על קצה מצוק בדרום רמת הגולן, כשהכנרת נשקפת מכל פינה, גילינו את הבקתות של כפר הנופש מצפה השלום. בקתות העץ שבכפר נבנו ממש על שפת המצוק ומשקיפות אל פסגות החרמון, הרי הגליל, שדות עמק הירדן, פסגת התבור וכמובן - הכנרת.

הכינו את המזוודות: טיסות ישירות צפויות לצאת בקרוב מישראל למקסיקו
מאירים בוורוד: ישרוטל מציינת את חודש המודעות לסרטן השד

בקתות וצימרים יש בארץ בלי סוף, אך כאלה שיושבים בלוקיישן מנצח וגם מספקים את הסחורה זה כבר מצרך נדיר. מלבד הנוף, שעליו עוד תקראו לא מעט כאן, הכפר נמצא במיקום נהדר מבחינה אסטרטגית - כך שבקלות תוכלו לקפוץ ממנו לטיולים קצרים כמו בנחל אל על, עין פיק, נחל מיצר, שביל אלי כהן, סיור יקבים מקומי, או סתם לרדת אל חופי הכנרת. חוץ מזה, זה מקום מושלם להתנתק בו מהמציאות, לרבוץ בו בלי לעשות כלום ופשוט ליהנות מהשלווה.

בקתות  (צילום: מיטל שרעבי)
בקתות (צילום: מיטל שרעבי)

מצפה השלום נמצא בקיבוץ כפר חרוב, שהוקם בשנת 1974. את כפר הנופש הם הקימו לפני 23 שנים, כשהחליטו לפתח את התיירות באזור. כפר הנופש זכה לשמו מתוך אופטימיות ותקווה של חברי הקיבוץ, שעוד האמינו שהשלום עם סוריה בר השגה. בכפר יש 27 בקתות עץ המתאימות לאירוח משפחות, ומתחם נוסף לזוגות עם שש סוויטות ושישה חדרי סטודיו.

כל מתחם הבקתות מוקף במדשאות וצמחייה מטופחת. מול הבקתות גם מפוזרים להם ערסלים להשלמת החוויה. בקתות העץ לא הולכות להפיל אתכם מהרגליים מבחינת העיצוב, אך הן בהחלט מה שאתם מדמיינים בראש כשחושבים על בקתות עץ של פעם. יש בהן כל מה שאתם צריכים לאירוח מושלם. יש חלל מרכזי שבו ספה שצופה אל טלוויזיה, שולחן אוכל, מטבחון קטן עם מקרר ומיקרוגל.

בצמוד לחלל המרכזי יש חדר שינה עם מיטה זוגית וארון, ויש גם חדר אמבטיה עם ג'קוזי. אם אתם מטיילים עם ילדים, הם בוודאי יתלהבו ממדרגות העץ שמובילות לקומה השנייה, שבה יש מזרנים נוספים עבור הקטנטנים. במרפסת של הבקתה יש שולחן אוכל נוסף עם כיסאות, כך שאם אתם רוצים לאכול את הארוחות שלכם מול הנוף, זאת בהחלט אופציה.

נוף מהבקתות (צילום: מיטל שרעבי)
נוף מהבקתות (צילום: מיטל שרעבי)

ארוחות הבוקר הקיבוציות זכו (ובצדק לטעמי) ליחסי ציבור שליליים, כך שאם זה משהו שמלחיץ אתכם לפני שאתם סוגרים לילה בכפר אירוח קיבוצי, אני רוצה להרגיע אתכם. במקום שתסתובבו עם מגש פלסטיק בין הביצה הקשה ליוגורט, כאן עבדו על קונספט של ארוחת בוקר המוגשת ישירות לבקתה.

ארוחת בוקר (צילום: מיטל שרעבי)
ארוחת בוקר (צילום: מיטל שרעבי)

הארוחה מגיעה בסלסילה כפרית וכוללת כל מה שהייתם רוצים לארוחת בוקר ועוד - חביתות, לחמים ומאפים, יוגורט וגבינות, קורנפלקס, מיץ תפוזים ושוקו. ארוחה באמת עשירה, בטח בסטנדרטים של קיבוצים, שאפשר להתאים אותה גם לטבעונים. המינוס היחידי: הארוחה מגיעה בשעה 9:00, כך שאם בא לכם לאכול מוקדם יותר או מאוחר יותר, זה קצת מגביל.

מחירים: בקתות - אמצע השבוע - החל מ־740 שקל לזוג ללילה עם ארוחת בוקר. סופ"ש - החל מ־940 שקל לזוג ללילה עם ארוחת בוקר. תוספת לילד עד גיל 12 - 200 שקל. תוספת למבוגר - 250 שקל.
סוויטות - אמצע השבוע – 1,010 שקל, סופ"ש – 1,190 שקל.

מתחם רוח על המים

יש משהו בשלווה שמציע מצפה השלום שמרגיע את הנפש הכי סוערת, אך אם אתם רוצים בכלל להרגיש זן, אל תפספסו את האטרקציה הכי שווה שמציע כפר הנופש - מתחם רוח על המים שנוגע בגוף ובנפש. המתחם, שנמצא בתוך מבנה אדריכלי קצת שונה בנוף הקיבוצי, עם כיפה גדולה ופסיפס צבעוני, נבנה מטיח מינרלי, עץ ואבני בזלת. אחרי שתעברו את דלת העץ הגדולה שלו, תגלו בריכות קסומות שבהן עושים טיפולי תרפיה במים ונוף עוצר נשימה. אם המקום יזכיר לכם את הווייב של הסתלבט על המים בריף הדולפינים באילת, זה לא במקרה, מאחר שהמקום נבנה בהשראתו.

רוח על המים (צילום: מיטל שרעבי)
רוח על המים (צילום: מיטל שרעבי)

מלבד הנוף המהפנט, בקומת הכניסה יש בר עץ שבו מוגשים יינות, תה צמחים ונשנושים. יש גם פינות ישיבה והירגעות. אחרי שנכנסים לאווירה, אפשר לרדת לקומה התחתונה, שם נמצאות שלוש בריכות רדודות. הבריכות נראות כאילו נחצבו בתוך הסלע ויש להן חיפוי של אבנים, ממש כאילו הן חלק טבעי מנופי הגולן.

בבריכות יש מים בדרגות מליחות שונות, בטמפרטורה של 35 מעלות. המלח שבבריכות תורם לתחושת הציפה ואף עוזר להסדרת הנשימה - ממש כמו בחדרי מלח. ההיילייט של הבריכות הוא שניתן לקבל בהן טיפולי תרפיה, סטייל וואטסו. הטיפולים משלבים תנועות קלילות של עיסוי ומתיחת שרירים. המטפלים שעושים את הטיפול במקום לוקחים אתכם למסע כמעט רוחני, תוך כדי ציפה במים, במהלכו הגוף אט־אט משחרר את הלחצים. זוהי חוויה מדהימה, שמתאימה לכל אחד, אך בעיקר אהובה על זוגות שמחפשים פינוק רומנטי.

המתחם פתוח כל השבוע (גם למי שלא לן בכפר) בתיאום מראש. במקום אפשר לבחור אחת משתי אפשרויות: ציפה במים שמיועדת לזוג (החל מ־550 שקל), או טיפול וואטסו במים באורך 45 דקות (לכל אחד מבני הזוג) ולאחר מכן זמן ציפה משותף (החל מ־800 שקל).

טיפול וואטסו רוח על המים (צילום: מצפה השלום)
טיפול וואטסו רוח על המים (צילום: מצפה השלום)

הבריכה של כפר חרוב

ואם כבר דיברנו על מים ונוף משגע, שום ביקור בכפר הנופש לא יהיה שלם (בעיקר בחודשים החמים) בלי טבילה בבריכה של הקיבוץ. במקרה הזה, הבריכה חבויה בתוך שמורת טבע על מצוק, במרחק הליכה של כעשר דקות מהבקתות. אם אתם עצלנים, אפשר כמובן להגיע אליה ברכב ולחנות במפרץ חניה קטנטן בראש המצוק, ומשם לרדת רגלית אל הבריכה. רגע לפני שיורדים אפשר גם להצטייד בשתייה ונשנושים מהסופר של הקיבוץ, שנמצא ממש מעבר לפינה.

בריכת הקיבוץ מצפה השלום (צילום: מיטל שרעבי)
בריכת הקיבוץ מצפה השלום (צילום: מיטל שרעבי)

כשנמצאים בפסגה עדיין לא מבינים מה מסתתר למטה, אך ככל שיורדים עם השביל מגלים את הנוף המדהים של הכנרת ואת הצמחייה העשירה שמקיפה את מתחם הבריכה. אם אתם מטיילים עם פעוטות, כדאי לדעת שאין כאן בריכה מותאמת - אך במקרה שהילדים שלכם אוהבים מים ואתם מאורגנים עם עזרי ציפה, זאת לא אמורה להיות בעיה. כך או כך, זאת דרך נהדרת להעביר את היום.

עין השלום

אם אתם מעדיפים את הטבילה שלכם בטבע, תוכלו לצאת ממתחם האירוח דרומה דרך שער נעול (יהיה לכם מפתח בצרור) ולצאת להרפתקה קצרה שתוביל אתכם לבסוף אל עין השלום - מעיין צונן. אבל רגע לפני שנדבר על המעיין, השביל שיוצא מהשער לוקח אותנו בטיילת מוסדרת אל עבר תצפית "מצפה השלום" - שם יש מסבירן, חנות עם כל מיני הפתעות וקיוסק.

עין שלום (צילום: מיטל שרעבי)
עין שלום (צילום: מיטל שרעבי)

תצפית מצפה השלום (צילום: מיטל שרעבי)
תצפית מצפה השלום (צילום: מיטל שרעבי)

התצפית היא עוד נקודה שבה תוכלו להתרשם מהנוף, רגע לפני שאתם יורדים מטה, בעזרת גרם המדרגות, אל שביל נוסף, שייקח אתכם אל המעיין. מי המעיין זורמים אל בריכה מלבנית שגובהה כמטר וחצי. ליד המעיין מסתתר לו ספסל, כך שתוכלו להניח את הדברים שלכם רגע לפני שאתם קופצים למים הצוננים.