית, מגודש בריאות, מדיכאון ומקושי להתבטא. תוך מספר שעות מתחילת השימוש ב-Z5, הוא החל לדבר, חש עלייה בחדות המחשבה ושיפור כללי בהרגשה. כעבור מספר ימים, נעלמו כאבי הפרקים והגודש בריאות, ובדיקת דם שנערכה כעבור שבוע הראתה הטבה ניכרת בכל ערכי הדם שלו.  

ההערכה היא, כי האפקט המיטיב של החמצן הסינגלטי אינו מוגבל רק לחולי סרטן וכי שימוש ב-Z5 יועיל גם לחולים הסובלים מתשישות כתוצאה ממחלות כמו טרשת נפוצה, פיברומיאלגיה, סינדרום תשישות כרוני ועוד, כמו גם לאנשים בריאים, החשים עייפות וירידה באנרגיה. על פי כל הסימנים, נראה כי החשיפה לאוויר המועשר בחמצן סינגלטי משפיעה לטובה גם על דלקות פרקים, דלקות עיניים, פטרת ברגליים ומחלות עור שונות, כמו: אקנה, סבוריאה, גרדת ועוד.