גל החום ההיסטורי שחווה כדור הארץ הצפוני בקיץ הנוכחי הוא עדות נוספת להתחממות הגלובלית, שהופכת את התיירות בקיץ לשונה מכל מה שהכרנו, כשהתיירים צריכים להתחשב גם בשינויי אקלים קיצוניים במהלך חופשותיהם.

שיא מטריד חדש נשבר: תועד היום החם ביותר על פני כדור הארץ
השרב הקטלני ממשיך להכות באסיה: עשרות בני אדם מתו בהודו

המועצה העולמית לתיירות בת־קיימא (GSTC) קובעת סטנדרטים גלובליים לנסיעות ותיירות, מקיימת ומנהלת את יישומם, וככל שהשלכות משבר האקלים על התיירות נעשות מוחשיות, יותר ויותר מדינות וגופי תיירות מבקשים לחזר אחר התייר המודע סביבתית ולקבל את התקן המחמיר של המועצה.

הוועידה השנתית של ה־GSTC התקיימה השנה באנטליה, ולא בכדי. שר התרבות והתיירות הטורקי מהמט נורי ארסוי מציין כי ארצו היא המדינה הראשונה בעולם שחתמה על הסכם עם GSTC לתוכנית קיימות לאומית בתיירות, וכבר הפכה למובילה עולמית בפרקטיקות של תיירות בת־קיימא: "כל מתקני התיירות במדינה יהיו מאושרים לתיירות ירוקה עד שנת 2030. כבר היום מספר חופי הדגל הכחול (הידידותיים לסביבה) בטורקיה גדל ל־531, המקום השלישי בעולם".

כבר עכשיו אפשר לפגוש בכל אתר נופש מכובד במדינה את תו התקן הסביבתי, עם מוצרים ממוחזרים בחדרים, מערכות תאורה מבוססות נפח, תפריטים טבעוניים מגוונים ועוד.

נשיא GSTC לואיג'י קבריני אומר: "ההשפעות של שינויי האקלים גלויות יותר ויותר, ואנחנו לא יכולים ולא רוצים לחזור לתיירות הנתפסת ככזאת שמייצרת יותר נזק מתועלת. אני משבח את טורקיה על המחויבות השאפתנית בפיתוח תוכנית תיירות בת־קיימא לאומית המבוססת על הקריטריונים שלנו".

כל בתי המלון ואתרי הנופש במדינה יהיו חייבים לקבל תעודת תיירות בת־קיימא במסגרת התוכנית ולעמוד ב־42 הקריטריונים המחמירים שלה. משרד התיירות הטורקי מצדו יבצע בשנים הקרובות התאמות בכל מתקני ואתרי התיירות הפתוחים, כדי להפוך אותם ליעילים וידידותיים לסביבה.