עמק הנרקיסים בגלילות, הוא אחת מפנינות הטבע היפות ביותר באזור המרכז. ומי שיגיע בימים אלה ל"עמק", ייתקל במראה מרהיב של מרבדים לבנים-צהובים של נרקיסים, לצדם שלוליות חורף וציפורים רבות. 

הגישה הקלה ביותר אל העמק שנמצא בשטחה המוניציפלי של רמת השרון, היא דרך רחוב דרזנר 3 ברמת אביב ג'. צעידה קצרה דרך שבילי האקו-פארק שהוקם על ידי התושבים במקום, והגעה לערוץ נחל אחיה הבוצי, אותו תחצו (וכן, עדיף להגיע עם נעליים מתאימות). 

הסיור יתחיל בינות לעצי האקליפטוס באקו-פארק, תוכלו לראות את בריכת החורף, לצד שילוט המסביר על מגוון החי והצומח במקום. מערות אפקה, מערות קבורה מהתקופה הביזנטית, גם מאפשרות ניתוק מהמולת היום-יום, לצד היותן אטרקציה לילדים. 

עמק הנרקיסים (צילום: נמרוד גליקמן)
עמק הנרקיסים (צילום: נמרוד גליקמן)

מיד בעברו השני של הנחל תראו מולכם את אלפי הנרקיסים, המשתרעים על כל העמק היפה, הצמוד לאיילון. כעת כל שנותר הוא לסייר באדמה הבוצית, ליהנות מהמראות ומהריחות המנוגדים כל כך לכביש המרכזי במדינה העובר בסמוך. הנרקיס פורח עד סביבות פברואר, אז כדאי למהר. הסיור עצמו הוא סיור מעגלי, שאורכו מעט יותר מקילומטר, והוא מושלם למשפחות.

עוד סיבה למהר להגיע, היא שהעמק היפה הזה נמצא בסכנה, במהלך חודש פברואר עתידה רשות מקרקעי ישראל להגיש להפקדה בותמ"ל (ועדה לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים לדיור), תוכנית להקמתן בעמק של כ-18 אלף יחידות דיור, לצד מאות אלפי מ"ר של מסחר ותעסוקה. בנוסף עתידה לקום בעמק תחנת לקווי המטרו 1M ו-3M. הבנייה הזו שמקודמת בהליך מהיר בותמ"ל, לא רק שתהרוס את העמק על ערכי הטבע הייחודיים שלו, אלא שתפגע גם באגן ההיקוות המרכזי של האזור, בו עובר נחל אחיה, יובלו המערבי של הירקון. 

עיריית רמת השרון שהעמק נמצא בשטחה, מבקשת לקדם תוכנית מתונה יותר, אשר תציל את העמק, את המסדרון האקולוגי העובר בו ואת הנרקיסים, פנינת טבע באזור שזקוק לה כאוויר לנשימה.

עמק הנרקיסים (צילום: נמרוד גליקמן)
עמק הנרקיסים (צילום: נמרוד גליקמן)

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון מוביל בימים אלו את מאמצי ההצלה של העמק. "עמק הנרקיסים בגלילות הוא פנינת טבע מדהימה וייחודית שחובה עלינו לשמור עליה למען הדורות הבאים". מציין גרובר. "בנייה ופיתוח, צריכים להיעשות באופן ששומר על איכות החיים של התושבים בהווה ובעתיד ועל זכותם לנגישות לטבע הפתוח. איננו מתנגדים לעצם פיתוח העמק, אך דורשים לעשות זאת באופן שיבטיח את שימור ערכי הטבע שבו, במרכזם פריחת הנרקיסים, כמו גם את השמירה עליו כמסדרון אקולוגי ואגן היקוות. בנייה חסרת פרופורציות, עלולה להביא איתה נזקים גדולים, לא רק לנרקיסים, אלא לאזור כולו".