בחודשי הקיץ, ולקראת עונת החגים ההולכת וקרבה, יותר ויותר ישראלים סוגרים טיסות ליעדים רבים מסביב לעולם, לצדן נרכשות גם פוליסות ביטוח הנסיעות, למקרה וחלילה יתרחש אירוע לא נעים במהלך החופשה.

שלא תנחתו ביום שבתון: אלו המדינות עם הכי הרבה ימי חג בעולם
נחשים, מפלי דם ושער לגיהינום: האטרקציות המפחידות בעולם

עם זאת, לרבים מאיתנו יש נטייה לסגור את ביטוח הנסיעות שלהם ממש סמוך למועד הטיסה ובכך רבים מפספסים את האותיות הקטנות שיכולות לשפר משמעותית את ההתאמה בין המבוטח וסגנון הנסיעה שלו לבין הפוליסה שבחר. לשם כך, נעזרנו בעידו פרידמן, מנכ"ל חברת השוואות הביטוח בסטי (Bestie). החברה מתמחה בהשוואות ביטוחים ומציעה בדיקה בין מספר פוליסות ביטוח שונות של כלל החברות בענף.

1. ביטול השתתפות עצמית על נסיעה ברכב שכור: מוטב לרכוש בישראל את האפשרות הזו ורק עבור מבוטח אחד כדי להוזיל עלויות. המחירים שחברות הביטוח בישראל מציעות הוא זול באופן משמעותי מאלה שמציעות חברות השכרת הרכב בחו"ל. 

2. איתור מרפאה בחו"ל: קיימות חברות שמציעות אפליקציה ייעודית, או מעמידות מוקד 24/7, ויש גם חברות שמציעות גישה אונליין לרופא בעברית. מנגד, יש כאלה שמטילות את האחריות על המבוטח לחפש מענה רפואי ואז מחזירות את התשלום כנגד קבלות. רצוי לבחון מה מציעות אותן חברות טרם החתימה על הביטוח.

3. טיפול רפואי בישראל: חלק מהחברות מטיסות חזרה לישראל במקרה חירום אך מאותו רגע הכיסוי שלהן מסתיים. זאת, לעומת חברות אחרות שבהן הכיסוי כולל גם המשך טיפול בארץ ואפילו כולל ניתוחים בבית חולים פרטי.

4. יעדים יקרים במיוחד: אם עוד לא בחרתם ביעד לטיסה ואתם גמישים, כדאי לבדוק מראש לא רק את הפערים במחירי הטיסות אלא גם את מחירי הביטוח ביעדים השונים ובאמצעות השוואה בין ההצעות של חברות הביטוח. למדינות רבות הפרמיה היומית בביטוח היא קבועה, אך עבור יעדים מסוימים – כמו יפן וארה"ב המחירים עלולים לזנק וקיימים הבדלים גדולים בין הצעות החברות השונות.

5. תנאי החזר התשלום: מוטב לבדוק מראש את תנאי החזרי התשלום. איזו חברה מציעה ללקוח לשלם בעצמו ולקבל החזר לפי חשבוניות, ואיזו חברה משלמת ישירות בעצמה, באפליקציה או דרך כרטיס מוטען בכסף.

6. ימים ייעודיים לספורט אתגרי: למטיילים שמתכננים לשלב רק בחלק מהנסיעה שלהם ספורט אתגרי וספורט חורף, יש לשים לב ולבחור ימים ספציפיים שבהם יחול הביטוח המורחב – וכך לצמצם עלויות.

7. גיל מקסימלי לרכישת כיסוי לפעילות ספורטיבית - אתגרי / ספורט חורף: כל חברה מגבילה את אפשרויות הביטוח עבור ספורט אתגרי או ספורט חורף עד גיל מסוים. רוב החברות מבטחות עד גיל 75 ויש גם חברות שמבטחות מבוגרים יותר. למבוטחים בני הגיל השלישי רצוי להשוואת מחברות שמוכנות לבטח אותם.

עידו פרידמן, מנכ"ל בסטי הסביר: "הלקוח הישראלי נהפך לחכם ומשוכלל יותר. אנחנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת השוואות הביטוחים לצרכן הישראלי שיוכל בסופו של יום לבחור את החברה והמסלול הביטוחי שמתאימים לו ביותר. באמצעות כל ההשוואות ניתן לקבל את ההבדלים בין הפוליסות השונות, וגם את האפשרויות הייחודיות שהחברות מציעות".

עידו פרידמן, מנכ''ל בסטי (צילום: יחצ)
עידו פרידמן, מנכ''ל בסטי (צילום: יחצ)