רובנו אולי רגילים בחופשות באירופה להשכיר רכב או לנסוע ברכבת הקלה או התחתית בעיר שנטייל בה. עם זאת, עבור אלו שמעוניינים להרחיק קצת לכת ולנסוע במדינות היבשת שלא רק ברכב, ריכזנו כאן את המדריך המלא לנסיעות ברכבות אירופה עם כל סוגי הכרטיסים שיחסכו לכם כסף בחופשה הבאה.

כבוד גדול: שלוש נציגות ישראליות ברשימת בתי המלון הטובים במזרח התיכון
"המירוץ למיליון" גרסת המציאות? זו התחרות החדשה שעומדת לצאת בקרוב

צרפת

הנוסעים בצרפת יכולים להשתמש במערכת הרכבות SNCF שפרוסה ברחבי המדינה, ומספקת שירות רכבות מהירות ברוב הערים במדינה וברחבי אירופה. כדאי לדעת כי ל-SNCF יש אפליקציה יעילה בה ניתן להזמין כרטיסים מראש. לאלו שמעוניינים לנסוע ברחבי פריז, יש מגוון אפשרויות תחבורה ציבורית שיכולות לעזור לחסוך זמן וכסף. 

כרטיסים בודדים למבוגרים בפריז עולים 2.10 אירו ברוב קווי המטרו ושירותי האוטובוסים. אם אתם עושים לפחות שש נסיעות ביום כבר עדיף לרכוש את כרטיס הנסיעות Paris Visite, המספק נסיעה בתחבורה הציבורית ללא הגבלה באוטובוסים ובקווי מטרו, לצד הנחות מיוחדות. הכרטיס עולה 13.55 אירו עבור מרכז העיר, ו-28.50 אירו עבור כרטיס שתקף לנסיעה עד לפרברי העיר הרחוקים, כמו לנמלי התעופה 'שארל דה גול' ו'אורלי' וכן לדיסנילנד. 

לאתר SNCF

שלט המטרו בפריז (צילום: אינגאימג')
שלט המטרו בפריז (צילום: אינגאימג')

בריטניה

ברחבי הממלכה כולה פועלת חברת National Rail שמפעילה שלל רכבות בין כל הערים הגדולות. בלונדון, אחת הדרכים הפופולריות לשלם על התחבורה הציבורית היא כרטיס האויסטר, שמזכיר קצת את הרב קו הישראלי. טוענים עליו סכום כסף והוא משמש לתשלום עבור הנסיעה. על הכרטיס יש לשלם פיקדון בסכום של 5 פאונד שמקבלים בחזרה בסוף הנסיעה האחרונה במכונות האוטומטיות. ניתן לקנות אותו באותן מכונות בכל תחנות הרכבת התחתית בבירה הבריטית.

עם הכרטיס אפשר לנסוע בכל אמצעי התחבורה הציבורית בלונדון, ותשלומי הנסיעות במהלך יממה אחת מצטברים עד סכום מקסימלי של 7.20 פאונד. ברגע שהגעתם לגבול התשלום היומי, לא תשלמו יותר על נסיעות גם אם תמשיכו לנסוע. ניתן גם לברר מהו הסכום שנותן בכרטיס בכל אחת מתחנות הרכבת התחתית.

לאתר National Rail
לאתר הרכבות של לונדון

הרכבת התחתית בלונדון (צילום: אינגאימג')
הרכבת התחתית בלונדון (צילום: אינגאימג')

איטליה

עבור אלו שירצו לנסוע ברכבות בין הערים הגדולות באיטליה, ניתן להשתמש בחברת הרכבות Trenitalia, שמציעה כרטיס שבועי שמיועד לתיירים המבקרים באיטליה במחיר התחלתי של 129 אירו.

בתוך העיר רומא, קיימות מספר אפשרויות תחבורה ציבורית זמינות לרבות רכבת, רכבת קלה, אוטובוס ועוד. כרטיס שבועי לשבעה ימים של נסיעה בתחבורה ציבורית ללא הגבלה עולה פחות מ-30 אירו. כרטיס נסיעה יומי ללא הגבלה יעלה לכם 4 אירו בלבד.

לאתר Trenitalia

רומא (צילום: אינגאימג')
רומא (צילום: אינגאימג')

שוויץ

המדינה האלפינית ידועה ברשת התחבורה הציבורית מהטובות באירופה ואולי בעולם כולו. השוויצרים דאגו לחבר כמעט כל מקום בתחבורה ציבורית, מה שהופך כמעט כל יעד לנגיש גם בלי רכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי כמו הרמה הגבוהה של איכות התחבורה הציבורית, כך המחיר. לפני נסיעה למדינה רצוי לקחת בחשבון כי מחירי התחבורה הציבורית במדינה הם גבוהים מאוד.

בניסיון להקל על התיירים, השוויצרים דאגו למספר כרטיסי נסיעה שייטיבו עמם, כאשר בנסיעות הפרוסות על פני שלושה עד 15 ימים, ניתן להשתמש בכרטיס Swiss Travel Pass שתקף לכל סוגי התחבורה הציבורית במדינה ומעניק כניסה חופשית ליותר מ-500 מוזיאונים, עלייה חינם לחלק מההרים והנחות של 50% ברכבלים אחרים. עם זאת, המחיר למבוגר מתחיל ב-230 פרנק (920 ש"ח) לשלושה ימים. היתרון הגדול, בשוויץ מכבדים מאוד ילדים וכל הורה שמחזיק בכרטיס זה יוכל לצרף אליו ילד חינם.

לאתר SBB

רכבת בשוויץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רכבת בשוויץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

ספרד

מערכת הרכבות הראשית של ספרד, הנקראת Renfe, מפעילה יותר מ-5,000 רכבות מדי יום ברחבי המדינה המתחברות לכל הערים הגדולות. למטיילים שמעוניינים קצת להתפנק ניתן לעלות על רכבות יוקרתיות המספקות מקומות לינה וסעודה מפוארים.  

עבור אלו שיטיילו בערים הגדולות כולל ברצלונה ומדריד, כדאי לדעת כי תחבורה ציבורית מקומית באוטובוסים והרכבות היא דרך מעולה להתנייד בעיר. למטרו של מדריד יש כרטיס יומי בלתי מוגבל בתחבורה ציבורית החל מ-8.40 אירו. בברצלונה כרטיס נסיעה בודד יעלה 2.4 אירו.

לאתר Renfe

ברצלונה (צילום: אינגאימג')
ברצלונה (צילום: אינגאימג')

גרמניה

בתחילת החודש גרמניה השיקה עם חברת הרכבות הלאומית DB כרטיס חופשי-חודשי חדש לתחבורה הציבורית בשם Deutschlandticket, שניתן להתנייד איתו בכל המדינה ועלותו מסתכמת ב-49 אירו בלבד. הנסיעה תקפה בכל סוגי התחבורה הציבורית ברחבי המדינה.

עבור שהיות קצרות יותר, ערים גדולות רבות בגרמניה מציעות כרטיסי נסיעה המעניקים הנחות לאטרקציות ושימוש בלתי מוגבל בתחבורה ציבורית. לדוגמה, בברלין ה-Berlin WelcomeCard מעניק גישה בלתי מוגבלת ל-S-Bahn, U-Bahn ואוטובוסים. ה-WelcomeCard אף כולל כניסה חופשית ליותר מ-30 מוזיאונים או תערוכות שונות, ובתשלום נוסף יכלול גם את הרכבת ציבורית לנמל התעופה החדש של ברלין ברנדנבורג. 

לאתר DB

העיר פרייבורג בגרמניה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
העיר פרייבורג בגרמניה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אוסטריה

באוסטריה, מערכת הרכבות הציבורית של המדינה נקראת ÖBB, שמסיעה כ-323 מיליון נוסעים מדי שנה. עבור תיירים הנוסעים במהלך סופי השבוע ניתן לשקול לרכוש את הכרטיס Einfach-Raus-Ticket, שהוא כרטיס קבוצתי ומספק נסיעה בלתי מוגבלת ברכבות מקומיות ואזוריות בסופי שבוע, ומחירו מתחיל ב-36 אירו עבור שני אנשים.

למטיילים בווינה יש כרטיס נסיעה חופשי ברחבי העיר שיעלה לכם 8 אירו, וכרטיס ליומיים יעלה לכם 14 אירו למבוגר. למבקרים בזלצבורג, כדאי לדעת כי כרטיס נסיעה עירוני ל-24 שעות עולה 4.50 אירו בלבד ברכישה מוקדמת בקיוסק מקומי או בתחנות ברחבי העיר.

לאתר ÖBB

רכבת באוסטריה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רכבת באוסטריה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

יוון

מערכת הרכבות של יוון, Hellenic Train, היא אחת הדרכים הפופולריות למעבר בין ערים שונות במדינה. כדי לחסוך כסף, כדאי לדעת כי חברת הרכבות מציעה הנחות של 25% ברכישת כרטיסים לפחות 60 יום מראש.

בתוך הערים הגדולות של יוון, תחבורה ציבורית היא אופציה קלה ונגישה. באתונה, המטרו של העיר מפעיל קווי שירות מרובים, ויש גם "כרטיס תייר" לשלושה ימים ב-20 אירו עם נסיעה בתחבורה ציבורית ללא הגבלה, כולל נסיעה מנמל התעופה הבינלאומי של אתונה. 

לאתר Hellenic Train

אקרופוליס, אתונה, יוון (צילום: אינג'אימג')
אקרופוליס, אתונה, יוון (צילום: אינג'אימג')

הונגריה

בדומה לגרמניה, הונגריה וחברת הרכבות הלאומית MÁV השיקו לאחרונה כרטיס תחבורה ציבורית ארצי המספק מעבר ללא הגבלה תמורת 49.15 אירו ברכבות ואוטובוסים. ניתן לרכוש את הכרטיס בלמעלה מ-1,000 תחנות שמוכרים כרטיסי רכבת ברחבי המדינה. 

עבור מבקרים בבודפשט כדאי לנצל את Budapest Card, הכולל מעבר בלתי מוגבל בתחבורה ציבורית, כניסות חינם למוזיאונים, סיורים רגליים, מרחצאות תרמיים ועוד, ועלותו מסתכמת ב-2,500 פורינט (שווה ערך ל-25 ש"ח), כרטיס של שלושה ימים יעלה 5,500 פורינט (שווה ערך ל-60 ש"ח).

לאתר MÁV

בודפשט (צילום: אינגאימג')
בודפשט (צילום: אינגאימג')

פורטוגל

Comboios de Portugal או "CP", היא מערכת הרכבות הלאומית של פורטוגל. לשירות הרכבות מגוון מבצעים והנחות לקראת עונת הנסיעות בקיץ. ה-Tourist Travelcard מספק שימוש בלתי מוגבל בקווי הרכבת ברחבי ערים שונות החל מ-6 אירו בלבד לאדם. 

בליסבון, השיקו בעיר את Lisboa Card שמאפשר נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית בעיר וכניסה חופשית ל-37 מוזיאונים ואתרי מורשת לאומיים. עלותו של הכרטיס מגיעה ל-22 אירו ביום לאדם מבוגר, 37 אירו ליומיים ו-48 אירו לשלושה ימים.

לאתר Comboios de Portugal

הגשר בליסבון (צילום: אינגאימג')
הגשר בליסבון (צילום: אינגאימג')

דנמרק 

מבקרים בעיר הבירה של דנמרק קופנהגן יכולים לקבל גישה חופשית ובלתי מוגבלת לתחבורה ציבורית עם רכישת Copenhagen Card. הכרטיס מספק גם גישה ל-89 אטרקציות שונות כולל גני טיבולי, סיורי תעלות ברחבי העיר, גן החיות של קופנהגן, הגן הבוטני ועוד. עם זאת, הבירה הדנית ידועה במחיריה היקרים ויש לקחת בחשבון כי גם מחירו הכרטיס המוצא מתחיל ב-60 אירו ליממה בלבד. 

לאתר Copenhagen Card