בשונה מאיי יוון הרגילים, האי קורפו הוא השילוב המושלם בין טבע משתנה. הרים ופיורדים מצד אחד, ומפרצים מבודדים ומים בצבעי טורקיז מצד שני. השילוב בין התרבות היוונית לצד הכיבוש הרומי ארוך השנים, וחופי הים הנחשבים לבין היפים ביוון כולה, יוצרים חוויה ייחודית במרחק נגיעה מישראל, במיוחד כשיש לשם טיסות ישירות. בשביל להבין מה בדיוק יש באי, נעזרנו בטלי יטיב, מנכ"לית "ספיריט הפקות עולם", ששפכה לנו אור על המקום הקסום.

לראשונה מישראל: אלו היעדים החדשים של אל על ליוון
בקרוב גם אצלנו? המדינה הזו הקימה אי מלאכותי של סנטוריני | צפו בהצצה

איפה נמצאת קורפו?

קורפו, יוון (צילום: יח''צ ספיריט)
קורפו, יוון (צילום: יח''צ ספיריט)

העיר העתיקה של קרקירה

העיר הגדולה בקורפו היא מקום מצוין בו ניתן לטעום מהמסורות המקומיות ומההיסטוריה המעניינת של קורפו שגם מוגדרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בעיר העתיקה תעברו דרך סמטאות וונציאניות ותהנו מהארכיטקטורה הייחודית של האזור, שם נמצא גם הארמון המלכותי של סנט ג'ורג' וסנט מייקל, מקום מגוריו לשעבר של הנציב העליון הבריטי תוכלו לבקר גם במבצר העתיק של קורפו, ליד כיכר ספינאדה מבצר מרשים בקצה חצי אי צר המחובר לעיר דרך גשר צר.

בעיר שוכן גם ארמון אכיליון המרשים, אחד המבנים החשובים ביותר באי, שנבנה בשנת 1890 באופן בלעדי עבור הקיסרית לשעבר של אוסטריה, הידועה בשם Sissi. לפי האגדה המקומית, הקיסרית הוקסמה ממיתוסים וגיבורים יווניים עתיקים, לכן הגן בארמון כולל אינספור פסלים של אלים ואלות יוונים המעניקים למקום יופי מיוחד במינו.

קורפו, יוון (צילום: יח''צ ספיריט)
קורפו, יוון (צילום: יח''צ ספיריט)

כפר Paleokastritsa

כפר ציורי הממוקם כ-23 ק"מ מקרקירה (נסיעה ברכב זה כ-20 דקות). לאורך קו החוף תמצאו מערות ים יפיפיות עם מים צלולים, כאשר בכפר ישנם שישה חופים שונים, הפופולרי ביותר הוא החוף הראשי של Paleokastritsa. בכפר תוכלו לבקר גם במנזר הבתולה העתיק, הניצב במיקום גבוה ומשקיף על המפרץ והים, במקום הייתה בעבר טירה עתיקה מאוד שעל שמה נקרא הכפר והאזור כולו (Palokastritsa - פירושו טירה קטנה ישנה).

חופי הכפר Paleokastritsa, קורפו, יוון (צילום: אינגאימג')
חופי הכפר Paleokastritsa, קורפו, יוון (צילום: אינגאימג')

העיירה סידארי ותעלת ד'אמור

העיירה נמצאת על החוף הצפוני של קורפו והיא פופולרית מאוד בקרב תיירים ובמיוחד לזוגות. סידארי ידועה לא רק בזכות החוף המדהים שלה, אלא גם בזכות הצוקים הלבנים הנשקפים ובקייפ דרסטיס ותעלת ד'אמור המרשימים. התעלה היא נקודה ציורית עם ערוצים קטנים וצרים יחסית שדרכם עובר הים ושם אפשר לשחות ולחקור את המערות הרבות והיפות. לפי האגדה, אותם זוגות ששוחים יחד דרך הערוץ יישארו ביחד כל חייהם, זו בדיוק הסיבה שהופכת את המקום הזה למבוקש במיוחד בקרב זוגות והמקום הפופולרי ביותר ביוון להצעות נישואין.

החוף היפיפייה עשוי משני מפרצונים שונים המחולקים רק על ידי רצועת אדמה צרה. חלק מהתיירים נרתעים מהרעיון לטייל כשעה דרך הצוקים כדי להגיע לאזור, אך מי שעומד בפני הטרק (הלא קשה יש לציין) זוכה לחוף מבודד למדי עם מי טורקיז צלולים להפליא ושלווה מוחלטת.

קורפו, יוון (צילום: יח''צ ספיריט)
קורפו, יוון (צילום: יח''צ ספיריט)

ועכשיו, חמישה דברים שלא ידעתם על קורפו:

  1. קורפו הוא אחד מהאיים הירוקים ביותר ביוון עם למלא משלושה מיליון עצי זית המעניקים לאי נוף שונה וייחודי.
  2. מזג האוויר בקורפו הינו ים תיכוני מתון, כאשר התקופה המושלמת לחופשה חמה בחופיה הינה בין יוני לאוקטובר.
  3. הבירה של האי קורפו היא קרקירה (שזה קורפו ביוונית) ומונה כ-40 אלף תושבים.
  4. האי קורפו (Corfu) קיבל את שמו מהשפה הלטינית ומשמעותו היא אי הפסגות, שם זה הוא זכר לשלטון הרומי והוונציאני ארוך השנים ששלט בעבר במקום.
  5. ארמון אכיליון (Achillion Palace) הוקם בשנת 1890 לכבוד אליזבת' הקיסרית האוסטרית כבית הקיץ שלה, ומהווה אתר אדריכלי מרהיב ביופיו המשלב בתוכו מוטיבים מהמיתולוגיה היוונית.

קורפו, יוון (צילום: יח''צ ספיריט)
קורפו, יוון (צילום: יח''צ ספיריט)

טלי יטיב, מנכ"לית ובעלים "ספיריט הפקות עולם", סיפרה לנו על היעד הקסום: "במרחק שעתיים טיסה תגיעו לקורפו, בירה קוסמופוליטית, מפגש מדהים של ארכיטקטורה קולוניאליות ונציאניות, בריטיות וצרפתיות. כפרים פסטורליים, מטעי זיתים ואחוזות מפוארות, האי קורפו מזכיר את טוסקנה – כמובן בתוספת כמה מהחופים היפים באירופה. ובל נשכח את הטברנות היווניות והאותנטיות, קולינריה עשירה, ואדריכלות מרהיבה המתפרשת על פני מאות שנים".