המונים יצאו לטיולים בחיק הטבע בחול המועד פסח. ניסים משעל שמע ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" המלצה לטיול מאיש הטיולים דובי זכאי: "אנשים מכירים את המסלול בנחל כזיב, ונהנים ללכת בו בתוך המים. אני ממליץ על מקום שנמצא קצת יותר למעלה, היכן ששומעים את המטיילים שלמטה אבל רואים נוף מדהים. הוא נשקף מהר זיו, שנמצא מהצד השני. עולים אליו דרך הכפר מעיליא, כפר נוצרי מאוד יפה, שבמרכזו מבצר צלבני מרשים מאוד, שאטו-דה-רוא. רואים ממנו נוף יפה מאוד, ממעלות עד הים התיכון".



"להר מגיעים כשעולים במעיליא עד הסוף", המשיך זכאי, "חוצים מגרש גדול של קבלן עבודות עפר, עוברים דרך 'חכורות', שעליהם המקומיים מעבדים פיסות אדמה קטנות. השביל עולה עד מצוק הנשרים, כי פעם ראו שם נשרים. המצוק בולט מעל נחל כזיב, מקום יפהפה שממנו רואים הכל ירוק. ממול, בגדה השנייה, רואים מערה, מערת החייל הרומי, ששווה להגיע גם אליה. בדרך כלל רועים משתמשים בה כדי להכניס את העדרים בימי גשם. על המצוק עצמו יש תבליט של חייל רומי, שצריך להסתובב בבת אחת לכיוון המערה ולראות אותו".




חול המועד נפתח בפציעות

יומו הראשון של חול המועד פסח, בשילוב של מזג האוויר השרבי, הוציא מהבית למעלה מ-100,000 מטיילים שפקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. שלושה מקרי חילוץ נרשמו במהלך היום (ראשון), ביניהם מקרה של צעיר שנפל כשניסה לקפוץ מהקיר בעין עקב שבשדה בוקר ונפגע בגבו לאחר שהחליק מהמקפצה שהייתה בגובה של כארבעה מטרים. הפצוע הועלה על קרש גב ואלונקה ופונה למסוק של מד"א שהטיס אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה.

המקרה השני שטופל היה של מטייל שנפל מגובה בנחל תמרים שבאזור ים המלח. יחידת חילוץ מגילות של משטרת מחוז ש"י שהגיעה למקום החלה לבצע פעולות לקראת חילוצו והוא חולץ כשהוא בהכרה מלאה ומצבו הוגדר קל. יחידת חילוץ העלתה אותו בעזרת חבלים כ-80 מטר כלפי מעלה, מהמקום אליו נפל. צוות רכוב של יחידת החילוץ פינתה אותו לאחר מכן באמבולנס מהאזור.

בשמורת הטבע עין פרת הסמוכה לישוב ענתות, נפצע מטייל מדרדרת אבנים ומעץ שקרס. המטייל פונה במצב בינוני לבית החולים. קיימת עדיין סכנת דרדרת בשמורת הטבע, ולכן, לאחר הערכת מצב של משטרת ישראל הוחלט לפנות את המטיילים משמורת הטבע ולסגור אותה עד לאחר שרשות הטבע והגנים תבצע בדיקה קפדנית וכוללת לשמורת עין פרת וכי לא תהווה סכנה לשלום הציבור.

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו