"הזינוק בביקושים לטיסות לאחר משבר הקורונה היה חד והרבה מעבר להערכות המוקדמות. ההתאוששות היתה מאוד מהירה והיא הציבה אתגרים חדשים", אומר המנהל של קבוצת אייר-פרנס-KLM בישראל, אלון נטע, לרגל השקת קו הטיסות היומי בין נמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה סחיפהול באמסטרדם במטוסים רחבי הגוף מדגם בואינג 777-200.

KLM, המפעילה טיסה יומית בין נתב"ג להולנד, הפעילה במשך שנים ארוכות בקו את המטוס צר הגוף בואינג 737. "המעבר למטוס רחב גוף, יביא לשינוי דרמטי", מציין נטע – "קיבולת המקומות במטוס רחב הגוף תגדל בכ-45%, מ-174 ל-320 מושבים. בבואינג 777-200 גם קיימת מחלקת עסקים משודרגת, שכוללת 34 מקומות, כאשר כל מושב הופך למיטה נפתחת בעת הטיסה. במטוס צר הגוף היתה מחלקת עסקים בסטנדרטים נמוכים יותר ורק עם וילון הפרדה ממחלקת התיירים. מטוס הרחב גוף גם יאפשר שדרוג במחלקת התיירים".

נטע מעריך עוד, שהגידול המשמעותי במספר מקומות ההושבה במטוס ובפרט במחלקת העסקים, יביא להגדלת ההיצע ולהוזלת מחירי הטיסות. 

גם משך זמן הטיסה צפוי להתקצר, בכ-20 דקות, דבר שיסייע לרבים מהנוסעים להגיע עם פחות לחץ של זמנים לטיסות ההמשך. "KLM טסה לכ-145 יעדים ברחבי העולם (ביחד עם אייר פרנס כ-346 קווים) וכ-40% מהנוסעים בקו שבין נתב"ג לסחיפהול ממשיכים בטיסות המשך", הוא מציין. הצי של החברה מונה כיום 115 מטוסים ו-11 מטוסים נוספים הוזמנו.

בשנה האחרונה טסו כ-440 אלף ישראלים בין נתב"ג לאמסטרדם, ונתח השוק של KLM עמד על כ-100 אלף מתוכם. "המטוסים רחבי הגוף והגדלת המושבים, יביאו אותנו ליעד של הכפלת מספר הנוסעים בעתיד", הוא מעריך ומדגיש: "אמסטרדם יעד מאוד מבוקש, גם לתיירים וגם לטיסות ההמשך".

טיסת KLM (צילום: יח''צ)
טיסת KLM (צילום: יח''צ)

נטע מציין, כי מבדיקות שנעשו עולה, כי קיימים ביקושים גבוהים בקרב אנשי עסקים ישראלים בקו לאמסטרדם. "ישנם אנשי עסקים שטסים גם ליום אחד לפגישות עסקיות וחוזרים לארץ. מחלקת העסקים המשודרגת והמפנקת עם הסטנדטים הגבוהים תעניק מענה לקהילה העסקית שטסה בביזניס", הוא מעריך – "בנוסף לריווח, החברה מציעה שירות VIP לטסים במחלקת העסקים, שמתחיל כבר בטרקלין העסקים בנמל הבית של KLM, סחיפהול".

חוויית הטיסה בביזניס, שעולה פי-3 מכרטיס טיסה במחלקת תיירים (כרטיס טיסה במחלקת תיירים מתחיל מ-387 דולר ובמחלקת העסקים המחיר מתחיל מ-1,400 דולר), מתחילה כבר בצ'ק אין בנמל התעופה, כאשר עמדה מיוחדת פועלת, במטרה למנוע המתנה ממושכת בתור.

טרקלין הביזניס של KLM, שנקרא "קראון לאונג'" ממוקם בלב נמל התעופה הענק סחיפהול, שהוא בין העמוסים והמתקדמים באירופה ומשמש כנמל הבית של החברה (שנוסדה לפני כ-104 שנים והיא הוותיקה ביותר מבין חברות התעופה בעולם). הטרקלין עצמו משתרע של שטח של כ-6,800 מ"ר.

הטרקלין המרווח יכול להכיל כאלף נוסעים בו זמנית ובין היתר, הוא כולל מזנון עשיר, בית קפה, בר, תאי מקלחת ואף תאי שינה בתשלום. במקביל להסתערות על קהל היעד של הקהילה העסקית, נטע מציין שהמעבר למטוס רחב גוף גם יסייע להתמודדות מול חברות הלואו-קוסט, שהנתח שלהן בנתב"ג הגיעה בשנה האחרונה לכ-22%.

"הגדלת היצע המושבים יאפשר לנו גמישות במחירי הכרטיסים, בהתאם להיצע ולביקוש ולהציע מגוון אפשרויות", הוא מסביר – "כאשר יש יותר היצע מקומות, המחירים יכולים גם לרדת. במטוסים צרי הגוף התפוסה בקו הגיעה לכ-98% והיתה פחות גמישות במחירים".

מנהלת השיווק ותיקי לקוחות בקבוצת אייר פרנס-KLM בישראל, רינת חי-ברקן, גם מציינת את הגידול החד בתיירות לאמסטרדם בפרט ולהולנד בכלל.

"אמסטרדם התאוששה מהר מאוד ממשבר הקורונה. העיר תוססת ושוקקת והיא הפכה ליעד אטרקטיבי, שניתן להמשיך ממנו לטיולים, גם למשפחות, בהולנד ובאירופה", היא מספרת – "בממשלת הולנד גם שקלו להגביל את מספר התיירים, באמצעות הפחתת מספר הטיסות, אבל זה לא יצא אל הפועל והעיר מהווה יעד מבוקש מאוד לתיירים מכל העולם".

בינתיים, מטוס הבואינג 777-200 מתוכנן לפעול בקו בין נתב"ג לאמסטרדם עד חודש נובמבר ואז יוחלט לגבי ההמשך. "אנחנו מאמינים שבקצב הנוכחי של הגידול במספרי הנוסעים, KLM תפעיל בעתיד שתי טיסות יומיות בקו בין נתב"ג לאמסטרדם, בדומה לאייר פרנס, שמפעילה שתי טיסות יומיות בקו לפאריז", אומרים עוד נטע וחי-ברקן באופטימיות – "קבוצת אייר פרנס-KLM, מהווה שחקן מרכזי בתעופה העולמית, בשל מגוון היעדים והאפשרויות לקונקשיינים".

הכותב היה אורח של KLM